rb2 ondersteunt koffiemerk Lavazza met gepersonaliseerde B2B-aanpak

230501_PR_rb2_Lavazza280210.jpg

rb2 heeft een krachtige headless webshop voor Lavazza Nederland en België ontwikkeld waarmee het koffiemerk nu en in de toekomst de behoeften en online experience van zowel de zakelijke klanten als consumenten kan faciliteren. Het nieuwe e-commerce platform biedt nieuwe personalisatie mogelijkheden voor marketing en heeft het verkoopproces efficiënter gemaakt. Hierdoor heeft de koffiespecialist een sterke besparing in operationele marketing- en saleskosten gerealiseerd.

Het headless commerce platform is gebaseerd op de BigCommerce commerce-engine en verrijkt met CoreConnect van rb2 voor de integratie met bestaande toepassingen, zoals Adyen, Prismic en Zegris in het applicatielandschap van Lavazza. Ook wilde de koffiespecialist het loyaliteitsplatform Piggy toevoegen aan de commerce-omgeving. Door de oplossing CoreConnect van rb2 wordt de integratie van bestaande en toekomstige applicaties aanzienlijk versneld en daarmee kosten bespaard.

Meertalige en consistente customer experience voor duizenden zakelijke klanten in Nederland en België

Het nieuwe platform van Lavazza Nederland en België voorziet beter in de behoeften en online experience van de 4000+ zakelijke klanten. rb2 heeft een extensie voor de BigCommerce-engine gebouwd waarmee het voor Lavazza nu mogelijk is om rijke product content, inclusief afbeeldingen, tags en allergenen-informatie, meertalig te beheren.

Verbeterd en kostenefficiënt salesproces

Ook kunnen buitendienstmedewerkers van Lavazza via een mobiele applicatie snel en eenvoudig tijdens afspraken bij klanten productwensen, prijzen en andere voorwaarden deels geautomatiseerd in het ERP-systeem inschieten. Hierdoor kunnen binnendienstmedewerkers sneller offertes maken en heeft Lavazza door dit efficiënter ingerichte salesproces een sterke kostenbesparing gerealiseerd.

“rb2 heeft voor Lavazza een composable architectuur gebouwd, waarbij best-of-breed applicaties worden gekozen en dus niet zelf worden ontwikkeld. Door deze architectuur te combineren met de integratiekracht van CoreConnect konden we binnen enkele weken een werkend systeem opleveren. Vervolgens kon aan de slag gegaan worden met de B2B-features en de ontwikkeling van de UX/UI wensen van Lavazza. Het resultaat: een krachtig, flexibel, future-proof B2C- en B2B-commerce platform voor Lavazza Nederland en België," Richard Birkensteiner, CTO bij rb2.

Meer over
Lees ook
Loods 5 maakt efficiëntieslag op customer care-afdeling met Freshworks

Loods 5 maakt efficiëntieslag op customer care-afdeling met Freshworks

Loods 5 heeft Freshworks geselecteerd als centraal platform voor de afdeling customer care. De bekende woonwinkel zocht een gebruiksvriendelijke oplossing om processen te stroomlijnen en administratieve en repeterende taken te verminderen. In Freshworks vond het bedrijf een overkoepelend platform dat Loods 5 kan ondersteunen met gegevensanalyse en1

Partnership Freshworks en SMC Consulting biedt oplossingen voor optimale customer engagement

Partnership Freshworks en SMC Consulting biedt oplossingen voor optimale customer engagement

SMC Consulting, een nichespeler gespecialiseerd in klantbinding, informatiebeveiliging en data science, gaat een partnership aan met Freshworks, het softwarebedrijf voor klantenbetrokkenheid dat bedrijven helpt klanten voor het leven te behouden. Met deze samenwerking bieden Freshworks en SMC Consulting softwareoplossingen voor bedrijven in de Ben1

Synology introduceert de DS220+

Synology introduceert de DS220+

Synology Inc. heeft de beschikbaarheid van het DS220+ -opslagsysteem aangekondigd. De DS220+ is een ideaal systeem voor thuisgebruik en voor kleine bedrijven voor de opslag en beveiliging van gegevens. Synology Diskstation DS220+ is een compacte network-attached opslagoplossing voor het optimaliseren van data- en multimediabeheer. Het bevat gestro1