rb2 ondersteunt koffiemerk Lavazza met gepersonaliseerde B2B-aanpak

230501_PR_rb2_Lavazza280210.jpg

rb2 heeft een krachtige headless webshop voor Lavazza Nederland en België ontwikkeld waarmee het koffiemerk nu en in de toekomst de behoeften en online experience van zowel de zakelijke klanten als consumenten kan faciliteren. Het nieuwe e-commerce platform biedt nieuwe personalisatie mogelijkheden voor marketing en heeft het verkoopproces efficiënter gemaakt. Hierdoor heeft de koffiespecialist een sterke besparing in operationele marketing- en saleskosten gerealiseerd.

Het headless commerce platform is gebaseerd op de BigCommerce commerce-engine en verrijkt met CoreConnect van rb2 voor de integratie met bestaande toepassingen, zoals Adyen, Prismic en Zegris in het applicatielandschap van Lavazza. Ook wilde de koffiespecialist het loyaliteitsplatform Piggy toevoegen aan de commerce-omgeving. Door de oplossing CoreConnect van rb2 wordt de integratie van bestaande en toekomstige applicaties aanzienlijk versneld en daarmee kosten bespaard.

Meertalige en consistente customer experience voor duizenden zakelijke klanten in Nederland en België

Het nieuwe platform van Lavazza Nederland en België voorziet beter in de behoeften en online experience van de 4000+ zakelijke klanten. rb2 heeft een extensie voor de BigCommerce-engine gebouwd waarmee het voor Lavazza nu mogelijk is om rijke product content, inclusief afbeeldingen, tags en allergenen-informatie, meertalig te beheren.

Verbeterd en kostenefficiënt salesproces

Ook kunnen buitendienstmedewerkers van Lavazza via een mobiele applicatie snel en eenvoudig tijdens afspraken bij klanten productwensen, prijzen en andere voorwaarden deels geautomatiseerd in het ERP-systeem inschieten. Hierdoor kunnen binnendienstmedewerkers sneller offertes maken en heeft Lavazza door dit efficiënter ingerichte salesproces een sterke kostenbesparing gerealiseerd.

“rb2 heeft voor Lavazza een composable architectuur gebouwd, waarbij best-of-breed applicaties worden gekozen en dus niet zelf worden ontwikkeld. Door deze architectuur te combineren met de integratiekracht van CoreConnect konden we binnen enkele weken een werkend systeem opleveren. Vervolgens kon aan de slag gegaan worden met de B2B-features en de ontwikkeling van de UX/UI wensen van Lavazza. Het resultaat: een krachtig, flexibel, future-proof B2C- en B2B-commerce platform voor Lavazza Nederland en België," Richard Birkensteiner, CTO bij rb2.

Meer over
Lees ook
MachCloud koppelt telefonie en Microsoft 365 in portal voor resellers

MachCloud koppelt telefonie en Microsoft 365 in portal voor resellers

MachCloud lanceerde eind oktober een one-stop-shop waar ICT-resellers nu zakelijke telefonie(diensten) in combinatie met via Microsoft Teams, SIP Trunks, Cloud PBX, Microsoft 365, Cloud Infrastructuur en Windows Virtual Desktop kunnen bestellen. Het aanbod van MachCloud is whitelabel beschikbaar voor partners of te bestellen in combinatie met een1

ICT Concept gaat op overnamepad

ICT Concept gaat op overnamepad

Total Specific Hosting(‘TSH’), de leidende groep samenwerkende Nederlandse ICT-outsourcing bedrijven, heeft een belang genomen in ICT Concept. Als onderdeel van TSH krijgt ICT Concept toegang tot kennis en kapitaal om zelf acquisities te doen.

Synology introduceert DS1621+: ruime verdubbeling van prestaties

Synology introduceert DS1621+: ruime verdubbeling van prestaties

Synology Inc. heeft vandaag de DS1621+ gepresenteerd, de nieuwste generatie DiskStation NAS met 6 sleuven, ontworpen voor hoge prestaties op het gebied van gegevensopslag en -beheer. De DS1621+ is een compacte krachtpatser die content creators en bedrijven in staat stelt om probleemloos grote hoeveelheden gegevens op te slaan en te beschermen.