rb2 ondersteunt koffiemerk Lavazza met gepersonaliseerde B2B-aanpak

230501_PR_rb2_Lavazza280210.jpg

rb2 heeft een krachtige headless webshop voor Lavazza Nederland en België ontwikkeld waarmee het koffiemerk nu en in de toekomst de behoeften en online experience van zowel de zakelijke klanten als consumenten kan faciliteren. Het nieuwe e-commerce platform biedt nieuwe personalisatie mogelijkheden voor marketing en heeft het verkoopproces efficiënter gemaakt. Hierdoor heeft de koffiespecialist een sterke besparing in operationele marketing- en saleskosten gerealiseerd.

Het headless commerce platform is gebaseerd op de BigCommerce commerce-engine en verrijkt met CoreConnect van rb2 voor de integratie met bestaande toepassingen, zoals Adyen, Prismic en Zegris in het applicatielandschap van Lavazza. Ook wilde de koffiespecialist het loyaliteitsplatform Piggy toevoegen aan de commerce-omgeving. Door de oplossing CoreConnect van rb2 wordt de integratie van bestaande en toekomstige applicaties aanzienlijk versneld en daarmee kosten bespaard.

Meertalige en consistente customer experience voor duizenden zakelijke klanten in Nederland en België

Het nieuwe platform van Lavazza Nederland en België voorziet beter in de behoeften en online experience van de 4000+ zakelijke klanten. rb2 heeft een extensie voor de BigCommerce-engine gebouwd waarmee het voor Lavazza nu mogelijk is om rijke product content, inclusief afbeeldingen, tags en allergenen-informatie, meertalig te beheren.

Verbeterd en kostenefficiënt salesproces

Ook kunnen buitendienstmedewerkers van Lavazza via een mobiele applicatie snel en eenvoudig tijdens afspraken bij klanten productwensen, prijzen en andere voorwaarden deels geautomatiseerd in het ERP-systeem inschieten. Hierdoor kunnen binnendienstmedewerkers sneller offertes maken en heeft Lavazza door dit efficiënter ingerichte salesproces een sterke kostenbesparing gerealiseerd.

“rb2 heeft voor Lavazza een composable architectuur gebouwd, waarbij best-of-breed applicaties worden gekozen en dus niet zelf worden ontwikkeld. Door deze architectuur te combineren met de integratiekracht van CoreConnect konden we binnen enkele weken een werkend systeem opleveren. Vervolgens kon aan de slag gegaan worden met de B2B-features en de ontwikkeling van de UX/UI wensen van Lavazza. Het resultaat: een krachtig, flexibel, future-proof B2C- en B2B-commerce platform voor Lavazza Nederland en België," Richard Birkensteiner, CTO bij rb2.

Meer over
Lees ook
Accenture: 'Nieuw leiderschap nodig voor nieuwe technologieën als AI'

Accenture: 'Nieuw leiderschap nodig voor nieuwe technologieën als AI'

Snelle ontwikkelingen in Artificial Intelligence (AI) en andere technologieën versnellen de opkomst van slimme ondernemingen en stellen bedrijven in staat zichzelf te integreren in het dagelijks leven van mensen. Dit blijkt uit Accenture Technology Vision 2018, het jaarlijkse technologierapport van Accenture. Het rapport voorspelt welke bela1

Praktische handvatten nodig voor e-waste in het hoger onderwijs

Praktische handvatten nodig voor e-waste in het hoger onderwijs

Universiteiten en hogescholen vinden veiligheid en het wissen van data essentieel bij het afvoeren van oude elektronica. Duurzaamheid vinden zij ook erg belangrijk. Er bestaan grote verschillen tussen instellingen in kennis en ervaring rond e-waste. Zij hebben dan ook behoefte aan praktische handvatten. Dat blijkt uit een enquête onder universite1

Microsoft investeert miljard dollar in clouddiensten voor ngo’s en universiteiten

Microsoft investeert miljard dollar in clouddiensten voor ngo’s en universiteiten

Microsoft doneert de komende drie jaar voor een miljard dollar aan clouddiensten aan non-profitorganisaties en universiteiten. Het geld wordt beschikbaar gesteld via Microsoft Philanthropies, een initiatief waarmee Microsoft software gratis beschikbaar stelt aan non-profitorganisaties. Dit heeft Satya Nadella, CEO van Microsoft, bekendgemaakt tijd1