rb2 ondersteunt koffiemerk Lavazza met gepersonaliseerde B2B-aanpak

230501_PR_rb2_Lavazza280210.jpg

rb2 heeft een krachtige headless webshop voor Lavazza Nederland en België ontwikkeld waarmee het koffiemerk nu en in de toekomst de behoeften en online experience van zowel de zakelijke klanten als consumenten kan faciliteren. Het nieuwe e-commerce platform biedt nieuwe personalisatie mogelijkheden voor marketing en heeft het verkoopproces efficiënter gemaakt. Hierdoor heeft de koffiespecialist een sterke besparing in operationele marketing- en saleskosten gerealiseerd.

Het headless commerce platform is gebaseerd op de BigCommerce commerce-engine en verrijkt met CoreConnect van rb2 voor de integratie met bestaande toepassingen, zoals Adyen, Prismic en Zegris in het applicatielandschap van Lavazza. Ook wilde de koffiespecialist het loyaliteitsplatform Piggy toevoegen aan de commerce-omgeving. Door de oplossing CoreConnect van rb2 wordt de integratie van bestaande en toekomstige applicaties aanzienlijk versneld en daarmee kosten bespaard.

Meertalige en consistente customer experience voor duizenden zakelijke klanten in Nederland en België

Het nieuwe platform van Lavazza Nederland en België voorziet beter in de behoeften en online experience van de 4000+ zakelijke klanten. rb2 heeft een extensie voor de BigCommerce-engine gebouwd waarmee het voor Lavazza nu mogelijk is om rijke product content, inclusief afbeeldingen, tags en allergenen-informatie, meertalig te beheren.

Verbeterd en kostenefficiënt salesproces

Ook kunnen buitendienstmedewerkers van Lavazza via een mobiele applicatie snel en eenvoudig tijdens afspraken bij klanten productwensen, prijzen en andere voorwaarden deels geautomatiseerd in het ERP-systeem inschieten. Hierdoor kunnen binnendienstmedewerkers sneller offertes maken en heeft Lavazza door dit efficiënter ingerichte salesproces een sterke kostenbesparing gerealiseerd.

“rb2 heeft voor Lavazza een composable architectuur gebouwd, waarbij best-of-breed applicaties worden gekozen en dus niet zelf worden ontwikkeld. Door deze architectuur te combineren met de integratiekracht van CoreConnect konden we binnen enkele weken een werkend systeem opleveren. Vervolgens kon aan de slag gegaan worden met de B2B-features en de ontwikkeling van de UX/UI wensen van Lavazza. Het resultaat: een krachtig, flexibel, future-proof B2C- en B2B-commerce platform voor Lavazza Nederland en België," Richard Birkensteiner, CTO bij rb2.

Meer over
Lees ook
Nieuwe Cisco AI-innovaties verbeteren de thuiswerkervaring en helpen bedrijven bij het plannen van een veilige terugkeer naar kantoor

Nieuwe Cisco AI-innovaties verbeteren de thuiswerkervaring en helpen bedrijven bij het plannen van een veilige terugkeer naar kantoor

De pandemie heeft de manier waarop we werken drastisch veranderd en dat geldt ook voor hoe we ons voelen om terug te gaan naar kantoor. Volgens een nieuw wereldwijd onderzoek voelt 95% van de werknemers zich ongemakkelijk om weer naar kantoor te gaan, gezien de huidige gezondheidscrisis

Missing Piece trekt investeerder aan voor volgende groeifase

Missing Piece trekt investeerder aan voor volgende groeifase

Missing Piece B.V. (‘Missing Piece’) sluit zich aan bij Total Specific Hosting B.V. (‘TSH’), de leidende groep samenwerkende Nederlandse ICT-outsourcing bedrijven. Als onderdeel van TSH krijgt Missing Piece toegang tot kennis en permanent kapitaal om de volgende groeifase vorm te geven.

Dilaco neemt AIMED over

Dilaco neemt AIMED over

Het Brusselse Dilaco – aanbieder van IT-services, zoals cyber security, data analytics, AI, workplace-as-a-service en pionier van SOC-as-a-Service in België - rondde woensdag 16 september 2020 de overname van AIMED af. AIMED heeft haar hoofdkantoor in 's Hertogenbosch, Nederland, en heeft een innovatiekantoor in Zoetermeer, Nederland.