Rinkel lanceert ‘AI insights’

rinkel

Rinkel introduceert als eerste telecomaanbieder een AI-tool waarmee ondernemers meer rendement uit hun zakelijke telefoongesprekken halen. Met de introductie van AI insights maakt Rinkel AI toegankelijk voor het midden- en kleinbedrijf door het bieden van een uitgebreide AI-speech-to-text toepassing, die automatisch samenvattingen schrijft, telefoongesprekken analyseert en het sentiment van het gesprek bepaalt.

De bevindingen van AI insights staan in een overzichtelijk dashboard en via filters kunnen gebruikers gemakkelijk trends en patronen identificeren. AI insights, dat beschikbaar is voor nieuwe en bestaande Rinkel abonnees, helpt met het krijgen van bruikbare inzichten in de behoeften en knelpunten van klanten en ondersteunt ondernemers bij het inzichtelijk maken van de mate van tevredenheid bij zakelijke gesprekken. Daarnaast biedt AI insights inzicht in trends en patronen, waarmee mkb’ers de klantervaring verbeteren, de efficiëntie verhogen en de productiviteit van hun teams optimaliseren.

Tijdens een maandenlange bètatest onder meer dan honderd klanten bleek de AI-oplossing de verwachtingen te overtreffen en bijzonder goed overweg te kunnen met de Nederlandse taal. Wat vooral opviel is dat ondernemers de functionaliteit gemakkelijk in hun bedrijfsvoering kunnen integreren. De speech-to-text toepassing verstaat de gesprekken goed en maakt samenvattingen waar gebruikers echt waarde uit halen.

Jeroen van Vierzen, CEO & oprichter van Rinkel: “AI insights is ontstaan vanuit onze visie om ondernemers te ondersteunen met een eigen AI-tool, waarmee ze kostbare tijd besparen. Daarnaast is AI insights gemakkelijk te koppelen met veel CRM-systemen en hebben we het mogelijk gemaakt om gespreksdata te integreren met talloze applicaties, zoals HubSpot, Pipedrive en Salesforce. Met de input van AI insights verrijken ondernemers hun CRM-systeem en verbeteren ze de dienstverlening naar klanten.”

Meer over
Lees ook
Onderzoek: consumenten hebben verkeerd beeld van impact AI op winkelervaringen

Onderzoek: consumenten hebben verkeerd beeld van impact AI op winkelervaringen

Consumenten willen profiteren van het gemak van AI, maar zijn tegelijkertijd bezorgd over deze technologie. Retailers hebben daarom de taak hun publiek voor te lichten. Deze bevindingen komen uit een nieuw onderzoek van SAP Emarsys onder 4.000 Amerikaanse shoppers.

Personio verbetert de medewerkerservaring met een AI-gestuurde chatbot en een compliant klokkenluidersapp

Personio verbetert de medewerkerservaring met een AI-gestuurde chatbot en een compliant klokkenluidersapp

Personio, Europa's toonaangevende HR-softwarebedrijf voor het mkb, komt met twee nieuwe innovaties voor zijn alles-in-één HR-platform om de werknemerservaring verder te verbeteren: AI-Powered Answers voor Personio Conversations en Personio Whistleblowing. Met deze updates kunnen mkb-ondernemingen hun tools verder consolideren, de efficiëntie verho1

Investeringen in Employee Experience, Cloud en AI leiden tot betere Customer Experience, blijkt uit nieuw NTT-rapport

Investeringen in Employee Experience, Cloud en AI leiden tot betere Customer Experience, blijkt uit nieuw NTT-rapport

NTT Ltd., een toonaangevend bedrijf op het gebied van IT-infrastructuur en -diensten, heeft vandaag het 2023 Global Customer Experience Report gelanceerd. Hieruit blijkt dat customer experience (CX) een topprioriteit blijft voor de C-suite. 95% van de organisaties hebben tegenwoordig een directielid dat verantwoordelijk is voor dit bedrijfsonderde1