Rinkel lanceert ‘AI insights’

rinkel

Rinkel introduceert als eerste telecomaanbieder een AI-tool waarmee ondernemers meer rendement uit hun zakelijke telefoongesprekken halen. Met de introductie van AI insights maakt Rinkel AI toegankelijk voor het midden- en kleinbedrijf door het bieden van een uitgebreide AI-speech-to-text toepassing, die automatisch samenvattingen schrijft, telefoongesprekken analyseert en het sentiment van het gesprek bepaalt.

De bevindingen van AI insights staan in een overzichtelijk dashboard en via filters kunnen gebruikers gemakkelijk trends en patronen identificeren. AI insights, dat beschikbaar is voor nieuwe en bestaande Rinkel abonnees, helpt met het krijgen van bruikbare inzichten in de behoeften en knelpunten van klanten en ondersteunt ondernemers bij het inzichtelijk maken van de mate van tevredenheid bij zakelijke gesprekken. Daarnaast biedt AI insights inzicht in trends en patronen, waarmee mkb’ers de klantervaring verbeteren, de efficiëntie verhogen en de productiviteit van hun teams optimaliseren.

Tijdens een maandenlange bètatest onder meer dan honderd klanten bleek de AI-oplossing de verwachtingen te overtreffen en bijzonder goed overweg te kunnen met de Nederlandse taal. Wat vooral opviel is dat ondernemers de functionaliteit gemakkelijk in hun bedrijfsvoering kunnen integreren. De speech-to-text toepassing verstaat de gesprekken goed en maakt samenvattingen waar gebruikers echt waarde uit halen.

Jeroen van Vierzen, CEO & oprichter van Rinkel: “AI insights is ontstaan vanuit onze visie om ondernemers te ondersteunen met een eigen AI-tool, waarmee ze kostbare tijd besparen. Daarnaast is AI insights gemakkelijk te koppelen met veel CRM-systemen en hebben we het mogelijk gemaakt om gespreksdata te integreren met talloze applicaties, zoals HubSpot, Pipedrive en Salesforce. Met de input van AI insights verrijken ondernemers hun CRM-systeem en verbeteren ze de dienstverlening naar klanten.”

Meer over
Lees ook
Bijna de helft van de financials vreest dat baan door AI wordt overgenomen

Bijna de helft van de financials vreest dat baan door AI wordt overgenomen

De impact van kunstmatige intelligentie (AI) op de financiële sector is lang niet voor alle managers duidelijk. 61 procent van de mensen werkzaam in de financiële sector zegt dat het bestuur van de organisatie waarvoor hij/zij werkt, niet precies weet wat de gevolgen van de groei in AI zijn. Bijna de helft verwacht dat (een deel van) zijn baan bin1

NEN start consultatie over AI-standaarden

NEN start consultatie over AI-standaarden

Twee voorstellen om standaarden te ontwikkelen voor kunstmatige intelligentie (AI) zijn door het Amerikaanse normalisatie-instituut ANSI ingediend bij ISO en IEC. NEN is daarom eerder deze maand een consultatie gestart naar de wenselijkheid van deze standaarden. Hoewel AI zeker niet nieuw is en er al decennia onderzoek naar wordt gedaan, staat AI1

58% van bedrijven wil actief investeren in virtuele consultants

58% van bedrijven wil actief investeren in virtuele consultants

Veertig procent van de organisaties ziet concurrentievoordeel en het verbeteren van bedrijfsprocessen als de belangrijkste doelstellingen van hun digitale-transformatiestrategie. Daarnaast blijkt dat digitale transformatie niet slechts draait om het in gebruik nemen van al langer bestaande technologieën: 62 procent van de bedrijven verwacht binnen1