AI-innovaties voor de auto en het slimme huis van de toekomst

274094_h_ergb_s_gl

Nuance Communications introduceert op CES 2018 nieuwe artificial intelligence (AI) oplossingen die een ongeëvenaarde ervaring bieden in de communicatie tussen de connected auto, smart home en daaraan verbonden apparaten.

Dankzij ontwikkelingen in deze ‘communicatieve AI’ biedt Nuance nieuwe oplossingen, waarmee deze ‘assistenten’ de taal horen, begrijpen, leren en gebruiken. Daardoor kunnen ze een goede interactie realiseren met de gebruikers. Dit leidt uiteindelijk tot gepersonaliseerde ervaringen en meer gemak, betrokkenheid, veiligheid en tevredenheid bij de gebruikers.

De volgende generatie Nuance-oplossingen vertegenwoordigen een technologische evolutie die meer dynamische interacties met assistenten mogelijk maakt, waardoor de verbonden apparaten complexere taken kunnen uitvoeren en deze ook met een hogere nauwkeurigheid zullen voltooien.

Cognitive Arbitrator

Daarnaast is Nuance vernieuwend met de Cognitive Arbitrator. Deze ‘scheidsrechter’ verbindt en integreert naadloos via één enkele interface verschillende virtuele assistenten, diensten van derden en content-diensten. De Cognitive Arbitrator leunt eveneens op AI om één enkele slimme hub te creëren die vragen en instructies van gebruikers hoort, begrijpt en doorstuurt naar de assistent of content-dienst die het meest geschikt is om een bepaalde taak uit te voeren. Zo kan een bestuurder aan de intelligente assistent in zijn auto vragen om hem naar een bestemming te leiden of om muziek te streamen. Andere verzoeken, die bijvoorbeeld verband houden met winkelen, maaltijden bestellen of bankzaken, worden doorgestuurd naar andere assistenten van derden.

Meer over
Lees ook
Praat mee over artificial intelligence in NEN Platform AI

Praat mee over artificial intelligence in NEN Platform AI

NEN heeft een Platform Artificial Intelligence opgericht. Deze groep bestaat uit geïnteresseerden met verschillende perspectieven, zoals ethiek, juridisch, technisch, inkoop en certificatie. Deelnemers krijgen de kans om over specifieke vraagstukken in wereldwijde normen en standaarden mee te praten. Op 17 december vindt de eerste bijeenkomst plaa1

Bedrijven, instituten en overheden presenteren Nederlandse AI Coalitie

Bedrijven, instituten en overheden presenteren Nederlandse AI Coalitie

'Om te zorgen dat Nederland bijblijft in de race rond Artificiële Intelligentie (AI) wordt in oktober de Nederlandse AI Coalitie opgericht. Deze coalitie moet zorgen voor een gezamenlijke aanpak nu tal van landen hard aan de weg timmeren en een voorsprong nemen bij het aantrekken van talent en de ontwikkeling van nieuwe AI-toepassingen. &lsqu1

Sneller en makkelijker online shoppen dankzij AI en deep learning

Sneller en makkelijker online shoppen dankzij AI en deep learning

Retailers gebruiken kunstmatige intelligentie (AI) om informatie te vergaren, om in realtime te zien wat klanten bekijken en inzicht te krijgen in hun eerdere aankooppatronen. Op deze manier zijn ze in staat om nauwkeurige en gepersonaliseerde aanbevelingen te doen. Met AI kunnen retailers dynamische verkoopprijzen toepassen op basis van de locati1