AI-innovaties voor de auto en het slimme huis van de toekomst

274094_h_ergb_s_gl

Nuance Communications introduceert op CES 2018 nieuwe artificial intelligence (AI) oplossingen die een ongeëvenaarde ervaring bieden in de communicatie tussen de connected auto, smart home en daaraan verbonden apparaten.

Dankzij ontwikkelingen in deze ‘communicatieve AI’ biedt Nuance nieuwe oplossingen, waarmee deze ‘assistenten’ de taal horen, begrijpen, leren en gebruiken. Daardoor kunnen ze een goede interactie realiseren met de gebruikers. Dit leidt uiteindelijk tot gepersonaliseerde ervaringen en meer gemak, betrokkenheid, veiligheid en tevredenheid bij de gebruikers.

De volgende generatie Nuance-oplossingen vertegenwoordigen een technologische evolutie die meer dynamische interacties met assistenten mogelijk maakt, waardoor de verbonden apparaten complexere taken kunnen uitvoeren en deze ook met een hogere nauwkeurigheid zullen voltooien.

Cognitive Arbitrator

Daarnaast is Nuance vernieuwend met de Cognitive Arbitrator. Deze ‘scheidsrechter’ verbindt en integreert naadloos via één enkele interface verschillende virtuele assistenten, diensten van derden en content-diensten. De Cognitive Arbitrator leunt eveneens op AI om één enkele slimme hub te creëren die vragen en instructies van gebruikers hoort, begrijpt en doorstuurt naar de assistent of content-dienst die het meest geschikt is om een bepaalde taak uit te voeren. Zo kan een bestuurder aan de intelligente assistent in zijn auto vragen om hem naar een bestemming te leiden of om muziek te streamen. Andere verzoeken, die bijvoorbeeld verband houden met winkelen, maaltijden bestellen of bankzaken, worden doorgestuurd naar andere assistenten van derden.

Meer over
Lees ook
Cegeka neemt meerderheidsparticipatie in dataspecialist Solver Sweden

Cegeka neemt meerderheidsparticipatie in dataspecialist Solver Sweden

Het Europese IT-bedrijf Cegeka neemt een meerderheidsparticipatie in de Zweedse dataspecialist Solver Sweden AB. Het strategische partnership met Solver Sweden betekent een belangrijke stap in de groei van Cegeka in Scandinavië. Solver Sweden beschikt over drie kantoren in Zweden, met hoofdzetel in Stockholm, en telt een 25-tal medewerkers.

ABBYY: 52% van de werknemers denkt dat AI-vaardigheden hun werk gemakkelijker en waardevoller maakt

ABBYY: 52% van de werknemers denkt dat AI-vaardigheden hun werk gemakkelijker en waardevoller maakt

Volgens nieuw wereldwijd onderzoek van Digital Intelligence-bedrijf ABBYY zeggen 6 op de 10 (61%) werknemers dat hun werk wordt bemoeilijkt door problemen met de toegang tot documenten. Daarnaast verliest bijna een kwart (24%) een volledige dag per week aan productiviteit door het zoeken in documenten naar informatie die ze nodig hebben om klanten1

De toekomst van de manufacturing: drie belangrijke technologieën

De toekomst van de manufacturing: drie belangrijke technologieën

In de afgelopen tien jaar hebben (slimme) fabrikanten te maken gehad met verschuivingen in de richting van automatisering, gedecentraliseerde technologiebudgetten, de adoptie van cloudgebaseerde diensten en zelfs de toepassing van AI. Omdat productiebedrijven van oudsher vaak afhankelijk zijn van verouderde infrastructuur en processen, is de weg n1