AI-innovaties voor de auto en het slimme huis van de toekomst

274094_h_ergb_s_gl

Nuance Communications introduceert op CES 2018 nieuwe artificial intelligence (AI) oplossingen die een ongeëvenaarde ervaring bieden in de communicatie tussen de connected auto, smart home en daaraan verbonden apparaten.

Dankzij ontwikkelingen in deze ‘communicatieve AI’ biedt Nuance nieuwe oplossingen, waarmee deze ‘assistenten’ de taal horen, begrijpen, leren en gebruiken. Daardoor kunnen ze een goede interactie realiseren met de gebruikers. Dit leidt uiteindelijk tot gepersonaliseerde ervaringen en meer gemak, betrokkenheid, veiligheid en tevredenheid bij de gebruikers.

De volgende generatie Nuance-oplossingen vertegenwoordigen een technologische evolutie die meer dynamische interacties met assistenten mogelijk maakt, waardoor de verbonden apparaten complexere taken kunnen uitvoeren en deze ook met een hogere nauwkeurigheid zullen voltooien.

Cognitive Arbitrator

Daarnaast is Nuance vernieuwend met de Cognitive Arbitrator. Deze ‘scheidsrechter’ verbindt en integreert naadloos via één enkele interface verschillende virtuele assistenten, diensten van derden en content-diensten. De Cognitive Arbitrator leunt eveneens op AI om één enkele slimme hub te creëren die vragen en instructies van gebruikers hoort, begrijpt en doorstuurt naar de assistent of content-dienst die het meest geschikt is om een bepaalde taak uit te voeren. Zo kan een bestuurder aan de intelligente assistent in zijn auto vragen om hem naar een bestemming te leiden of om muziek te streamen. Andere verzoeken, die bijvoorbeeld verband houden met winkelen, maaltijden bestellen of bankzaken, worden doorgestuurd naar andere assistenten van derden.

Meer over
Lees ook
Voordelen maar ook risico’s door opkomst van AI

Voordelen maar ook risico’s door opkomst van AI

Chatbots, autonome voertuigen en onderling verbonden machines in digitale fabrieken geven een voorproefje van hoe de toekomst eruit zal zien. De uitgebreide implementatie van Artificial Intelligence toepassingen biedt veel voordelen voor bedrijven zoals een verhoogde efficiëntie, minder repetitieve taken en betere klantervaringen. In verkeerde han1

Accenture: 'Nieuw leiderschap nodig voor nieuwe technologieën als AI'

Accenture: 'Nieuw leiderschap nodig voor nieuwe technologieën als AI'

Snelle ontwikkelingen in Artificial Intelligence (AI) en andere technologieën versnellen de opkomst van slimme ondernemingen en stellen bedrijven in staat zichzelf te integreren in het dagelijks leven van mensen. Dit blijkt uit Accenture Technology Vision 2018, het jaarlijkse technologierapport van Accenture. Het rapport voorspelt welke bela1

Bijna de helft van de financials vreest dat baan door AI wordt overgenomen

Bijna de helft van de financials vreest dat baan door AI wordt overgenomen

De impact van kunstmatige intelligentie (AI) op de financiële sector is lang niet voor alle managers duidelijk. 61 procent van de mensen werkzaam in de financiële sector zegt dat het bestuur van de organisatie waarvoor hij/zij werkt, niet precies weet wat de gevolgen van de groei in AI zijn. Bijna de helft verwacht dat (een deel van) zijn baan bin1