Backbase stelt Mark Appel aan als CMO

Mark-Appel_Backbase-CMO.JPG

Backbase, wereldwijd toonaangevend speler in Engagement Banking, heeft de aanstelling van Mark Appel als Chief Marketing Officer aangekondigd. Appel zal leiding gaan geven aan de marketingafdeling van Backbase en brengt meer dan 30 jaar aan ervaring mee in technologie- en groeiende organisaties zoals Apple, Twinfield (overgenomen door Wolters Kluwer), Exact Software en, de meest recente, CM.com.

Als Chief Marketing Officer van CM.com heeft Appel meegeholpen om in minder dan drie jaar de omzet te verviervoudigen en het marketingteam te laten groeien van 10 naar 80 personen. Daarvoor was Appel 8 jaar werkzaam bij Exact waar hij de transitie naar SaaS begeleidde en de bedrijfsgroei vertienvoudigde. Als CMO van Backbase zal Appel verantwoordelijk zijn voor de verdere voortzetting van duurzame groei die Backbase doormaakt, met een omzet van €200 miljoen en de opname in de 2022 CB Insights’ Fintech 250-lijst.

De benoeming van Appel verbreedt het leiderschapsteam van Backbase verder, na de recente benoemingen van Markwin Geneste als Chief Commercial Officer en Roland Booijen als General Manager of Ecosystems in 2022. Dankzij deze benoemingen in combinatie met de toetreding van Motive Partners als investeerder in juni zet Backbase zijn professionalisering, zijn groei en zijn weg naar volwassenheid voort.
 
“Ik ben opgetogen om mijn ervaring in te zetten bij Backbase en bij te dragen aan onze ambitieuze doelstelling om de dagelijkse financiën van 10% van de wereldbevolking te verbeteren,” aldus Appel. “Ik kijk ernaar uit om verder te bouwen met het team aan het Backbase-merk en de marketingprogramma’s die zullen bijdragen aan een groeiende vraag naar ons platform.”
 
“Marks nieuwsgierigheid naar nieuwe technologieën en zijn inspirerend leiderschap geven ons marketingteam een boost om haar bijdrage aan de business verder uit te bouwen en te verstevigen,” zegt Jouk Pleiter, oprichter en CEO van Backbase. “Mark belichaamt Backbase’s kernwaarden van vakmanschap, ondernemerschap en een can-do-instelling. Ik verheug me erop om met hem samen te werken.”
 
Meer over
Lees ook
Lexmark benoemt Melanie Hudson tot SVP en CCO en Thomas Valjak als VP en GM EMEA

Lexmark benoemt Melanie Hudson tot SVP en CCO en Thomas Valjak als VP en GM EMEA

Lexmark heeft Melanie Hudson benoemd tot senior vice president en chief commercial officer, met ingang van 1 december. Zij wordt lid van het Lexmark executive team en rapporteert aan Allen Waugerman, president en CEO van Lexmark. Thomas Valjak volgt Hudson op als Lexmark vice president en general manager EMEA, eveneens per 1 december.

Jamf benoemt Nickey Ikelaar tot Channel Account Executive Benelux

Jamf benoemt Nickey Ikelaar tot Channel Account Executive Benelux

Jamf, de standaard in Apple Enterprise Management, heeft Nickey Ikelaar benoemd tot Channel Account Executive Benelux. Ikelaar heeft zeven jaar ervaring in het ondersteunen van zakelijke partners, eerst als Channel Manager voor MobileIron in de Benelux, Israël en de sub-Sahara regio, daarna heeft zij bij Splashtop het channelstrategie en -partnerp1

Flexport stelt Douglas Brown aan als Head of Europe

Flexport stelt Douglas Brown aan als Head of Europe

Flexport, de digitale expediteur, heeft Douglas Brown benoemd tot nieuwe leider van zijn Europese activiteiten. Brown, momenteel VP Flexport Asia, vervangt Jan van Casteren die zijn taken overdraagt om meer tijd door te brengen met zijn gezin. Jan trad in 2015 in dienst als de allereerste Europese werknemer van Flexport. Hij leidde de snelle expan1