Backbase stelt Mark Appel aan als CMO

Mark-Appel_Backbase-CMO.JPG

Backbase, wereldwijd toonaangevend speler in Engagement Banking, heeft de aanstelling van Mark Appel als Chief Marketing Officer aangekondigd. Appel zal leiding gaan geven aan de marketingafdeling van Backbase en brengt meer dan 30 jaar aan ervaring mee in technologie- en groeiende organisaties zoals Apple, Twinfield (overgenomen door Wolters Kluwer), Exact Software en, de meest recente, CM.com.

Als Chief Marketing Officer van CM.com heeft Appel meegeholpen om in minder dan drie jaar de omzet te verviervoudigen en het marketingteam te laten groeien van 10 naar 80 personen. Daarvoor was Appel 8 jaar werkzaam bij Exact waar hij de transitie naar SaaS begeleidde en de bedrijfsgroei vertienvoudigde. Als CMO van Backbase zal Appel verantwoordelijk zijn voor de verdere voortzetting van duurzame groei die Backbase doormaakt, met een omzet van €200 miljoen en de opname in de 2022 CB Insights’ Fintech 250-lijst.

De benoeming van Appel verbreedt het leiderschapsteam van Backbase verder, na de recente benoemingen van Markwin Geneste als Chief Commercial Officer en Roland Booijen als General Manager of Ecosystems in 2022. Dankzij deze benoemingen in combinatie met de toetreding van Motive Partners als investeerder in juni zet Backbase zijn professionalisering, zijn groei en zijn weg naar volwassenheid voort.
 
“Ik ben opgetogen om mijn ervaring in te zetten bij Backbase en bij te dragen aan onze ambitieuze doelstelling om de dagelijkse financiën van 10% van de wereldbevolking te verbeteren,” aldus Appel. “Ik kijk ernaar uit om verder te bouwen met het team aan het Backbase-merk en de marketingprogramma’s die zullen bijdragen aan een groeiende vraag naar ons platform.”
 
“Marks nieuwsgierigheid naar nieuwe technologieën en zijn inspirerend leiderschap geven ons marketingteam een boost om haar bijdrage aan de business verder uit te bouwen en te verstevigen,” zegt Jouk Pleiter, oprichter en CEO van Backbase. “Mark belichaamt Backbase’s kernwaarden van vakmanschap, ondernemerschap en een can-do-instelling. Ik verheug me erop om met hem samen te werken.”
 
Meer over
Lees ook
Marc Jongbloed versterkt per 1 januari van dit jaar als Commercieel Directeur het team van LuteijnMedia.

Marc Jongbloed versterkt per 1 januari van dit jaar als Commercieel Directeur het team van LuteijnMedia.

Marc zal samen met Eric en het huidige salesteam de exploitatie van de succesvolle IT & Telecom platformen ITchannelPRO, DatacenterWorks, InfoSecurity Magazine, CloudWorks, Business en IT en Circulaire-IT verder professionaliseren en uitbouwen.

Emily Glastra is nieuwe voorzitter NLdigital

Emily Glastra is nieuwe voorzitter NLdigital

Emily Glastra is de nieuwe voorzitter van branchevereniging NLdigital. Het algemeen bestuur van de vereniging stemde op 14 december in met haar benoeming. Glastra is managing director van T-Systems Nederland. Daarvoor werkte ze onder andere voor Microsoft en IBM. Ook had ze zeven jaar lang haar eigen IT-bedrijf. Glastra volgt Ernst-Jan Stigter op,1

Yokoy stelt Simon O’Kane aan als Chief Revenue Officer

Yokoy stelt Simon O’Kane aan als Chief Revenue Officer

Yokoy, het Zwitserse bedrijf voor uitgavenbeheer, heeft Simon O’Kane aangesteld als Chief Revenue Officer. Deze strategische aanstelling past perfect bij de plannen van Yokoy om de markt voor uitgavenbeheer van middelgrote en grote bedrijven in Europa en daarbuiten volledig te transformeren.