Backbase sluit overeenkomst met Danske Bank om digitale klantervaring te verbeteren

Backbase, heeft een overeenkomst gesloten met Danske Bank.De overeenkomst biedt Danske Bank toegang tot Backbase’s Engagement Banking Platform, dat de komende jaren geleidelijk zal worden geïmplementeerd in alle digitale kanalen. Dit stelt Danske Bank in staat klanten een steeds betere digitale klantervaring te bieden. De verbeterde flexibiliteit maakt het mogelijk om de bedrijfsactiviteiten af te stemmen op de klantreizen.
 
image
 
Frans Woelders, Chief Operating Officer bij Danske Bank, benadrukt: “Deze samenwerking is een bewijs van onze klantgerichtheid en ons streven om de beste digitale bankervaring voor de toekomst te bieden. Een nieuw platform dat werkt via de webbrowser, mobiele apps en onze adviseurstools is een van de ambities in de Forward ’28-strategie van Danske Bank. De overeenkomst met Backbase is de volgende stap om die ambitie te verwezenlijken.
 
Het Engagement Banking Platform speelt een cruciale rol bij het realiseren van:
  • Vernieuwing en vereenvoudiging van het bestaande IT-landschap door het verminderen van het aantal losse channelapplicaties.
  • Mobile-first engagement model: een klantgerichte aanpak, waarbij klanten moeiteloos worden begeleid tussen geautomatiseerd en gespecialiseerd advies.
  • Uniform platform: consolidatie van data, business logica en workflows in één klantgericht platform voor een efficiënte journey orchestration, waarvan zowel klanten als bankmedewerkers profiteren.
  • Flexibiliteit en vrijheid: meer flexibiliteit voor het snel implementeren van zakelijke mogelijkheden en het aanpassen aan veranderende marktomstandigheden.
Christian Bornfeld, Head of Personal Customers en Financial Crime Risk & Prevention, zegt: “Dit platform stelt ons in staat de interactie met klanten via onze digitale oplossingen naar een hoger niveau te tillen en sneller dan ooit nieuwe mogelijkheden toe te voegen. Zo wordt het mogelijk om meer gemak en personalisatie te bieden aan onze klanten met geweldige inzichten, meer proactiviteit en eenvoudige toegang tot hulp en advies.
 
Jouk Pleiter, Founder en CEO van Backbase: “We zijn verheugd om onze samenwerking met Danske Bank aan te kunnen kondigen, een transformatieve samenwerking die de toekomst van bankieren zal herdefiniëren. Samen zullen we een bankbreed, digitaal transformatieprogramma implementeren en de klantervaring van Danske Bank naar nieuwe hoogten tillen.
 
Lees ook
Nationale Nederlanden en Ordina klaar voor digitale transformatie

Nationale Nederlanden en Ordina klaar voor digitale transformatie

Om mee te kunnen in het huidige tijdperk van digitale transformatie moeten bedrijven snel kunnen reageren op veranderende marktomstandigheden. Belangrijke stuurinformatie, analyses en rapportages moeten snel en voor iedereen beschikbaar zijn. Nationale Nederlanden en Ordina hebben hiertoe SAP-technologie ingezet, waarmee zij klaar zijn voor het ni1

Salesforce maakt werk van digitale transformatie

Salesforce maakt werk van digitale transformatie

Salesforce lanceert twee nieuwe services speciaal voor retailers die met Salesforce Marketing Cloud werken: Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys en Strategic Retail Professional Services. Deze diensten helpen retailers om slimme customer journeys in te plannen en efficiënt te managen.  Uit een onderzoek van Accenture blijkt1

Sinaps helpt klanten bij digitale transformatie

Sinaps gaat voortaan als cloud adviseur organisaties helpen met de digitale transformatie. Deze transformatie naar digitaal werken wordt mogelijk maakt door het vernieuwen, verbinden en beveiligen van de ICT-omgeving van klanten. Sinaps is onderdeel van Sforza International. Vanuit dit ecosysteem van business consultants geeft Sinaps klanten inzichten in hun bedrijfstak. Het bestaande portfolio van Sinaps met betrekking tot werkplek- en applicatiebeheer en softwareontwikkeling wordt gebundeld in één ICT-adviseur, met de focus op innovatie. Ondersteuning van ICT-experts Innovatie1