Backbase sluit overeenkomst met Danske Bank om digitale klantervaring te verbeteren

Backbase, heeft een overeenkomst gesloten met Danske Bank.De overeenkomst biedt Danske Bank toegang tot Backbase’s Engagement Banking Platform, dat de komende jaren geleidelijk zal worden geïmplementeerd in alle digitale kanalen. Dit stelt Danske Bank in staat klanten een steeds betere digitale klantervaring te bieden. De verbeterde flexibiliteit maakt het mogelijk om de bedrijfsactiviteiten af te stemmen op de klantreizen.
 
image
 
Frans Woelders, Chief Operating Officer bij Danske Bank, benadrukt: “Deze samenwerking is een bewijs van onze klantgerichtheid en ons streven om de beste digitale bankervaring voor de toekomst te bieden. Een nieuw platform dat werkt via de webbrowser, mobiele apps en onze adviseurstools is een van de ambities in de Forward ’28-strategie van Danske Bank. De overeenkomst met Backbase is de volgende stap om die ambitie te verwezenlijken.
 
Het Engagement Banking Platform speelt een cruciale rol bij het realiseren van:
  • Vernieuwing en vereenvoudiging van het bestaande IT-landschap door het verminderen van het aantal losse channelapplicaties.
  • Mobile-first engagement model: een klantgerichte aanpak, waarbij klanten moeiteloos worden begeleid tussen geautomatiseerd en gespecialiseerd advies.
  • Uniform platform: consolidatie van data, business logica en workflows in één klantgericht platform voor een efficiënte journey orchestration, waarvan zowel klanten als bankmedewerkers profiteren.
  • Flexibiliteit en vrijheid: meer flexibiliteit voor het snel implementeren van zakelijke mogelijkheden en het aanpassen aan veranderende marktomstandigheden.
Christian Bornfeld, Head of Personal Customers en Financial Crime Risk & Prevention, zegt: “Dit platform stelt ons in staat de interactie met klanten via onze digitale oplossingen naar een hoger niveau te tillen en sneller dan ooit nieuwe mogelijkheden toe te voegen. Zo wordt het mogelijk om meer gemak en personalisatie te bieden aan onze klanten met geweldige inzichten, meer proactiviteit en eenvoudige toegang tot hulp en advies.
 
Jouk Pleiter, Founder en CEO van Backbase: “We zijn verheugd om onze samenwerking met Danske Bank aan te kunnen kondigen, een transformatieve samenwerking die de toekomst van bankieren zal herdefiniëren. Samen zullen we een bankbreed, digitaal transformatieprogramma implementeren en de klantervaring van Danske Bank naar nieuwe hoogten tillen.
 
Lees ook

Alliander kiest voor digitale transformatie in HR

Workday, toonaangevend in enterprise cloudapplicaties voor finance en human resources, maakt bekend dat Alliander per 1 juli live is met Workday Human Capital Management (HCM) en Workday Recruiting & Learning. Daarmee ondersteunt Alliander haar digitale transformatie traject en verbetert het haar bedrijfsefficiëntie dankzij één geïntegreerd HR-systeem. Alliander een netwerkbedrijf en zorgt voor een betrouwbare, betaalbare en bereikbare energievoorziening in een groot deel van Nederland. De aandelen zijn in handen van provincies en gemeenten. Alliande1

Groupe PSA kiest Dassault Systèmes voor digitale transformatie

Groupe PSA kiest Dassault Systèmes voor digitale transformatie

Groupe PSA - fabrikant van onder andere Peugeot, Citroën en Opel - heeft Dassault Systèmes benoemd tot zogeheten 'key supplier'. Daarmee is Dassault Systèmes het eerste en enige softwareconcern dat in het netwerk van 8.000 toeleveranciers van PSA de status van 'preferred digital partner' heeft verkregen. Hierdoor speelt Dassault Systèmes een hoofd1

ExxonMobil selecteert 3DEXPERIENCE-platform voor digitale transformatie

ExxonMobil selecteert 3DEXPERIENCE-platform voor digitale transformatie

Exxon Mobil Corporation (ExxonMobil) heeft het 3DEXPERIENCE-platform van Dassault Systèmes gekozen als basis voor de 'digitale transformatie'. 's Werelds grootste energiebedrijf gaat dit platform implementeren voor het samenvoegen van alle engineeringdata die nu over verschillende systemen verspreid zijn. Als gevolg daarvan is er meer waarde uit a1