Salesforce maakt werk van digitale transformatie

274094_h_ergb_s_gl

Salesforce lanceert twee nieuwe services speciaal voor retailers die met Salesforce Marketing Cloud werken: Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys en Strategic Retail Professional Services. Deze diensten helpen retailers om slimme customer journeys in te plannen en efficiënt te managen. 

Uit een onderzoek van Accenture blijkt dat retailers die hun klanten gepersonaliseerd benaderen,  zowel digitaal als in een fysieke winkel, beter presteren dan andere ondernemers. Daarnaast toont het Connected Shoppers Report van Salesforce aan dat 24 procent van het winkelend publiek graag wil dat een retailer met locatie-technologieën achterhaalt wie ze zijn, zodra ze de winkel inlopen. Bijna de helft van de ondervraagden (49 procent) is bereid om data en sociale media-profielen te delen om zo een betere service te krijgen. Voor retailers die hier slim op inspelen, biedt dit een mooie kans om een goede relatie met de klant op te bouwen en groei te realiseren.

Slim en effectief

De Salesforce Marketing Cloud is een digitale marketing-hub waarmee marketeers op een eenvoudige manier 1-op-1 customer journeys in verschillende kanalen kunnen inplannen, personaliseren en optimaliseren. De Marketing Cloud brengt alle zaken die belangrijk zijn voor een marketeer samen: een compleet overzicht van de klant, content, personalisatiemogelijkheden en digitale marketingkanalen (e-mail, mobile, web, apps, sociale media en advertising). Door gebruik te maken van geautomatiseerde journeys en data te verzamelen voor toekomstige campagnes, gaan retailers slimmer met hun klanten om en kunnen ze voorspellen hoe groot de kans is dat een klant een bepaalde actie onderneemt.

Nieuwe diensten

De nieuwe Marketing Cloud-services speciaal voor retailers zijn:

  • Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys: dit framework helpt retailers hun customer journeys in te richten en digitale programma’s efficiënt uit te voeren. Door zorgvuldig opgezette interviews en workshops, helpt het Strategic Framework om retailers  hun digitale doelen te bepalen, bestaande programma’s te herzien en kansen om de omzet te verhogen te signaleren. De middelen die Salesforce hiervoor gebruikt zijn onder andere path-to-value analyses, templates voor mail en mobiele marketingcontent en gepersonaliseerde best practices. Daarnaast zijn er aparte toolkits beschikbaar voor specifieke vakgebieden in de retailbranche, zoals inrichting, kleding en supermarken.
  • Salesforce Strategic Retail Professional Services: als retailers eenmaal het Strategic Framework hebben doorlopen, kunnen ze gebruik maken van de expertise van retail-professionals binnen Salesforce . Met de hulp van deze professionals kunnen retailers hun eigen digitale marketingprogramma’s op te zetten en efficiënt hun customer journeys beheren.
Lees ook

Alliander kiest voor digitale transformatie in HR

Workday, toonaangevend in enterprise cloudapplicaties voor finance en human resources, maakt bekend dat Alliander per 1 juli live is met Workday Human Capital Management (HCM) en Workday Recruiting & Learning. Daarmee ondersteunt Alliander haar digitale transformatie traject en verbetert het haar bedrijfsefficiëntie dankzij één geïntegreerd HR-systeem. Alliander een netwerkbedrijf en zorgt voor een betrouwbare, betaalbare en bereikbare energievoorziening in een groot deel van Nederland. De aandelen zijn in handen van provincies en gemeenten. Alliander...

Groupe PSA kiest Dassault Systèmes voor digitale transformatie

Groupe PSA kiest Dassault Systèmes voor digitale transformatie

Groupe PSA - fabrikant van onder andere Peugeot, Citroën en Opel - heeft Dassault Systèmes benoemd tot zogeheten 'key supplier'. Daarmee is Dassault Systèmes het eerste en enige softwareconcern dat in het netwerk van 8.000 toeleveranciers van PSA de status van 'preferred digital partner' heeft verkregen. Hierdoor speelt Dassault Systèmes een hoofdrol...

ExxonMobil selecteert 3DEXPERIENCE-platform voor digitale transformatie

ExxonMobil selecteert 3DEXPERIENCE-platform voor digitale transformatie

Exxon Mobil Corporation (ExxonMobil) heeft het 3DEXPERIENCE-platform van Dassault Systèmes gekozen als basis voor de 'digitale transformatie'. 's Werelds grootste energiebedrijf gaat dit platform implementeren voor het samenvoegen van alle engineeringdata die nu over verschillende systemen verspreid zijn. Als gevolg daarvan is er meer waarde uit alle...