Salesforce maakt werk van digitale transformatie

274094_h_ergb_s_gl

Salesforce lanceert twee nieuwe services speciaal voor retailers die met Salesforce Marketing Cloud werken: Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys en Strategic Retail Professional Services. Deze diensten helpen retailers om slimme customer journeys in te plannen en efficiënt te managen. 

Uit een onderzoek van Accenture blijkt dat retailers die hun klanten gepersonaliseerd benaderen,  zowel digitaal als in een fysieke winkel, beter presteren dan andere ondernemers. Daarnaast toont het Connected Shoppers Report van Salesforce aan dat 24 procent van het winkelend publiek graag wil dat een retailer met locatie-technologieën achterhaalt wie ze zijn, zodra ze de winkel inlopen. Bijna de helft van de ondervraagden (49 procent) is bereid om data en sociale media-profielen te delen om zo een betere service te krijgen. Voor retailers die hier slim op inspelen, biedt dit een mooie kans om een goede relatie met de klant op te bouwen en groei te realiseren.

Slim en effectief

De Salesforce Marketing Cloud is een digitale marketing-hub waarmee marketeers op een eenvoudige manier 1-op-1 customer journeys in verschillende kanalen kunnen inplannen, personaliseren en optimaliseren. De Marketing Cloud brengt alle zaken die belangrijk zijn voor een marketeer samen: een compleet overzicht van de klant, content, personalisatiemogelijkheden en digitale marketingkanalen (e-mail, mobile, web, apps, sociale media en advertising). Door gebruik te maken van geautomatiseerde journeys en data te verzamelen voor toekomstige campagnes, gaan retailers slimmer met hun klanten om en kunnen ze voorspellen hoe groot de kans is dat een klant een bepaalde actie onderneemt.

Nieuwe diensten

De nieuwe Marketing Cloud-services speciaal voor retailers zijn:

  • Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys: dit framework helpt retailers hun customer journeys in te richten en digitale programma’s efficiënt uit te voeren. Door zorgvuldig opgezette interviews en workshops, helpt het Strategic Framework om retailers  hun digitale doelen te bepalen, bestaande programma’s te herzien en kansen om de omzet te verhogen te signaleren. De middelen die Salesforce hiervoor gebruikt zijn onder andere path-to-value analyses, templates voor mail en mobiele marketingcontent en gepersonaliseerde best practices. Daarnaast zijn er aparte toolkits beschikbaar voor specifieke vakgebieden in de retailbranche, zoals inrichting, kleding en supermarken.
  • Salesforce Strategic Retail Professional Services: als retailers eenmaal het Strategic Framework hebben doorlopen, kunnen ze gebruik maken van de expertise van retail-professionals binnen Salesforce . Met de hulp van deze professionals kunnen retailers hun eigen digitale marketingprogramma’s op te zetten en efficiënt hun customer journeys beheren.
Lees ook
Beheers AI voordat AI je bedrijf beheerst

Beheers AI voordat AI je bedrijf beheerst

De Cloud computing-markt zal naar verwachting groeien van $0,58 biljoen in 2023 tot $1,24 biljoen in 2028. Deze stijging is te danken aan opkomende technologieën zoals big data, AI en machine learning (ML). Grote ondernemingen investeren in toenemende mate in de ontwikkeling van deze gebieden.

Vitens legt met SAP basis voor duurzaam en klantgericht waterecosysteem

Vitens legt met SAP basis voor duurzaam en klantgericht waterecosysteem

Vitens heeft zijn IT-infrastructuur voor alle kernprocessen en serviceverlening geharmoniseerd en gestandaardiseerd op SAP. Het drinkwaterbedrijf legt met SAP S/4HANA Utilities en SAP Service Cloud een basis voor verdere verduurzaming, terwijl het klanten nog beter van dienst kan zijn.

Backbase sluit overeenkomst met Danske Bank om digitale klantervaring te verbeteren

Backbase, heeft een overeenkomst gesloten met Danske Bank.De overeenkomst biedt Danske Bank toegang tot Backbase’s Engagement Banking Platform, dat de komende jaren geleidelijk zal worden geïmplementeerd in alle digitale kanalen.