Welke mogelijkheden bieden de nieuwste fleet management systemen?

Webfleet

Onder fleet management verstaan we het managen van het wagenpark van organisaties. In de afgelopen jaren is het aantal tools dat helpt bij fleet management sterk toegenomen. Wat zijn de mogelijkheden die deze tools je bieden? Op welke manier kun je de tools inzetten binnen jouw organisatie? Fleet management helpt de kosten van organisaties te verlagen, door bijvoorbeeld efficiëntere routes te volgen en medewerkers onderweg van feedback te voorzien. Cloud-voorzieningen spelen hierin een belangrijke rol. Er wordt tijdens ritten immers ontzettend veel data verzameld, wat via de cloud overal en altijd in te zien is. In dit artikel lees je er meer over. 

Rittenregistratie voor jouw organisatie

Voorheen werd de rittenregistratie vaak op papier of bijvoorbeeld via een simpele sheet in Excel bijgehouden. De kans dat men een rit vergat in te voeren was relatief groot. Daarbij kost het een medewerker onnodig veel tijd om ritten te registreren. Reden genoeg om te zoeken naar slimmere oplossingen voor de rittenregistratie. Webfleet Solutions is een partij die deze mogelijkheid biedt. Bestuurders krijgen unieke bestuurdersprofielen, informatie wordt rechtstreeks in een online dashboard geladen en bestuurders hoeven zelf niets meer te registreren. Alles verloopt voortaan automatisch! Ook met het oog op belastingcontroles is het fijn wanneer dit proces geautomatiseerd wordt en gegevens via de cloud eenvoudig in te zien zijn. 

Feedback op het rijgedrag van medewerkers

Met moderne fleet management systemen heb je de mogelijkheid om medewerkers automatisch feedback te geven. Zelf hoef je hier geen gegevens voor te analyseren, dit doet de tool voor je! In een handige app ziet een bestuurder hoe deze efficiënter en veiliger kan rijden. Hier heb je als organisatie baat bij! Niet alleen om de kosten te drukken, maar ook om je reputatie op de weg te verbeteren. Je wilt voorkomen dat je bedrijfswagens betrokken raken bij ongelukken.

Net als het online dashboard wat je als manager ziet, is ook deze app verbonden met de centrale cloud. Op deze manier kunnen gegevens over ritten real-time worden ingeladen. 

Tal van andere mogelijkheden voor fleet management

Naast de mogelijkheid om de rittenregistratie voortaan te automatiseren en bestuurders feedback te geven via de app, zijn er nog tal van andere mogelijkheden op het gebied van fleet management. Integreer bijvoorbeeld een oplossing van TomTom, waarmee bestuurders altijd de snelste route vinden op basis van de laatste verkeersinformatie. Een bestuurder hoeft zelf niet meer uit te zoeken waar de files staan, dit doet het systeem voor ze!

 

Lees ook
Rockwell Automation voegt nieuwe functionaliteit toe aan de FactoryTalk® InnovationSuite™

Rockwell Automation voegt nieuwe functionaliteit toe aan de FactoryTalk® InnovationSuite™

Rockwell Automation heeft nieuwe mogelijkheden toegevoegd aan de FactoryTalk® InnovationSuite™, powered by PTC, om de digitale transformatie van industriёle bedrijven te vereenvoudigen en te versnellen.

Nieuwe norm met functionele eisen voor archiefmanagement

Nieuwe norm met functionele eisen voor archiefmanagement

Per 1 januari 2021 wordt NEN 2082:2008 ‘Eisen voor functionaliteit van informatie- en archiefmanagement in programmatuur’ vervangen door NEN-ISO 16175-1:2020 ‘Processes and functional requirements for software for managing records

Dematic krijgt opdracht voor nieuw geautomatiseerd nationaal distributiecentrum voor Woolworths in Sydney

Dematic krijgt opdracht voor nieuw geautomatiseerd nationaal distributiecentrum voor Woolworths in Sydney

Dematic maakt bekend dat het is geselecteerd door Primary Connect, het supply chain onderdeel van de grootste supermarktketen in Australië Woolworths Group, om een geavanceerd geautomatiseerd afhandelingssysteem te leveren voor het nieuwe nationale distributiecentrum (NDC) in Moorebank Logistics Park, Sydney.