rb2 ondersteunt koffiemerk Lavazza met gepersonaliseerde B2B-aanpak

230501_PR_rb2_Lavazza280210.jpg

rb2 heeft een krachtige headless webshop voor Lavazza Nederland en België ontwikkeld waarmee het koffiemerk nu en in de toekomst de behoeften en online experience van zowel de zakelijke klanten als consumenten kan faciliteren. Het nieuwe e-commerce platform biedt nieuwe personalisatie mogelijkheden voor marketing en heeft het verkoopproces efficiënter gemaakt. Hierdoor heeft de koffiespecialist een sterke besparing in operationele marketing- en saleskosten gerealiseerd.

Het headless commerce platform is gebaseerd op de BigCommerce commerce-engine en verrijkt met CoreConnect van rb2 voor de integratie met bestaande toepassingen, zoals Adyen, Prismic en Zegris in het applicatielandschap van Lavazza. Ook wilde de koffiespecialist het loyaliteitsplatform Piggy toevoegen aan de commerce-omgeving. Door de oplossing CoreConnect van rb2 wordt de integratie van bestaande en toekomstige applicaties aanzienlijk versneld en daarmee kosten bespaard.

Meertalige en consistente customer experience voor duizenden zakelijke klanten in Nederland en België

Het nieuwe platform van Lavazza Nederland en België voorziet beter in de behoeften en online experience van de 4000+ zakelijke klanten. rb2 heeft een extensie voor de BigCommerce-engine gebouwd waarmee het voor Lavazza nu mogelijk is om rijke product content, inclusief afbeeldingen, tags en allergenen-informatie, meertalig te beheren.

Verbeterd en kostenefficiënt salesproces

Ook kunnen buitendienstmedewerkers van Lavazza via een mobiele applicatie snel en eenvoudig tijdens afspraken bij klanten productwensen, prijzen en andere voorwaarden deels geautomatiseerd in het ERP-systeem inschieten. Hierdoor kunnen binnendienstmedewerkers sneller offertes maken en heeft Lavazza door dit efficiënter ingerichte salesproces een sterke kostenbesparing gerealiseerd.

“rb2 heeft voor Lavazza een composable architectuur gebouwd, waarbij best-of-breed applicaties worden gekozen en dus niet zelf worden ontwikkeld. Door deze architectuur te combineren met de integratiekracht van CoreConnect konden we binnen enkele weken een werkend systeem opleveren. Vervolgens kon aan de slag gegaan worden met de B2B-features en de ontwikkeling van de UX/UI wensen van Lavazza. Het resultaat: een krachtig, flexibel, future-proof B2C- en B2B-commerce platform voor Lavazza Nederland en België," Richard Birkensteiner, CTO bij rb2.

Meer over
Lees ook
Henkel zet reuzenstap naar de cloud met RISE with SAP

Henkel zet reuzenstap naar de cloud met RISE with SAP

Henkel gaat zijn bestaande on-premises ERP-oplossingen vervangen door SAP S/4HANA Cloud. Hiermee zet het bedrijf een logische volgende stap in hun cloudtransitie. De leverancier van consumentengoederen en industriële producten gaat daarbij een intensieve samenwerking aan met SAP en zal gebruikmaken van RISE with SAP.

PostNL legt basis voor innovatie met SAP S/4HANA

PostNL legt basis voor innovatie met SAP S/4HANA

In een steeds competitiever landschap moet je snel kunnen reageren op veranderingen in de markt. Voor meer flexibiliteit en agility in het backofficedomein zet PostNL daarom de stap naar SAP S/4HANA. Het postbedrijf doet dat met behulp van RISE with SAP.

Avaya maakt behoud van on-premise-systemen mogelijk met hybrid cloud-oplossingen

Avaya maakt behoud van on-premise-systemen mogelijk met hybrid cloud-oplossingen

Avaya, leider in oplossingen om communicatie en samenwerking te verbeteren en te vereenvoudigen, biedt klanten vanaf nu hybrid cloud-implementaties. Hiermee kunnen bedrijven hun on-premise-systemen aanpassen zodat ze mee kunnen in de technologische innovatie, zonder dat dit tot enige bedrijfsonderbreking leidt.