rb2 ondersteunt koffiemerk Lavazza met gepersonaliseerde B2B-aanpak

230501_PR_rb2_Lavazza280210.jpg

rb2 heeft een krachtige headless webshop voor Lavazza Nederland en België ontwikkeld waarmee het koffiemerk nu en in de toekomst de behoeften en online experience van zowel de zakelijke klanten als consumenten kan faciliteren. Het nieuwe e-commerce platform biedt nieuwe personalisatie mogelijkheden voor marketing en heeft het verkoopproces efficiënter gemaakt. Hierdoor heeft de koffiespecialist een sterke besparing in operationele marketing- en saleskosten gerealiseerd.

Het headless commerce platform is gebaseerd op de BigCommerce commerce-engine en verrijkt met CoreConnect van rb2 voor de integratie met bestaande toepassingen, zoals Adyen, Prismic en Zegris in het applicatielandschap van Lavazza. Ook wilde de koffiespecialist het loyaliteitsplatform Piggy toevoegen aan de commerce-omgeving. Door de oplossing CoreConnect van rb2 wordt de integratie van bestaande en toekomstige applicaties aanzienlijk versneld en daarmee kosten bespaard.

Meertalige en consistente customer experience voor duizenden zakelijke klanten in Nederland en België

Het nieuwe platform van Lavazza Nederland en België voorziet beter in de behoeften en online experience van de 4000+ zakelijke klanten. rb2 heeft een extensie voor de BigCommerce-engine gebouwd waarmee het voor Lavazza nu mogelijk is om rijke product content, inclusief afbeeldingen, tags en allergenen-informatie, meertalig te beheren.

Verbeterd en kostenefficiënt salesproces

Ook kunnen buitendienstmedewerkers van Lavazza via een mobiele applicatie snel en eenvoudig tijdens afspraken bij klanten productwensen, prijzen en andere voorwaarden deels geautomatiseerd in het ERP-systeem inschieten. Hierdoor kunnen binnendienstmedewerkers sneller offertes maken en heeft Lavazza door dit efficiënter ingerichte salesproces een sterke kostenbesparing gerealiseerd.

“rb2 heeft voor Lavazza een composable architectuur gebouwd, waarbij best-of-breed applicaties worden gekozen en dus niet zelf worden ontwikkeld. Door deze architectuur te combineren met de integratiekracht van CoreConnect konden we binnen enkele weken een werkend systeem opleveren. Vervolgens kon aan de slag gegaan worden met de B2B-features en de ontwikkeling van de UX/UI wensen van Lavazza. Het resultaat: een krachtig, flexibel, future-proof B2C- en B2B-commerce platform voor Lavazza Nederland en België," Richard Birkensteiner, CTO bij rb2.

Meer over
Lees ook
Een kwart van de IT-professionals vertrouwt bedrijfsdata waarmee ze werken niet

Een kwart van de IT-professionals vertrouwt bedrijfsdata waarmee ze werken niet

Meer dan een kwart van de Nederlandse IT-professionals (28%) is het niet eens met de stelling “de bedrijfsdata van het bedrijf waar ik werk is te vertrouwen.” Dit blijkt uit onderzoek dat Reltio heeft laten uitvoeren onder 200 Nederlanders werkzaam als leidinggevende en/of binnen de IT. In dit onderzoek, uitgevoerd door Multiscope is aan IT-profes1

Verschillende soorten digitale gegevens? Verschillende vormen van opslag

Verschillende soorten digitale gegevens? Verschillende vormen van opslag

Net zoals je verschillende soorten data hebt, zijn er evenzoveel verschillende soorten opslag. Vergelijk het met de opslag van fysieke spullen. Je paspoort en ID-kaart berg je zorgvuldig op, bij voorkeur op een plek die je kan afsluiten. Maar de handleiding van je apparatuur bewaar je waarschijnlijk ergens op zolder, de kans is immers klein dat je1

Shimano Europe implementeert SAP BTP voor snellere klantintegratie

Shimano Europe implementeert SAP BTP voor snellere klantintegratie

Als leverancier wil je een nieuwe zakelijke klant zo snel mogelijk inzage in informatie kunnen geven, zoals in bijvoorbeeld voorraadgegevens, gedetailleerde productinformatie en de leveringsstatus. Shimano Europe slaagde er met behulp van het SAP Business Technology Platform (BTP) in om de ‘onboardingtijd’ te halveren.