NAAREA kiest 3DEXPERIENCE-platform van Dassault Systèmes om virtual twin van modulaire reactor te ontwikkelen

dassault-logo600-450

NAAREA gaat met het 3DEXPERIENCE-platform van Dassault Systèmes een digital twin ontwikkelen van de XSMR. Dit is een bijzonder kleine en duurzame modulaire kernreactor. De XSMR is een ultracompacte schone energiebron die gebruikmaakt van brandstof uit voorraden industrieel afval zonder daarbij natuurlijke hulpbronnen te verbruiken.

NAAREA zal het 3DEXPERIENCE-platform gebruiken om een ​​virtual twin van de XSMR te creëren. In deze virtuele omgeving kan het Franse bedrijf nauw samenwerken met partners om het reactorsysteem te ontwerpen en de werking ervan te simuleren en te valideren. Omdat het platform op de cloud is gebaseerd, kan NAAREA overal en altijd toegang krijgen tot de virtual twin en het aantal gebruikers naar behoefte vergroten. Zodra NAAREA de XSMR heeft ontwikkeld, zal het bedrijf zich richten op het toepassen van deze kleine energiebron in branches als transport, landbouw en smart buildings.

Slimmer en duurzamer ondernemen

“Energieproductie speelt een integrale rol in de wereldwijde inspanningen om de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties te bereiken. We streven ernaar deze doelen te ondersteunen door grootschalige nano-energiecentrales te ontwikkelen die een overvloed aan koolstofvrije, gedecentraliseerde, niet-intermitterende energie produceren. Deze energiebronnen zullen een grote mate van autonomie kennen. Ook kunnen zij functioneren tegen lagere kosten dan hernieuwbare energiebronnen, terwijl ze deze tegelijkertijd uitstekend aanvullen en ondersteunen”, zegt Jean-Luc Alexandre, medeoprichter en CEO van NAAREA.

"Terwijl de wereld steeds minder gebruikmaakt van fossiele brandstoffen, helpen we bedrijven in de energiesector om bij te dragen aan de wereldwijde duurzaamheidsdoelstellingen", zegt Philippe Besse, Managing Director EUROWEST bij Dassault Systèmes. "Nieuwe innovatieve bedrijven als NAAREA kunnen vertrouwen op de virtual twin-ervaringen die inmiddels in ruime mate met ons 3DEXPERIENCE-platform zijn opgedaan om baanbrekende industriële oplossingen te ontwerpen, te simuleren en te produceren."

Lees ook
SAS transformeert de traditionele CDP functionaliteiten

SAS transformeert de traditionele CDP functionaliteiten

Verbeterde functionaliteit in SAS® Customer Intelligence 360 biedt marketeers volledige toegang tot databronnen in de cloud. Dit voorkomt onnodige, kostbare en riskante overdracht van omvangrijke datasets naar customer data platforms (CDP) of de marketingcloud.

rb2 ondersteunt koffiemerk Lavazza met gepersonaliseerde B2B-aanpak

rb2 ondersteunt koffiemerk Lavazza met gepersonaliseerde B2B-aanpak

rb2 heeft een krachtige headless webshop voor Lavazza Nederland en België ontwikkeld waarmee het koffiemerk nu en in de toekomst de behoeften en online experience van zowel de zakelijke klanten als consumenten kan faciliteren. Het nieuwe e-commerce platform biedt nieuwe personalisatie mogelijkheden voor marketing en heeft het verkoopproces efficië1

Henkel zet reuzenstap naar de cloud met RISE with SAP

Henkel zet reuzenstap naar de cloud met RISE with SAP

Henkel gaat zijn bestaande on-premises ERP-oplossingen vervangen door SAP S/4HANA Cloud. Hiermee zet het bedrijf een logische volgende stap in hun cloudtransitie. De leverancier van consumentengoederen en industriële producten gaat daarbij een intensieve samenwerking aan met SAP en zal gebruikmaken van RISE with SAP.