Lenovo en EPOS creëren samen professionele audio-oplossingen voor hybride werken

lenovo epos

Vandaag kondigden Lenovo en EPOS, een pionier in audiotechnologie, een strategische overeenkomst aan om hoogwaardige audio-oplossingen te leveren voor zakelijke gebruikers. De overeenkomst maakt gebruik van de sterke punten van beide merken op het gebied van ontwerp, ontwikkeling, innovatie en marktbereik. Hiermee willen beide fabrikanten tegemoetkomen aan de groeiende vraag naar professionele audio-ervaringen in de hybride werkomgeving.

Wereldwijde audiopartner voor pc-audioaccessoires 

De professionele audiomarkt maakt een groei op lange termijn door, aangedreven door hybride werkomgevingen, de brede invoering van unified communications en updates van headset-apparaten door eindgebruikers voor verbeterde audio-ervaringen. Lenovo en EPOS willen aan deze vraag voldoen door hoogwaardige audio-oplossingen te leveren die krachtig, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk zijn, zowel thuis, op kantoor als onderweg.

Door de overeenkomst wordt EPOS de wereldwijde audiopartner van Lenovo voor pc-audioaccessoires. Lenovo en EPOS zetten zich in om samen betere en rijkere ervaringen te creëren voor hun klanten, waarbij de toestellen van EPOS naadloos samenwerken met Lenovo-apparaten zoals ThinkPad- en ThinkBook-laptops. Dit omvat onder andere de gezamenlijke ontwikkeling van toekomstige hardware, software en diensten om professionele audio-oplossingen te creëren. Daarnaast willen beide partijen innovatieve pc- en audio-ecosystemen stimuleren om de betrokkenheid van de gebruikers en hun productiviteit te verhogen. Tot slot zal de EPOS-portfolio worden opgenomen in het “3rd party offer”-programma van Lenovo, waardoor klanten een uitgebreide keuze aan audioapparaten uit één bron krijgen.

Conference calls aangenamer en efficiënter maken 

De eerste fase van de samenwerking omvat de release van geselecteerde headsets die zijn ontworpen voor professionele gebruikers om de hybride wereld van conference calls te verbeteren. De nieuwe Lenovo EPOS headsets zijn gecertificeerd voor Teams en Zoom en geoptimaliseerd voor andere UC-toepassingen, en beschikken over de kenmerkende geluidskwaliteit en het comfort van EPOS.

De Lenovo Wired VOIP Headset en Lenovo Wired ANC Headset Gen 2 professionele headsets hebben dezelfde vormfactor en zijn voorzien van een inline call control box voor uitstekend gebruiksgemak. De USB-C plug (met USB-A adapter) is veelzijdig en kan op elke PC worden aangesloten en de oorschelpen verhogen het gebruikerscomfort. Deze laatste geeft ook prioriteit aan Active Noise Cancellation en biedt de best mogelijke audio-ervaring dankzij de virtuele eliminatie van storende omgevingsgeluiden. Beide headsets worden geleverd met een handig reisetui.

Meer over
Lees ook
Drie prioriteiten voor hybride werken in de mkb-maakindustrie

Drie prioriteiten voor hybride werken in de mkb-maakindustrie

Hybride werken is inmiddels gemeengoed, ook in de maakindustrie. Toch geeft slechts 11% van de Europese mkb-organisaties in de maakindustrie aan dat ze alle IT-faciliteiten in huis hebben om hybride werken optimaal te faciliteren. Dat blijkt uit onderzoek van Dynabook. Daarom geeft de laptopspecialist drie tips om hybride werken beter te ondersteu1

Vier tips om tijdsverlies door IT-uitval terug te dringen

Vier tips om tijdsverlies door IT-uitval terug te dringen

Systemen en devices die niet doen wat ze moeten doen; het is een grote ergernis voor iedere werknemer. Bovendien heeft het ook gevolgen voor de dagelijkse bedrijfsvoering – wanneer werknemers niet verder kunnen omdat hun IT hapert, heeft dat uiteraard een negatieve invloed op hun productiviteit. Voor mkb-organisaties zijn die gevolgen immens; een1

EPOS lanceert cashback campagne om bedrijven te laten investeren in kwalitatieve hybride werkoplossingen

EPOS lanceert cashback campagne om bedrijven te laten investeren in kwalitatieve hybride werkoplossingen

EPOS heeft vandaag een cashback-campagne gelanceerd om bedrijven in staat te stellen te investeren in technologie oplossingen die samenwerking stimuleren en de productiviteit verhogen zonder te besparen op kwaliteit, duurzaamheid of prestaties. Deze campagne voor zakelijke klanten loopt van 1 oktober tot en met 31 december 2022. Zakelijke aankopen1