Drie prioriteiten voor hybride werken in de mkb-maakindustrie

dynabook-400300

Hybride werken is inmiddels gemeengoed, ook in de maakindustrie. Toch geeft slechts 11% van de Europese mkb-organisaties in de maakindustrie aan dat ze alle IT-faciliteiten in huis hebben om hybride werken optimaal te faciliteren. Dat blijkt uit onderzoek van Dynabook. Daarom geeft de laptopspecialist drie tips om hybride werken beter te ondersteunen.
 
1. Stel communicatie centraal in alles
Wanneer in teamverband wordt gewerkt, is communicatie van essentieel belang. Nu teams zich niet meer standaard in dezelfde ruimte of op kantoor bevinden, neemt het belang van verschillende manier van communicatie alleen maar toe. En daar hoort ook de mogelijkheid bij om IT-problemen aan te kaarten, of inspraak hebben bij de keuze voor IT-oplossingen. Zo geeft een ruime meerderheid van de mkb-organisaties in de maakindustrie (89%) aan te verwachten dat een (gedeeltelijke) vervanging van hun zakelijke hardware nodig zal zijn. Door werknemers te betrekken in dit proces, is de kans groter dat er voor oplossingen wordt gekozen die voldoen aan de voorwaarden van de uiteindelijke gebruiker.
 
2. Kies voor de beste technologie
Het creëren van een veilig hybride werkmodel is een grote uitdaging binnen de maakindustrie. Door te kiezen voor de beste technologie, kunnen organisaties flinke stappen maken. Gevraagd naar welke technologieën belangrijk zijn bij de overgang naar hybride werken, worden met name cloudplatforms (66%), laptops (56%) en Virtual Deskop Infrastructure-oplossingen (55%) genoemd. De belangrijkste prioriteit voor 46% van de mkb’ers in de maakindustrie is dan ook het terugdringen van IT-uitval. Betrouwbare oplossingen helpen daarbij.
 
3. Vergroot bewustzijn rondom security
Wat minstens zo belangrijk is, is het vergroten van het bewustzijn van werknemers rondom security. Met werknemers die buiten de kantoormuren toegang nodig hebben tot bedrijfsgegevens, kun je immers niet voorzichtig genoeg zijn. Eén klik op een malafide link of een download van een geïnfecteerde bijlage is snel gedaan wanneer medewerkers zich hier niet van bewust zijn.
 
Het lijdt geen twijfel dat hybride werkmodellen zonder een duidelijke onderliggende strategie voor nieuwe uitdagingen zullen zorgen voor de maakindustrie. Communicatie, de juiste technologie en securitybewustzijn vormen de kern van deze strategie. 
Meer over
Lees ook
EPOS breidt zijn assortiment hoogwaardige zakelijke headsets uit met twee nieuwe reeksen

EPOS breidt zijn assortiment hoogwaardige zakelijke headsets uit met twee nieuwe reeksen

EPOS kondigde vandaag op Integrated Systems Europe 2024 (ISE) in Barcelona de uitbreiding aan van zijn toonaangevende gamma zakelijke headsets. Het nieuwe assortiment omvat twee nieuwe reeksen van geavanceerde bekabelde headsets - de IMPACT 700 en IMPACT 800.

Lenovo en EPOS creëren samen professionele audio-oplossingen voor hybride werken

Lenovo en EPOS creëren samen professionele audio-oplossingen voor hybride werken

Vandaag kondigden Lenovo en EPOS, een pionier in audiotechnologie, een strategische overeenkomst aan om hoogwaardige audio-oplossingen te leveren voor zakelijke gebruikers. De overeenkomst maakt gebruik van de sterke punten van beide merken op het gebied van ontwerp, ontwikkeling, innovatie en marktbereik.

IMPACT 1000 Bluetooth-headsets van EPOS beschikbaar in Nederland

IMPACT 1000 Bluetooth-headsets van EPOS beschikbaar in Nederland

EPOS kondigt aan dat de IMPACT 1000, een on-ear, toekomstbestendigeBluetooth-headset, verkrijgbaar is in Nederland. De IMPACT 1000 is ontworpen voor professionals die waarde hechten aan heldere communicatie en die tijdens online vergaderingen optimaal geconcentreerd willen blijven – zelfs in lawaaiige omgevingen.