Greenchoice kiest voor creditmanagementoplossing van FIQAS

Fiquas-software600

FIQAS Software gaat via een managed service op basis van de Abillity software het creditmanagement verzorgen voor duurzame energieleverancier Greenchoice. De oplossing van FIQAS is voor Greenchoice een belangrijke stap in het slimmer inrichten van de order-to-cash keten, waarmee het bedrijf de kwaliteit van de dienstverlening kan verbeteren, tegen lagere kosten. FIQAS kan dankzij de samenwerking met Greenchoice zijn expertise op het gebied van debiteurenbeheer en managed services inzetten in een complexe situatie in de energiemarkt.

  FIQAS-Greenchoice-image006

Rob Geleijn, Algemeen Directeur FIQAS (L) en Martin van Sleeuwen, CFO van Greenchoice (R) bij de ondertekening van het contract tussen FIQAS Software en Greenchoice.

Als duurzaam energiebedrijf dat opereert vanuit de ambitie ‘altijd groen’ levert Greenchoice groene stroom van Nederlandse bodem en bosgecompenseerd gas aan particuliere en zakelijke klanten. Het bedrijf stelt steeds verdergaande eisen aan de order-to-cash keten. Daarbij valt te denken aan het instellen van variabele incassomomenten of het flexibel aanpassen van het creditmanagement op basis van het klantprofiel en/of klantsegment. Ook wil het meer maatwerkoplossingen kunnen bieden aan klanten met schulden. Daarnaast moet de communicatie met externe partners, zoals incassobureaus en het Schuldenknooppunt, in het proces veel meer geautomatiseerd worden. Om aan deze eisen te kunnen voldoen heeft Greenchoice ervoor gekozen een deel van dit traject - creditmanagement - te migreren van het huidige klantenbeheersysteem naar de oplossing van FIQAS.

FIQAS biedt met Abillity een standaardoplossing die naadloos en zonder wezenlijke aanpassingen wordt aangesloten op het CRM- en financiële systeem van Greenchoice. De oplossing ondersteunt het hele traject, vanaf de facturen of de betaalverzoeken die uit het eigen systeem van Greenchoice komen, tot aan het uit handen geven van openstaande vorderingen.

Met de oplossing van FIQAS heeft Greenchoice de volledige controle over de betalingsverwerking en de herinneringsprocessen, zonder zorgen over de uitvoering en voortgang van het proces. Ervaren billing managers van FIQAS voeren de dagelijkse controles uit en monitoren de geautomatiseerde creditmanagementprocessen. Zo wordt Greenchoice geheel ontzorgd op het gebied van creditmanagement.

De FIQAS-oplossing wordt de komende maanden geïmplementeerd bij Greenchoice. Daarbij blijft het klantenbeheersysteem de basis. Dat systeem levert de input voor de software van FIQAS en is ook het systeem waar de output van de FIQAS-oplossing naartoe gaat. Bij de systeemintegratie worden tevens koppelingen met de ‘Mijn Greenchoice’ omgeving en het financiële systeem gerealiseerd. Naar verwachting is de integratie in november afgerond en klaar voor de eerste klantmigraties. Begin volgend jaar zal de oplossing dan volledig operationeel zijn.

Wouter Joosten, Credit Manager Greenchoice: “Om zo effectief mogelijk openstaande maandbedragen te innen, hanteren we een genuanceerde creditmanagement-benadering. Enerzijds met solide, geautomatiseerde processen, anderzijds door een efficiënte, maar ook klantvriendelijke en sociaal verantwoorde aanpak. De software van FIQAS biedt ons de flexibiliteit om kritische processen te optimaliseren en aan te passen aan de behoeften van zowel onze klanten als onze interne stakeholders. Verder zal de oplossing van FIQAS ons verlossen van een aantal minder efficiënte of beperkt geautomatiseerde processtappen die de afgelopen jaren zijn ontstaan om onze financiële administratie tijdig en volledig te voeden met de juiste informatie.”

Rob Geleijn, Algemeen Directeur FIQAS: ‘Wij bieden Greenchoice een optimaal geïntegreerde en bewezen ‘best of breed’ debiteurenbeheeroplossing, die al door veel andere klanten gebruikt wordt. Deze is relatief snel en zonder veel aanpassingen te implementeren en doet precies waar Greenchoice om vraagt. Met deze opdracht van Greenchoice kunnen wij onze kennis en expertise op het gebied van tariferen, factureren en incasseren combineren met debiteurenbeheer en managed services.’

 

Lees ook
In vier stappen het maximale uit je softwaregebruik halen

In vier stappen het maximale uit je softwaregebruik halen

Nu de zomervakantie is begonnen, is de kans groot dat er bij bedrijven meer ruimte komt om zaken, die de afgelopen periode noodgedwongen minder aandacht kregen, eindelijk onder handen te nemen. Software Asset Management (SAM) is daar een goed voorbeeld van.

Amphia Ziekenhuis heeft Europese primeur met introductie RCS Business Messaging

Amphia Ziekenhuis heeft Europese primeur met introductie RCS Business Messaging

Om de communicatie met patiënten verder te optimaliseren, zet het Amphia Ziekenhuis in op een nieuwe messagingtechnologie: Rich Communication Services (RCS) van CM.com. Hiermee is het topklinische opleidingsziekenhuis in Breda het eerste Europese ziekenhuis dat van deze nieuwe techniek gebruikmaakt.

Synology kondigt officiële lancering DSM 7.0 en uitbreiding van de C2-cloud aan

Synology kondigt officiële lancering DSM 7.0 en uitbreiding van de C2-cloud aan

Synology heeft vandaag de release van DiskStation Manager (DSM) 7.0 aangekondigd en laat weten dat het C2-platform is uitgebreid met maar liefst vier nieuwe cloud services. DSM 7.0 biedt betere beveiliging, meer mogelijkheden voor systeembeheer en een verbeterde samenwerkingsmogelijkheden rondom gegevens. Hierdoor is het vernieuwde besturingssysteem...