Greenchoice kiest voor creditmanagementoplossing van FIQAS

Fiquas-software600

FIQAS Software gaat via een managed service op basis van de Abillity software het creditmanagement verzorgen voor duurzame energieleverancier Greenchoice. De oplossing van FIQAS is voor Greenchoice een belangrijke stap in het slimmer inrichten van de order-to-cash keten, waarmee het bedrijf de kwaliteit van de dienstverlening kan verbeteren, tegen lagere kosten. FIQAS kan dankzij de samenwerking met Greenchoice zijn expertise op het gebied van debiteurenbeheer en managed services inzetten in een complexe situatie in de energiemarkt.

  FIQAS-Greenchoice-image006

Rob Geleijn, Algemeen Directeur FIQAS (L) en Martin van Sleeuwen, CFO van Greenchoice (R) bij de ondertekening van het contract tussen FIQAS Software en Greenchoice.

Als duurzaam energiebedrijf dat opereert vanuit de ambitie ‘altijd groen’ levert Greenchoice groene stroom van Nederlandse bodem en bosgecompenseerd gas aan particuliere en zakelijke klanten. Het bedrijf stelt steeds verdergaande eisen aan de order-to-cash keten. Daarbij valt te denken aan het instellen van variabele incassomomenten of het flexibel aanpassen van het creditmanagement op basis van het klantprofiel en/of klantsegment. Ook wil het meer maatwerkoplossingen kunnen bieden aan klanten met schulden. Daarnaast moet de communicatie met externe partners, zoals incassobureaus en het Schuldenknooppunt, in het proces veel meer geautomatiseerd worden. Om aan deze eisen te kunnen voldoen heeft Greenchoice ervoor gekozen een deel van dit traject - creditmanagement - te migreren van het huidige klantenbeheersysteem naar de oplossing van FIQAS.

FIQAS biedt met Abillity een standaardoplossing die naadloos en zonder wezenlijke aanpassingen wordt aangesloten op het CRM- en financiële systeem van Greenchoice. De oplossing ondersteunt het hele traject, vanaf de facturen of de betaalverzoeken die uit het eigen systeem van Greenchoice komen, tot aan het uit handen geven van openstaande vorderingen.

Met de oplossing van FIQAS heeft Greenchoice de volledige controle over de betalingsverwerking en de herinneringsprocessen, zonder zorgen over de uitvoering en voortgang van het proces. Ervaren billing managers van FIQAS voeren de dagelijkse controles uit en monitoren de geautomatiseerde creditmanagementprocessen. Zo wordt Greenchoice geheel ontzorgd op het gebied van creditmanagement.

De FIQAS-oplossing wordt de komende maanden geïmplementeerd bij Greenchoice. Daarbij blijft het klantenbeheersysteem de basis. Dat systeem levert de input voor de software van FIQAS en is ook het systeem waar de output van de FIQAS-oplossing naartoe gaat. Bij de systeemintegratie worden tevens koppelingen met de ‘Mijn Greenchoice’ omgeving en het financiële systeem gerealiseerd. Naar verwachting is de integratie in november afgerond en klaar voor de eerste klantmigraties. Begin volgend jaar zal de oplossing dan volledig operationeel zijn.

Wouter Joosten, Credit Manager Greenchoice: “Om zo effectief mogelijk openstaande maandbedragen te innen, hanteren we een genuanceerde creditmanagement-benadering. Enerzijds met solide, geautomatiseerde processen, anderzijds door een efficiënte, maar ook klantvriendelijke en sociaal verantwoorde aanpak. De software van FIQAS biedt ons de flexibiliteit om kritische processen te optimaliseren en aan te passen aan de behoeften van zowel onze klanten als onze interne stakeholders. Verder zal de oplossing van FIQAS ons verlossen van een aantal minder efficiënte of beperkt geautomatiseerde processtappen die de afgelopen jaren zijn ontstaan om onze financiële administratie tijdig en volledig te voeden met de juiste informatie.”

Rob Geleijn, Algemeen Directeur FIQAS: ‘Wij bieden Greenchoice een optimaal geïntegreerde en bewezen ‘best of breed’ debiteurenbeheeroplossing, die al door veel andere klanten gebruikt wordt. Deze is relatief snel en zonder veel aanpassingen te implementeren en doet precies waar Greenchoice om vraagt. Met deze opdracht van Greenchoice kunnen wij onze kennis en expertise op het gebied van tariferen, factureren en incasseren combineren met debiteurenbeheer en managed services.’

 

Meer over
Lees ook
Microsoft 365 Copilot vanaf nu beschikbaar bij Crayon

Microsoft 365 Copilot vanaf nu beschikbaar bij Crayon

Copilot is een innovatieve AI-tool die geavanceerde taalmodellen (LLM's) combineert met de gegevens van een bedrijf in Microsoft 365-apps. Copilot was voorheen uitsluitend beschikbaar voor Enterprise-klanten met een minimumaankoop van 300 licenties, maar is nu voor alle klanten bij Crayon beschikbaar.

SoftwareOne: Copilot nu voor iedereen beschikbaar, maar let op de databeveiliging

SoftwareOne: Copilot nu voor iedereen beschikbaar, maar let op de databeveiliging

Deze week maakte Microsoft bekend dat Copilot voor Microsoft 365, de virtuele AI-assistent van Microsoft, beschikbaar is voor alle organisaties zonder minimale afname van 300 licenties. Dit is goed nieuws voor alle bedrijven die willen starten met Copilot. Een pilot draaien met een kleine groep medewerkers kan vanaf nu. SoftwareOne begeleidt organ1

IB Data gaat groei versnellen met investering van Brink Software en ECFG

IB Data gaat groei versnellen met investering van Brink Software en ECFG

Brink Software en ECFG (via haar investeringsfonds ECFG Ventures III) investeren samen in de volgende groeifase van IB Data. Dat is de Nederlandse en Belgische marktleider in het leveren van product- en prijsinformatie van bouwproducten. Voor Brink Software voegt de IB database, met informatie over ruim 250 assortimenten, belangrijke waarde toe aa1