ExxonMobil selecteert 3DEXPERIENCE-platform voor digitale transformatie

274094_h_ergb_s_gl

Exxon Mobil Corporation (ExxonMobil) heeft het 3DEXPERIENCE-platform van Dassault Systèmes gekozen als basis voor de 'digitale transformatie'. 's Werelds grootste energiebedrijf gaat dit platform implementeren voor het samenvoegen van alle engineeringdata die nu over verschillende systemen verspreid zijn. Als gevolg daarvan is er meer waarde uit alle gegevens te halen.

Capital Facilities Information Excellence

ExxonMobil maakt al lang gebruik van Dassault Systèmes' applicaties voor simuleren, materiaalontwikkeling en supplychain-planning. Het bedrijf gebruikt deze technologie voor het ontwikkelen van innovaties die helpen de groeiende energiebehoeften in te vullen. ExxonMobil gaat nu de 'Capital Facilities Information Excellence'-oplossing gebaseerd op het 3DEXPERIENCE-platform implementeren.

Gemeenschappelijke digitale omgeving

Medewerkers van ExxonMobil kunnen hiermee realtime samenwerken in een gemeenschappelijke digitale omgeving. Engineers, operators en onderhoudspersoneel krijgen toegang tot dezelfde uniforme bron van informatie over de complexe assets waarvoor zij de verantwoordelijkheid dragen. Met als doel de controle en performance van business processen te verbeteren.

Digitale transformatie in energiemarkt

"Digitale transformatie is een strategische enabler voor energiebedrijven die met steeds meer uitdagingen worden geconfronteerd door marktveranderingen, technische complexiteit en toenemende regelgeving", zegt Thomas Grand, Vice President Energy, Process & Utilities Industry bij Dassault Systèmes. "Het 3DEXPERIENCE-platform helpt bedrijven als ExxonMobil alle benodigde data te verzamelen, te managen en te hergebruiken voor het verbeteren van de efficiency van projecten, assets en resources."

Lees ook
Nationale Nederlanden en Ordina klaar voor digitale transformatie

Nationale Nederlanden en Ordina klaar voor digitale transformatie

Om mee te kunnen in het huidige tijdperk van digitale transformatie moeten bedrijven snel kunnen reageren op veranderende marktomstandigheden. Belangrijke stuurinformatie, analyses en rapportages moeten snel en voor iedereen beschikbaar zijn. Nationale Nederlanden en Ordina hebben hiertoe SAP-technologie ingezet, waarmee zij klaar zijn voor het ni1

Salesforce maakt werk van digitale transformatie

Salesforce maakt werk van digitale transformatie

Salesforce lanceert twee nieuwe services speciaal voor retailers die met Salesforce Marketing Cloud werken: Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys en Strategic Retail Professional Services. Deze diensten helpen retailers om slimme customer journeys in te plannen en efficiënt te managen.  Uit een onderzoek van Accenture blijkt1

Sinaps helpt klanten bij digitale transformatie

Sinaps gaat voortaan als cloud adviseur organisaties helpen met de digitale transformatie. Deze transformatie naar digitaal werken wordt mogelijk maakt door het vernieuwen, verbinden en beveiligen van de ICT-omgeving van klanten. Sinaps is onderdeel van Sforza International. Vanuit dit ecosysteem van business consultants geeft Sinaps klanten inzichten in hun bedrijfstak. Het bestaande portfolio van Sinaps met betrekking tot werkplek- en applicatiebeheer en softwareontwikkeling wordt gebundeld in één ICT-adviseur, met de focus op innovatie. Ondersteuning van ICT-experts Innovatie1