ExxonMobil selecteert 3DEXPERIENCE-platform voor digitale transformatie

274094_h_ergb_s_gl

Exxon Mobil Corporation (ExxonMobil) heeft het 3DEXPERIENCE-platform van Dassault Systèmes gekozen als basis voor de 'digitale transformatie'. 's Werelds grootste energiebedrijf gaat dit platform implementeren voor het samenvoegen van alle engineeringdata die nu over verschillende systemen verspreid zijn. Als gevolg daarvan is er meer waarde uit alle gegevens te halen.

Capital Facilities Information Excellence

ExxonMobil maakt al lang gebruik van Dassault Systèmes' applicaties voor simuleren, materiaalontwikkeling en supplychain-planning. Het bedrijf gebruikt deze technologie voor het ontwikkelen van innovaties die helpen de groeiende energiebehoeften in te vullen. ExxonMobil gaat nu de 'Capital Facilities Information Excellence'-oplossing gebaseerd op het 3DEXPERIENCE-platform implementeren.

Gemeenschappelijke digitale omgeving

Medewerkers van ExxonMobil kunnen hiermee realtime samenwerken in een gemeenschappelijke digitale omgeving. Engineers, operators en onderhoudspersoneel krijgen toegang tot dezelfde uniforme bron van informatie over de complexe assets waarvoor zij de verantwoordelijkheid dragen. Met als doel de controle en performance van business processen te verbeteren.

Digitale transformatie in energiemarkt

"Digitale transformatie is een strategische enabler voor energiebedrijven die met steeds meer uitdagingen worden geconfronteerd door marktveranderingen, technische complexiteit en toenemende regelgeving", zegt Thomas Grand, Vice President Energy, Process & Utilities Industry bij Dassault Systèmes. "Het 3DEXPERIENCE-platform helpt bedrijven als ExxonMobil alle benodigde data te verzamelen, te managen en te hergebruiken voor het verbeteren van de efficiency van projecten, assets en resources."

Lees ook
Beheers AI voordat AI je bedrijf beheerst

Beheers AI voordat AI je bedrijf beheerst

De Cloud computing-markt zal naar verwachting groeien van $0,58 biljoen in 2023 tot $1,24 biljoen in 2028. Deze stijging is te danken aan opkomende technologieën zoals big data, AI en machine learning (ML). Grote ondernemingen investeren in toenemende mate in de ontwikkeling van deze gebieden.

Vitens legt met SAP basis voor duurzaam en klantgericht waterecosysteem

Vitens legt met SAP basis voor duurzaam en klantgericht waterecosysteem

Vitens heeft zijn IT-infrastructuur voor alle kernprocessen en serviceverlening geharmoniseerd en gestandaardiseerd op SAP. Het drinkwaterbedrijf legt met SAP S/4HANA Utilities en SAP Service Cloud een basis voor verdere verduurzaming, terwijl het klanten nog beter van dienst kan zijn.

Backbase sluit overeenkomst met Danske Bank om digitale klantervaring te verbeteren

Backbase, heeft een overeenkomst gesloten met Danske Bank.De overeenkomst biedt Danske Bank toegang tot Backbase’s Engagement Banking Platform, dat de komende jaren geleidelijk zal worden geïmplementeerd in alle digitale kanalen.