Europese focus zorgt voor hoge omzetgroei Signicat

Signicat-2021-400275

Identityspecialist Signicat boekte in 2021 een omzet van ruim 63 miljoen euro. De EBITDA steeg met 70%. Signicat kende een sterke organische groei en nam drie bedrijven over.

Signicat groeit al jaren hard op de Europese markt. In 2021 zette het technologiebedrijf een nieuwe stap om de grootste identityspeler van Europa te worden. De omzet steeg naar 63,3 miljoen euro, 39% meer dan in 2020. De EBITDA kwam uit op 5 miljoen euro, wat een EBITDA-marge van 8% betekent. Het nettoverlies vóór belastingen was 5,9 miljoen euro.

Compleet identityplatform

Signicat bouwt continu aan zijn platform met digitale identiteitsoplossingen voor de Europese markt. Via dit platform biedt het bedrijf diensten voor onboarding, identiteitsvalidatie, fraudebestrijding, veilige authenticatie en digitale ondertekening, verzegeling en opslag van documenten. Het platform ondersteunt momenteel meer dan 30 verschillende eID-stelsels.

Signicat heeft meer dan 7.000 klanten in 40 verschillende landen. Dit zijn vooral bedrijven in gereguleerde sectoren zoals financiële dienstverleners, maar ook publieke organisaties, betalingsbedrijven, online marktplaatsen, leasemaatschappijen, telco’s, e-health-leveranciers en fintechbedrijven.

Overnames en organische groei

Signicat betrad in 2021 nieuwe markten, vergrootte zijn marktaandeel in bestaande markten en breidde zijn productportfolio uit. Drie bedrijven werden door Signicat overgenomen: het Noorse Encap Security (13,4 miljoen euro), het Spaanse Electronic ID (37,9 miljoen euro) en het Litouwse Dokobit Technology (28 miljoen euro). De organische groei, zonder de omzet van de drie overgenomen bedrijven, was 28%.

In 2022 zet Signicat deze koers voort. In april nam het technologiebedrijf de Britse antifraude-expert Sphonic over. In de komende 12 tot 18 maanden worden meer overnames verwacht gezien de aanhoudende consolidatieslag in de sector.

Nieuwe markten verkennen

“We zijn verheugd over deze sterke resultaten”, zegt Asger Hattel, CEO van Signicat. “We behoren nog steeds tot de snelst groeiende bedrijven in een industrie die zich razendsnel ontwikkelt. Maar de groei van de omzet en EBITDA is slechts een deel van het verhaal. We blijven nieuwe markten en regio’s verkennen terwijl we in heel Europa aan de weg timmeren met ons toonaangevende identityplatform.”

Meer over
Lees ook
i-PRO voegt AI toe aan zijn PTZ-camera's en vernieuwt de productlijn

i-PRO voegt AI toe aan zijn PTZ-camera's en vernieuwt de productlijn

i-PRO, wereldwijd toonaangevend op het gebied van professionele beveiligingsoplossingen voor bewaking, kondigde vandaag de toevoeging van AI aan zijn PTZ-camera's (pan, tilt, zoom) aan en een vernieuwing van de hele PTZ-lijn, waarbij in totaal 35 nieuwe camera's worden toegevoegd.

Hybride werken is véél meer dan thuis inloggen op je laptop

Hybride werken is véél meer dan thuis inloggen op je laptop

Het werken op andere plekken dan op kantoor stelt IT-afdelingen van bedrijven voor nieuwe uitdagingen. Concepten, processen en technologie die oorspronkelijk ontwikkeld is om alleen ‘at the office’ gebruikt te worden, moet nu ook op afstand bereikbaar zijn. Een groot kantoor wordt ingewisseld voor honderden – zo niet duizenden – thuiskantoren. Daa1

Nederlandse consument experimenteert met nieuwe identificatiemethoden

Nederlandse consument experimenteert met nieuwe identificatiemethoden

Nederlanders staan open voor nieuwe, innovatieve manieren om hun identiteit aan te tonen. Dit blijkt uit Battle to Onboard, een groot Europees onderzoek van Signicat onder ruim 7600 consumenten van financiële producten zoals een bankrekening of hypotheek. Identificatie met behulp van een digitale identiteit zoals iDIN heeft echter nog altijd de vo1