Europese focus zorgt voor hoge omzetgroei Signicat

Signicat-2021-400275

Identityspecialist Signicat boekte in 2021 een omzet van ruim 63 miljoen euro. De EBITDA steeg met 70%. Signicat kende een sterke organische groei en nam drie bedrijven over.

Signicat groeit al jaren hard op de Europese markt. In 2021 zette het technologiebedrijf een nieuwe stap om de grootste identityspeler van Europa te worden. De omzet steeg naar 63,3 miljoen euro, 39% meer dan in 2020. De EBITDA kwam uit op 5 miljoen euro, wat een EBITDA-marge van 8% betekent. Het nettoverlies vóór belastingen was 5,9 miljoen euro.

Compleet identityplatform

Signicat bouwt continu aan zijn platform met digitale identiteitsoplossingen voor de Europese markt. Via dit platform biedt het bedrijf diensten voor onboarding, identiteitsvalidatie, fraudebestrijding, veilige authenticatie en digitale ondertekening, verzegeling en opslag van documenten. Het platform ondersteunt momenteel meer dan 30 verschillende eID-stelsels.

Signicat heeft meer dan 7.000 klanten in 40 verschillende landen. Dit zijn vooral bedrijven in gereguleerde sectoren zoals financiële dienstverleners, maar ook publieke organisaties, betalingsbedrijven, online marktplaatsen, leasemaatschappijen, telco’s, e-health-leveranciers en fintechbedrijven.

Overnames en organische groei

Signicat betrad in 2021 nieuwe markten, vergrootte zijn marktaandeel in bestaande markten en breidde zijn productportfolio uit. Drie bedrijven werden door Signicat overgenomen: het Noorse Encap Security (13,4 miljoen euro), het Spaanse Electronic ID (37,9 miljoen euro) en het Litouwse Dokobit Technology (28 miljoen euro). De organische groei, zonder de omzet van de drie overgenomen bedrijven, was 28%.

In 2022 zet Signicat deze koers voort. In april nam het technologiebedrijf de Britse antifraude-expert Sphonic over. In de komende 12 tot 18 maanden worden meer overnames verwacht gezien de aanhoudende consolidatieslag in de sector.

Nieuwe markten verkennen

“We zijn verheugd over deze sterke resultaten”, zegt Asger Hattel, CEO van Signicat. “We behoren nog steeds tot de snelst groeiende bedrijven in een industrie die zich razendsnel ontwikkelt. Maar de groei van de omzet en EBITDA is slechts een deel van het verhaal. We blijven nieuwe markten en regio’s verkennen terwijl we in heel Europa aan de weg timmeren met ons toonaangevende identityplatform.”

Meer over
Lees ook
Passwordless oplossingen verhelpen pijnpunten van MFA

Passwordless oplossingen verhelpen pijnpunten van MFA

Wachtwoorden gebruiken is vragen om problemen. Bijna elke dag is er in het nieuws wel een verhaal te lezen over hoe wachtwoorden gehackt, gelekt, gephisht of gestolen zijn. Dit probleem is niet iets van de laaste tijd, maar bestaat al jaren. Omdat het gebruik van alleen wachtwoorden ontoereikend is voor het beveiligen van online accounts, zoeken s1

Mimecast waarschuwt bedrijven voor merkmisbruik door cybercriminelen

Mimecast waarschuwt bedrijven voor merkmisbruik door cybercriminelen

Cybercriminelen maken op grote schaal misbruik van bekende merken om bedrijven en consumenten op te lichten. Dat concludeert Mimecast na onderzoek. De securityspecialist detecteerde in 2020 gemiddeld 27 miljoen e-mails per maand waarin een merk wordt nagebootst. Dit is een stijging van maar liefst 44 procent ten opzichte van 2019.

Nederlandse Apple Premium Reseller Amac Pro een van de eerste Jamf MSP-partners ter wereld

Nederlandse Apple Premium Reseller Amac Pro een van de eerste Jamf MSP-partners ter wereld

Jamf, specialist in Apple-beheer, gaat samenwerken met de Nederlandse Apple Premium Reseller Amac Pro. Amac Pro, het onderdeel van Amac voor het bedrijfsleven, het onderwijs en de zorg, is daarmee wereldwijd een van de eerste MSP-partners van Jamf. Als Managed Service Provider (MSP) gaat Amac Pro met behulp van het Jamf-platform het beheer van App1