EDF, Dassault Systèmes en Capgemini maken digitale transformatie nucleaire divisie EDF mogelijk

Dassault Systèmes, de Franse elektriciteitsleverancier EDF en Capgemini zijn een samenwerking aangegaan voor de digitale transformatie van de nucleaire activiteiten van EDF. De samenwerking is bedoeld om EDF te helpen met het digitaliseren van zijn engineeringprojecten, zodat de elektriciteitscentrales van het energieconcern beter presteren en een sterkere concurrentiepositie verkrijgen ten opzichte van andere methoden voor het opwekken van elektriciteit.

De samenwerking heeft een looptijd van 20 jaar en maakt het voor EDF mogelijk om het 3DEXPERIENCE-platform van Dassault Systèmes maximaal te benutten voor het standaardiseren, harmoniseren en moderniseren van werkprocessen en engineeringmethoden. De businessorganisatie van EDF krijgt hierdoor in realtime toegang tot projectinformatie tijdens zowel de ontwerp-, constructie- als de operationele fase. Capgemini zal samen met Dassault Systèmes diensten leveren op het gebied van consultancy, technologie en systeemintegratie.

Een van de eerste projecten die van deze samenwerking zal profiteren, is de Hinkley Point C-centrale die EDF momenteel in Engeland bouwt.

Dassault-652x367
Lees ook
Nationale Nederlanden en Ordina klaar voor digitale transformatie

Nationale Nederlanden en Ordina klaar voor digitale transformatie

Om mee te kunnen in het huidige tijdperk van digitale transformatie moeten bedrijven snel kunnen reageren op veranderende marktomstandigheden. Belangrijke stuurinformatie, analyses en rapportages moeten snel en voor iedereen beschikbaar zijn. Nationale Nederlanden en Ordina hebben hiertoe SAP-technologie ingezet, waarmee zij klaar zijn voor het ni1

Salesforce maakt werk van digitale transformatie

Salesforce maakt werk van digitale transformatie

Salesforce lanceert twee nieuwe services speciaal voor retailers die met Salesforce Marketing Cloud werken: Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys en Strategic Retail Professional Services. Deze diensten helpen retailers om slimme customer journeys in te plannen en efficiënt te managen.  Uit een onderzoek van Accenture blijkt1

Sinaps helpt klanten bij digitale transformatie

Sinaps gaat voortaan als cloud adviseur organisaties helpen met de digitale transformatie. Deze transformatie naar digitaal werken wordt mogelijk maakt door het vernieuwen, verbinden en beveiligen van de ICT-omgeving van klanten. Sinaps is onderdeel van Sforza International. Vanuit dit ecosysteem van business consultants geeft Sinaps klanten inzichten in hun bedrijfstak. Het bestaande portfolio van Sinaps met betrekking tot werkplek- en applicatiebeheer en softwareontwikkeling wordt gebundeld in één ICT-adviseur, met de focus op innovatie. Ondersteuning van ICT-experts Innovatie1