Drie gouden tips voor een goede mobile game

273129_h_ergb_s_gl

door Crissy Mulder |
 
Deze week trapte appril 2014 af met een voorproefje voor HET event over apps, dat gedurende de hele maand april op verschillende locaties in Nederland plaatsvindt. Tijdens het pre-event lichtten drie game-experts vast een tipje van de sluier op en deelden hun gouden tip voor het creëren van een succesvolle game.1. Volgens Bart Hufen van BrandNewGame is een succesvolle game gebaseerd op ons eigen leven. “Wij willen leren, dit bespreken met elkaar, vervolgens iets bereiken en dat allemaal het liefst zo simpel mogelijk”, aldus Hufen. Volgens de gameontwikkelaar was ‘Life is a game, gaming is life’ dan ook dé succesformule voor de bekende boerderijgame Farmville. Mensen houden van simpel. De formule: Koop zaad, plant zaad, wacht, oogst plant voor geld en beloon jezelf met een nieuwe kip of koe, sloeg dan ook in als een bom.

2. Volgens Richard Hazenberg van LunaGames is een succesvolle mobile game ‘Jouw dagelijkse feel good moment’. Mobile games worden geen uren achter elkaar aan tafel gespeeld, maar 5 minuten wachtend op een trein, of 1 minuut in de rij voor de kassa. Gratis, snel, simpel en fun, zijn volgens Hazenberg de keywords voor een succesvolle mobile game.

3. Begint een game met een idee of begint een idee met een game? Over dit vraagstuk boog Gerbert Jan Valk van Linden Mobile zich de afgelopen jaren. Valk deed onderzoek naar het succes van branded mobile games en naar een stukje ‘ander soort merkbeleving’. Volgens Valk laat een goede branded game een positieve merkbeleving achter, wat uiteindelijk resulteert in mond op mond reclame. “Mensen delen graag leuke dingen, omdat dit hen in een goed daglicht zet. Een succesvolle game onder naam van een merk, zal dan ook als een lopend vuurtje onder gamers worden verspreid.”

Meer weten over de succesformule van games en/of apps? Bezoek dan in april een van de vele events die appril organiseert. Bekijk hier het volledige verslag.

Crissy Mulder is werkzaam bij Yellow Communications

Lees ook
i3-Technologies biedt nu ook digital signage in samenwerking met Zebrix

i3-Technologies biedt nu ook digital signage in samenwerking met Zebrix

i3-Technologies, leverancier van interactieve software- en hardware-oplossingen voor het klaslokaal, de werkplek en ontmoetingsplaatsen, breidt zijn ecosysteem verder uit. Dankzij een partnerschap met Zebrix zijn de i3TOUCH-interactieve displays vanaf nu ook uitgerust met geavanceerde digital signage-mogelijkheden, waardoor ze ingezet kunnen worde1

Netherlands Pavilion met veel hybride events op grootste telecomcongres ter wereld

Netherlands Pavilion met veel hybride events op grootste telecomcongres ter wereld

Nederland is ook dit jaar via het traditionele Netherlands Pavilion vertegenwoordigd op het Mobile World Congress 2021 (MWC21). Het paviljoen met ruim 30 bedrijven, organisaties en overheden is de thuisbasis voor alle Nederlandse aanwezigen tijdens het grootste telecomevenement ter wereld. Het paviljoen biedt een uitgebreid programma met live en o1

NGI deelt concrete alternatieven voor instant messaging

NGI deelt concrete alternatieven voor instant messaging

Sinds de uitbraak van de COVID-19-pandemie realiseren we ons allemaal hoe belangrijk het is over de juiste communicatietools te beschikken om contact met elkaar te blijven houden. Nu we ons steeds meer bewust worden van onze privacyrechten en hier meer waarde aan hechten, letten we echter ook meer op de gebruiksvoorwaarden