Drie gouden tips voor een goede mobile game

273129_h_ergb_s_gl

door Crissy Mulder |
 
Deze week trapte appril 2014 af met een voorproefje voor HET event over apps, dat gedurende de hele maand april op verschillende locaties in Nederland plaatsvindt. Tijdens het pre-event lichtten drie game-experts vast een tipje van de sluier op en deelden hun gouden tip voor het creëren van een succesvolle game.1. Volgens Bart Hufen van BrandNewGame is een succesvolle game gebaseerd op ons eigen leven. “Wij willen leren, dit bespreken met elkaar, vervolgens iets bereiken en dat allemaal het liefst zo simpel mogelijk”, aldus Hufen. Volgens de gameontwikkelaar was ‘Life is a game, gaming is life’ dan ook dé succesformule voor de bekende boerderijgame Farmville. Mensen houden van simpel. De formule: Koop zaad, plant zaad, wacht, oogst plant voor geld en beloon jezelf met een nieuwe kip of koe, sloeg dan ook in als een bom.

2. Volgens Richard Hazenberg van LunaGames is een succesvolle mobile game ‘Jouw dagelijkse feel good moment’. Mobile games worden geen uren achter elkaar aan tafel gespeeld, maar 5 minuten wachtend op een trein, of 1 minuut in de rij voor de kassa. Gratis, snel, simpel en fun, zijn volgens Hazenberg de keywords voor een succesvolle mobile game.

3. Begint een game met een idee of begint een idee met een game? Over dit vraagstuk boog Gerbert Jan Valk van Linden Mobile zich de afgelopen jaren. Valk deed onderzoek naar het succes van branded mobile games en naar een stukje ‘ander soort merkbeleving’. Volgens Valk laat een goede branded game een positieve merkbeleving achter, wat uiteindelijk resulteert in mond op mond reclame. “Mensen delen graag leuke dingen, omdat dit hen in een goed daglicht zet. Een succesvolle game onder naam van een merk, zal dan ook als een lopend vuurtje onder gamers worden verspreid.”

Meer weten over de succesformule van games en/of apps? Bezoek dan in april een van de vele events die appril organiseert. Bekijk hier het volledige verslag.

Crissy Mulder is werkzaam bij Yellow Communications

Lees ook
Loods 5 maakt efficiëntieslag op customer care-afdeling met Freshworks

Loods 5 maakt efficiëntieslag op customer care-afdeling met Freshworks

Loods 5 heeft Freshworks geselecteerd als centraal platform voor de afdeling customer care. De bekende woonwinkel zocht een gebruiksvriendelijke oplossing om processen te stroomlijnen en administratieve en repeterende taken te verminderen. In Freshworks vond het bedrijf een overkoepelend platform dat Loods 5 kan ondersteunen met gegevensanalyse en1

Workfront introduceert Scenario Planner, voor bedrijfsbreed work management

Workfront introduceert Scenario Planner, voor bedrijfsbreed work management

Voor het eerst in de geschiedenis, zet Workfront Scenario Planner het intellectuele kapitaal van ondernemingen en het werk van kenniswerkers op de eerste rang - van strategische planning tot de uitvoering ervan.

Vier tech-trends die de toekomst van flexibel werken beïnvloeden

Vier tech-trends die de toekomst van flexibel werken beïnvloeden

Het grootste deel van 2020 heeft ‘werken’ er niet zo uitgezien als de meesten van ons gewend zijn. Organisaties zijn snel overgestapt naar thuiswerken om te voldoen aan de lockdownmaatregelen