Continuïteit organisaties onvoldoende gewaarborgd

Trends-in-Contuity-TIC1-1

In het onderzoek Trends in Continuity (TIC¹) is een beeld gevormd van de status van Business Continuity Management (BCM) binnen Nederland en zijn de belangrijkste trends tot 2019 geprojecteerd.

Er zijn drie dominante actoren die de komende jaren een grote impact gaan hebben op BCM.

  • De toenemende bedreigingen op cyber gebied; deze zorgen voor een verschuiving in de focus, van proces naar informatie, cybersecurity komt centraal te staan.
  • Het MKB ontdekt BCM en hierdoor groeit de vraag naar een ‘dunnere’ versie van BCM.
  • Globalisering maakt het managen van de supply-chain continuïteit belangrijker en complexer.

Organisaties zijn echter onvoldoende voorbereid op deze veranderingen. Het gemiddelde cijfer voor de weerbaarheid is een 6.5. 23% geeft echter aan onvoldoende voorbereid te zijn. Dit is deels te verklaren door het grote aantal obstakels dat BCM-professionals binnen de eigen organisatie zien. Budget, betrokkenheid en kennis zijn veelgenoemde obstakels. Reden voor zorgen; de impact en frequentie van uitval nemen toe.

“Vaak moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt” – Johan Cruijff

Organisaties dienen de komende jaren op BCM gebied zowel interne als externe problemen te tackelen. De praktijk wijst echter uit dat er vaak pas iets gebeurt nadat de nut en noodzaak duidelijk is. Voor veel organisaties wordt na een incident pas de meerwaarde van BCM duidelijk. Er dient daarom awareness gecreëerd te worden.

Meer over
Lees ook
Atos lanceert Q-score, een universele meetmethode voor kwantum-computing

Atos lanceert Q-score, een universele meetmethode voor kwantum-computing

Atos introduceert Q-score: de eerste universele kwantum metrische referentie die kan worden toegepast op alle programmeerbare kwantum-processors. Atos’ Q-score meet de effectiviteit van kwantum-systemen bij het oplossen van real-life problemen die niet kunnen worden opgelost door traditionele computers

Onderzoek NBPO: 30% kantoorprofessionals ervaart minder werkstress door digitale tools

Onderzoek NBPO: 30% kantoorprofessionals ervaart minder werkstress door digitale tools

85% van de thuiswerkers maakt sinds de COVID-19 crisis vaker gebruik van digitale tools zoals e-mail en WhatsApp. Deze digitale versnelling helpt thuiswerkers niet alleen puur praktisch; bijna 30% van de Nederlandse kantoorprofessionals ervaart door het gebruik van digitale tools ook minder werkstress. En dat is goed nieuws in deze stressvolle tij1

Nederland bezuinigt op klantenservice

Nederland bezuinigt op klantenservice

Volgens The New CX Mandate, een wereldwijd onderzoek onder 1500 senior klantenservicemanagers is Nederland het enige onderzochte Europese land waar de budgetten voor klantenservice het afgelopen jaar afnamen. Onderzoek door Censuswide in opdracht van Freshworks Inc. wijst uit dat Nederlandse klantenservicemanagers het in 2020 met gemiddeld 12% min1