AGE zet stappen naar CO2-neutraliteit met het platform van Worldfavor

WorldFavor

Worldfavor, het wereldwijde platform waarmee bedrijven duurzaamheidsdata kunnen opvragen, beheren en delen, maakt vandaag bekend dat het een samenwerking is aangegaan met AGE. Worldfavor gaat dit internationale netwerk van autoruitherstellers helpen om de CO2-uitstoot van zijn leden nauwkeurig in kaart te brengen. Dit sluit aan op de doelstelling van AGE om in 2025 volledig CO2-neutraal te zijn en uit te groeien tot hét groene alternatief binnen zijn markt.

Tijdens de hele levenscyclus van autoglas wordt CO2 uitgestoten. Kijkend naar de schaalomvang van de eigen activiteiten realiseerde AGE zich dat het een enorm verschil kan maken met het terugdringen van CO2. In de verdere uitwerking van de eigen toekomstplannen en ambities kwam de AGE al snel tot de conclusie dat CO2-neutraal worden vraagt om organisatiebreed inzicht in de CO2 uitstoot die het genereert. AGE had daarom behoefte aan een oplossing waarmee het data over zijn uitstoot kon verzamelen. Die oplossing moest kostenefficiënt, standaardiseerbaar en toegankelijk voor zijn leden zijn. Het platform van Worldfavor biedt AGE de mogelijkheid om al zijn leden te helpen om hun CO2-uitstoot nauwkeurig te meten.

AGE zet het platform van Worldfavor in op overkoepelend niveau. Het kan leden binnen het platform uitnodigen en de metingsvragen stellen die zij moeten beantwoorden. Dit realiseert het organisatiebreed standaardiseren van de metingen en maakt het proces toegankelijk voor leden met minder ervaring op duurzaamheidsgebied. AGE kan alle data integraal raadplegen via een dashboard om inzicht te verwerven in de belangrijkste bronnen van CO2-uitstoot. Het kan die inzichten delen met zijn leden, die daarnaast toegang krijgen tot hun eigen gepersonaliseerde dashboards. Op die manier kunnen alle bij AGE aangesloten bedrijven zich een beeld vormen van hun duurzaamheidsprestaties en inzicht krijgen in manieren om die te verbeteren. Om de nauwkeurigheid van deze metingen op wereldwijde schaal op te voeren besloot AGE om de oplossing gratis aan zijn leden aan te bieden. Worldfavor trad op als uiterst vakkundige partner voor uitstootmetingen. Het vulde de kennis van AGE aan en hielp het met het optimaliseren van zijn metingsvragen.

Met het platform en de hulp van Worldfavor werd het traject naar CO2-neutraliteit een stuk duidelijker voor AGE. Het verwacht daardoor meetbare voordelen te kunnen realiseren. Stefan Clijnk, sustainability lead en lid van de Raad van Bestuur van AGE: “Als je een autoruit repareert in plaats van vervangt, voorkom je daarmee de uitstoot van circa 44 kilo CO2. Dat staat ongeveer gelijk aan de hoeveelheid koolstof die twee volgroeide bomen in een jaar tijd kunnen opnemen. Vanuit het besef dat onze leden dagelijks duizenden klanten helpen besloten we om een ambitieuze koers naar CO2-neutraliteit in te slaan. We zijn momenteel bezig om Worldfavor grondig te implementeren. Toen we deze oplossing bij onze leden introduceerden, reageerden zij enthousiast op de mogelijkheid om nieuwe stappen te maken op duurzaamheidsgebied. We denken dat dit ook een significante impact zal hebben op onze betrekkingen, bijvoorbeeld met verzekeraars.”

 

Marco Moreno, de bestuursvoorzitter en CEO van AGE: “We gaan enthousiast met Worldfavor aan de slag. Naar onze mening creëert deze samenwerking nog meer kansen om onze impact op het milieu te reduceren. Samen kunnen we bijdragen aan een duurzamere en rechtvaardigere toekomst voor iedereen. Het doet me een plezier om aan te kondigen dat we deze metingen en het gebruik van het platform van Worldfavor gratis aanbieden aan onze huidige en toekomstige leden.”

Meer over
Lees ook
Technologiesector moet duurzaamheid omarmen, maar hoe?

Technologiesector moet duurzaamheid omarmen, maar hoe?

Door de coronapandemie zou je bijna vergeten dat er op dit moment nog een ander wereldwijd probleem is: het klimaatprobleem. En net zoals bij corona kan de technologiesector een rol spelen in het oplossen - of in ieder geval verkleinen - van het probleem. Maar daarvoor zijn er wel veranderingen nodig.

Xerox ontvangt Terra Carta Seal voor het streven naar een duurzame toekomst van ZKH de Prins van Wales

Xerox ontvangt Terra Carta Seal voor het streven naar een duurzame toekomst van ZKH de Prins van Wales

Xerox Holdings Corporation heeft de Terra Carta Seal toegekend heft gekregen. De Terra Carta Seal erkent wereldwijd opererende bedrijven die innovatie stimuleren en hun inzet tonen bij het creëren van echt duurzame oplossingen.

Xerox speelt in op milieu- en maatschappelijke uitdagingen in editie 2021 van CSR Report

Xerox speelt in op milieu- en maatschappelijke uitdagingen in editie 2021 van CSR Report

Xerox Holdings Corporation) heeft de editie 2021 van zijn Global Corporate Social Responsibility (CSR) Report gepubliceerd. Het rapport bevat data, prestaties en doelen van het bedrijf op het gebied van maatschappij, governance en milieu-impact.