Nederlandse werknemers bijzonder tevreden

Epson

Positief lentenieuws in ietwat grimmige tijden: uit onderzoek dat Epson liet uitvoeren onder Europees kantoorpersoneel, blijkt dat Nederlanders bijzonder tevreden zijn over hun werk en over de balans tussen hun werk en hun privéleven.

Onderzoeksbureau Coleman Parkes Research voerde in opdracht van Epson een productiviteitsonderzoek uit onder 2400 Europese werknemers uit het MKB, waarvan 200 uit Nederland afkomstig waren. Aandachtsgebieden waren printergebruik en productiviteit, de houding ten opzichte van CSR (Corporate Social Responsibility) en de balans tussen werk en privéleven. Uit dat laatste onderwerp kwam een vrolijk stemmend beeld naar voren: we zijn over het algemeen bijzonder blije werknemers.

Koplopers in Europa

Maar liefst 83% van de respondenten gaf aan dat de verhouding tussen werk en privé goed was. Daarmee staat Nederland op de derde plaats binnen Europa, maar ook in de rest van Europa is deze balans goed op orde voor gemiddeld 82% van de ondervraagden. 88% van het Nederlandse MKB-personeel gaf bovendien aan over het algemeen tevreden te zijn over het werk en over de werkplek. Ook hier scoren we iets hoger dan het Europese gemiddelde van 86%.

Meer over
Lees ook
Onderzoek SAP CFO’s staan bij duurzaamheid aan de zijlijn

Onderzoek SAP CFO’s staan bij duurzaamheid aan de zijlijn

Nederlandse leidinggevenden nemen concrete actie voor duurzaamheid, maar er zijn nog obstakels voor langetermijnsucces. Gebrek aan financiering is daarbij de grootste zorg. Dat is de belangrijkste conclusie voor Nederland uit de Environmental Sustainability Study 2023 (Wave 3). Dit onderzoek van SAP analyseerde de houding en het gedrag van bedrijv1

Verizon rapport: fleets de dupe van krapte op arbeidsmarkt en hoge kosten

Verizon rapport: fleets de dupe van krapte op arbeidsmarkt en hoge kosten

Verizon Business publiceert vandaag de onderzoeksresultaten van het jaarlijkse wereldwijde Fleet Technology Trends Report. Het onderzoek is afzonderlijk uitgevoerd door Bobit (VS) en ABI Research (EMEA en APAC) en heeft reacties van meer dan 2.500 fleet managers, executives en andere mobiele bedrijfsprofessionals in elf landen.

Investeringen in Employee Experience, Cloud en AI leiden tot betere Customer Experience, blijkt uit nieuw NTT-rapport

Investeringen in Employee Experience, Cloud en AI leiden tot betere Customer Experience, blijkt uit nieuw NTT-rapport

NTT Ltd., een toonaangevend bedrijf op het gebied van IT-infrastructuur en -diensten, heeft vandaag het 2023 Global Customer Experience Report gelanceerd. Hieruit blijkt dat customer experience (CX) een topprioriteit blijft voor de C-suite. 95% van de organisaties hebben tegenwoordig een directielid dat verantwoordelijk is voor dit bedrijfsonderde1