Nederlandse werknemers bijzonder tevreden

Epson

Positief lentenieuws in ietwat grimmige tijden: uit onderzoek dat Epson liet uitvoeren onder Europees kantoorpersoneel, blijkt dat Nederlanders bijzonder tevreden zijn over hun werk en over de balans tussen hun werk en hun privéleven.

Onderzoeksbureau Coleman Parkes Research voerde in opdracht van Epson een productiviteitsonderzoek uit onder 2400 Europese werknemers uit het MKB, waarvan 200 uit Nederland afkomstig waren. Aandachtsgebieden waren printergebruik en productiviteit, de houding ten opzichte van CSR (Corporate Social Responsibility) en de balans tussen werk en privéleven. Uit dat laatste onderwerp kwam een vrolijk stemmend beeld naar voren: we zijn over het algemeen bijzonder blije werknemers.

Koplopers in Europa

Maar liefst 83% van de respondenten gaf aan dat de verhouding tussen werk en privé goed was. Daarmee staat Nederland op de derde plaats binnen Europa, maar ook in de rest van Europa is deze balans goed op orde voor gemiddeld 82% van de ondervraagden. 88% van het Nederlandse MKB-personeel gaf bovendien aan over het algemeen tevreden te zijn over het werk en over de werkplek. Ook hier scoren we iets hoger dan het Europese gemiddelde van 86%.

Meer over
Lees ook
Atos lanceert Q-score, een universele meetmethode voor kwantum-computing

Atos lanceert Q-score, een universele meetmethode voor kwantum-computing

Atos introduceert Q-score: de eerste universele kwantum metrische referentie die kan worden toegepast op alle programmeerbare kwantum-processors. Atos’ Q-score meet de effectiviteit van kwantum-systemen bij het oplossen van real-life problemen die niet kunnen worden opgelost door traditionele computers

Onderzoek NBPO: 30% kantoorprofessionals ervaart minder werkstress door digitale tools

Onderzoek NBPO: 30% kantoorprofessionals ervaart minder werkstress door digitale tools

85% van de thuiswerkers maakt sinds de COVID-19 crisis vaker gebruik van digitale tools zoals e-mail en WhatsApp. Deze digitale versnelling helpt thuiswerkers niet alleen puur praktisch; bijna 30% van de Nederlandse kantoorprofessionals ervaart door het gebruik van digitale tools ook minder werkstress. En dat is goed nieuws in deze stressvolle tij1

Nederland bezuinigt op klantenservice

Nederland bezuinigt op klantenservice

Volgens The New CX Mandate, een wereldwijd onderzoek onder 1500 senior klantenservicemanagers is Nederland het enige onderzochte Europese land waar de budgetten voor klantenservice het afgelopen jaar afnamen. Onderzoek door Censuswide in opdracht van Freshworks Inc. wijst uit dat Nederlandse klantenservicemanagers het in 2020 met gemiddeld 12% min1