Nederlandse werknemers bijzonder tevreden

Epson

Positief lentenieuws in ietwat grimmige tijden: uit onderzoek dat Epson liet uitvoeren onder Europees kantoorpersoneel, blijkt dat Nederlanders bijzonder tevreden zijn over hun werk en over de balans tussen hun werk en hun privéleven.

Onderzoeksbureau Coleman Parkes Research voerde in opdracht van Epson een productiviteitsonderzoek uit onder 2400 Europese werknemers uit het MKB, waarvan 200 uit Nederland afkomstig waren. Aandachtsgebieden waren printergebruik en productiviteit, de houding ten opzichte van CSR (Corporate Social Responsibility) en de balans tussen werk en privéleven. Uit dat laatste onderwerp kwam een vrolijk stemmend beeld naar voren: we zijn over het algemeen bijzonder blije werknemers.

Koplopers in Europa

Maar liefst 83% van de respondenten gaf aan dat de verhouding tussen werk en privé goed was. Daarmee staat Nederland op de derde plaats binnen Europa, maar ook in de rest van Europa is deze balans goed op orde voor gemiddeld 82% van de ondervraagden. 88% van het Nederlandse MKB-personeel gaf bovendien aan over het algemeen tevreden te zijn over het werk en over de werkplek. Ook hier scoren we iets hoger dan het Europese gemiddelde van 86%.

Meer over
Lees ook
Onderzoek Crayon: Economische onzekerheid remt IT-investeringen van Nederlandse organisaties

Onderzoek Crayon: Economische onzekerheid remt IT-investeringen van Nederlandse organisaties

Uit onafhankelijk onderzoek in opdracht van Crayon, een wereldwijd full-service adviesbureau dat bedrijven helpt met digitale transformatie, blijkt welke impact de wereldwijde economische terugval heeft gehad op de IT-uitgaven van bedrijven. Daarnaast toont het onderzoek “The State of IT Cost Optimization in 2023” waarom zoveel bedrijven moeite he1

Dit zijn volgens Qualtrics de consumententrends van 2023

Dit zijn volgens Qualtrics de consumententrends van 2023

Volgens het 2023 Global Consumer Trends Report van Qualtrics zoeken consumenten in toenemende mate naar menselijk contact in hun interacties met merken. Praten met een behulpzame, empathische servicemedewerker is vandaag de dag belangrijker voor klanten dan een iets kortere wachttijd totdat je geholpen wordt.

Nationale Cybersecurity Monitor 2022

Nationale Cybersecurity Monitor 2022

De laatste cybersecurity monitor dateert van twee jaar geleden, december 2019. In de tussentijd is er veel gebeurd. Heel veel. We hebben een pandemie zien ontstaan en schudden deze nu, twee jaar later, eindelijk van ons af. Inmiddels zijn we alweer een nieuwe grote crisis ingerold, met de invasie van Rusland in de Oekraïne. Is het toeval dat in de1