Zoho boekt 38% omzetgroei, opent 59 nieuwe kantoren en investeert in automotive, robotica en zorgsector

ZOHO

Internationaal technologiebedrijf Zoho Corporation rapporteert een omzetgroei van 38% ten opzichte van 2021 en passeert de mijlpaal van 80 miljoen wereldwijde gebruikers. Het bedrijf blijft werken aan haar wereldwijde groei, de uitbreiding van het productaanbod en investeringen in automotive oplossingen, robotica en zorgtechnologie. Zoho opende de afgelopen twee jaar 59 nieuwe kantoren in plattelandsregio’s en kleine steden in alle delen van de wereld. Dit sluit aan op de strategie van het bedrijf om nieuwe markten te betreden en lokale gemeenschappen te ondersteunen.


"We zijn ons al sinds jaar en dag sterk bewust van onze verantwoordelijkheid voor de wereld om ons heen en de lokale gemeenschappen waarin wij actief zijn. Dit uit zich onder meer in het creëren van werkgelegenheid voor mensen met een beperkte toegang tot de arbeidsmarkt en de ontwikkeling van oplossingen die bedrijven helpen bij het realiseren van hun groeipotentieel", zegt Sridhar Vembu, de CEO van Zoho Corporation. "Onze aanpak is sinds de oprichting van Zoho 26 jaar geleden onveranderd gebleven. We willen voorzien in de behoeften van mensen en bedrijven en hun instapdrempel voor technologie verlagen. Zoho heeft een sterke marktpositie behaald met betaalbare, schaalbare oplossingen, door regionale vestigingen te openen en door op te treden als een partner die mensen en bedrijven helpt te groeien. Hun succes is ons succes en omgekeerd."

Investeringen
Zoho heeft strategische investeringen gedaan in automotive oplossingen, robotica en zorgtechnologie. Het doel is om geavanceerde oplossingen te ontwikkelen en die toegankelijk te maken. Voorbeelden van investeringen zijn onder meer:
 

  • Een investering in Boson, een in Silicon Valley gevestigde fabrikant van slimme elektrische aandrijflijnen en lichte bedrijfsvoertuigen. De aanvankelijke focus van Boson ligt op de landbouwsector. Dit sluit aan op de strategie van Zoho om uit te breiden naar plattelandsgebieden over de hele wereld.
  • Een investering in Ultraviolette Automotive, een fabrikant van elektrische motorfietsen in samenwerking met TVS Motor Company, een in India gevestigde fabrikant van motorrijwielen. Deze gecombineerde investering gaat om circa 15 miljoen dollar. Het doel is om ondersteuning te bieden voor de geplande lancering van een nieuw en krachtig presterend elektrische motorfietsen 2022.
  • Een investering van 5 miljoen dollar in Voxelgrids, een Indiase startup die MRI-scanners ontwikkelt. Zoho wil hiermee de ontwikkeling van geavanceerde technologie en intellectueel eigendom in India stimuleren.
  • De oprichting van een consortium van lokale technologiebedrijven in de Indiase Kongu-regio. In dit kader stelt Zoho kapitaal beschikbaar voor de oprichting van regionale R&D-centra die zich toeleggen op de ontwikkeling van knowhow van productieprocessen en essentiële technologieën voor de ontwikkeling van onder meer machinegereedschap en software voor industriële automatisering.
  • Een investering van 2,5 miljoen dollar in Genrobotics, een Indiase startup die robotica en door AI aangestuurde oplossingen ontwikkelt om een einde te maken aan maatschappelijke misstanden zoals gevaarlijke werkomstandigheden. De investering van Zoho zal Genrobotics helpen om een einde te maken aan praktijken zoals het handmatig leegmaken van beerputten in India en het waarborgen van de veiligheid en waardigheid van mensen die werkzaam zijn in de sector voor sanitaire voorzieningen en de olie- en aardgasindustrie.
Innovatie en diversiteit op het gebied van R&D
De investering- en innovatiefilosofieën van Zoho zijn geworteld in R&D. De focus ligt daarbij op de ontwikkeling van krachtige geïntegreerde tools die ruimte bieden voor de specifieke bedrijfsbehoeften en visie van elke onderneming. Ruim 60% van het personeel van Zoho houdt zich bezig met de ontwikkeling van nieuwe technologieën en manieren om applicaties te integreren en elkaar aan te laten vullen. Zoho heeft tot dusver ruim 55 applicaties ontwikkeld. Hoewel de omvang van het productaanbod blijft groeien, houdt Zoho vast aan het streven om betaalbare oplossingen aan te bieden en software te ontwikkelen die aansluit op de behoeften van kleine en middelgrote bedrijven.

Transnational Localism: de in de praktijk bewezen groeifilosofie van Zoho
Zoho zet de wereldwijde expansiekracht bij met haar Transnational Localism-initiatief, dat begin 2020 is ontstaan. Hiermee wil het bedrijf bijdragen aan zelfvoorzienende lokale gemeenschappen en economieën. Het initiatief is gegroeid dankzij de opening van diverse nieuwe wereldwijde vestigingen, de werving van lokaal personeel, samenwerkingsverbanden met lokale organisaties en overheidsinstellingen die de technologiedrempel voor bedrijven verlagen, upskilling-cursussen in samenwerking met onderwijsinstituten, ondersteuning van talen die van rechts naar links worden gelezen zoals het Arabisch en speciale lokale tarieven voor verschillende landen.

Zoho heeft in het kader van haar Transnational Localism-initiatief lokale vestigingen geopend op basis van een hub and spoke-model. Dat houdt in dat grotere vestigingen als knooppunt dienen voor enkele tientallen kleine vestigingen in plattelandsgebieden en kleine steden. Dankzij deze groeistrategie hoeven mensen hun woonplaats niet te verlaten om werk te vinden. In plaats daarvan kunnen zij een bijdrage leveren aan de lokale economie door te werken voor een toonaangevend, wereldwijd opererend technologiebedrijf.

Zoho heeft de beschikbaarheid van softwareoplossingen en ondersteuning in de lokale taal verbeterd met de opening van 59 lokale vestigingen in de afgelopen twee jaar. Naast een agressieve groei naar nieuwe regio’s en markten zoals Canada, Latijns-Amerika, het Midden-Oosten en Zuidoost-Azië heeft Zoho plannen aangekondigd om de komende jaren honderd nieuwe kleinschalige vestigingen te openen in plattelandsgebieden in alle delen van India.

Zoho heeft een indrukwekkende regionale groei weten te boeken. Zo is het aantal werknemers buiten India sinds het begin van 2020 met 300% gegroeid. Zoho wil het komende jaar minimaal nog eens 2.000 professionals op het gebied van software engineering, technologie en productontwikkeling aannemen. Specifiek gaat dit om programmeurs, kwaliteitscontroleurs, productmarketeers, technische schrijvers en ondersteuningsmedewerkers en verkoopmanagers.
Lees ook
Zoho groeit flink in Nederland en investeert in de lokale markt

Zoho groeit flink in Nederland en investeert in de lokale markt

Zoho zet haar opmars in Nederland voort. Het bedrijf boekte een omzetgroei van 40% ten opzichte van het vorige boekjaar en investeerde het afgelopen jaar fors in personeel. Zoho’s strategie in Nederland is gericht op het versterken van haar aanwezigheid om bestaande klanten effectief te bedienen en nieuwe klanten aan te trekken.

Magnit benoemt Sam Smith tot nieuwe president voor de EMEA-regio

Magnit benoemt Sam Smith tot nieuwe president voor de EMEA-regio

Magnit (voorheen Brainnet), leverancier van Integrated Workforce Management (IWM) platformen, kondigt aan dat Sam Smith is toegetreden tot het executive leadership team van het bedrijf als president voor de EMEA-regio. In deze rol gaat Smith de aanwezigheid van Magnit in de regio helpen uitbreiden en de voortdurende ontwikkeling van werk vergemakkelijken.

Now Platform Tokyo release van ServiceNow ondersteunt transformatie in complexe macro-omstandigheden

Now Platform Tokyo release van ServiceNow ondersteunt transformatie in complexe macro-omstandigheden

ServiceNow kondigt de Now Platform® Tokyo release aan, ontworpen om organisaties te helpen bij het aangaan van complexe, zakelijke uitdagingen in onzekere macro-economische tijden. De ServiceNow Tokyo release is specifiek ontwikkeld om betere klant- en werknemerservaringen te bieden, automatisering te versnellen en het vertrouwen hierin te vergroten.