Websites retailers 7 procent langzamer dan vorig jaar

274094_h_ergb_s_gl

De websites van grote retailers zijn nu gemiddeld 7 procent langzamer dan een jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek van Dynatrace. Door de lange laadtijden lopen deze bedrijven inkomsten mis en daalt de klanttevredenheid.

Dynatrace voerde een jaar lang elke 10 minuten een benchmark uit op de homepages van meer dan 300 buitenlandse retailers. De gemiddelde responstijd steeg van 4,2 seconde in 2015 naar 4,5 seconde nu. De belangrijkste oorzaak daarvoor is dat websites zwaarder zijn geworden en dat ze meer objecten en elementen van externe partijen bevatten.

Er is een rechtstreeks verband tussen de snelheid en het aantal elementen van derden zoals Facebook en Twitter, het aantal afbeeldingen en andere objecten op de homepage en de paginagrootte. Het gemiddeld aantal elementen van derden steeg van 27 naar 32, het aantal objecten van 134 naar 144 en de paginagrootte van 1,84 MB naar 2 MB.

Klanten verwachten dat een website die ze bezoeken binnen 3 seconden geladen is en maar liefst 46 procent haakt af bij vertraging. Hier valt dus nog veel winst te behalen. Zo heeft de Amerikaanse moderetailer Nordstrom becijferd dat een vertraging van slechts een halve seconde tot een 11 procent lagere conversie leidt.

“In de retail is elk digitaal klantcontact van belang”, zegt Dave Anderson, VP Marketing bij Dynatrace voor de EMEA- en Azië-Pacific-regio. “Retailers doen er verstandig aan om zich te focussen op de snelheid van de website en uit te zoeken welk effect dit heeft op de omzet. Anders laten ze geld liggen.”

Meer over
Lees ook
'Retailermanagers hebben behoefte aan betere supply chain-visibiliteit'

'Retailermanagers hebben behoefte aan betere supply chain-visibiliteit'

Zetes heeft de resultaten bekendgemaakt van een onderzoek onder 451 beslissers bij retailers in Europa. Daaruit blijkt dat de wensen van klanten leiden tot oplopende complexiteit, verspilling en kosten in de supply chains. Bedrijven noemen grotere flexibiliteit bij retourzendingen, snellere levering en realtime leveringsupdates als de belangrijkst1

Onderzoek: automatisering en introductie robots in bedrijven heeft potentieel van 900 miljard euro

Onderzoek: automatisering en introductie robots in bedrijven heeft potentieel van 900 miljard euro

Uit onderzoek in Europa en de Verenigde Staten door The Boston Consulting Group (BCG) blijkt dat het potentieel van het invoeren van Robotic Process Automation (RPA) in bedrijven geraamd wordt op zo’n 900 miljard euro, onder meer door een daling van 40% van bedrijfskosten. RPA laat toe om taken zoals formulieren invullen, rekenbladen controleren,1

Ondanks hogere omzet staat winstmarge industrie onder druk 

Ondanks hogere omzet staat winstmarge industrie onder druk 

Hoewel de Nederlandse industrie tijdens de hoogconjunctuur in 2018 een flinke omzetstijging realiseerde, heeft dit bij lang niet alle bedrijven geleid tot hogere winstmarges. Zo slaagde 36 procent van de mkb-bedrijven er niet in de winstmarge op peil te houden. De belangrijkste oorzaak van de verslechtering van de winstmarge zijn de gestegen perso1