Websites retailers 7 procent langzamer dan vorig jaar

274094_h_ergb_s_gl

De websites van grote retailers zijn nu gemiddeld 7 procent langzamer dan een jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek van Dynatrace. Door de lange laadtijden lopen deze bedrijven inkomsten mis en daalt de klanttevredenheid.

Dynatrace voerde een jaar lang elke 10 minuten een benchmark uit op de homepages van meer dan 300 buitenlandse retailers. De gemiddelde responstijd steeg van 4,2 seconde in 2015 naar 4,5 seconde nu. De belangrijkste oorzaak daarvoor is dat websites zwaarder zijn geworden en dat ze meer objecten en elementen van externe partijen bevatten.

Er is een rechtstreeks verband tussen de snelheid en het aantal elementen van derden zoals Facebook en Twitter, het aantal afbeeldingen en andere objecten op de homepage en de paginagrootte. Het gemiddeld aantal elementen van derden steeg van 27 naar 32, het aantal objecten van 134 naar 144 en de paginagrootte van 1,84 MB naar 2 MB.

Klanten verwachten dat een website die ze bezoeken binnen 3 seconden geladen is en maar liefst 46 procent haakt af bij vertraging. Hier valt dus nog veel winst te behalen. Zo heeft de Amerikaanse moderetailer Nordstrom becijferd dat een vertraging van slechts een halve seconde tot een 11 procent lagere conversie leidt.

“In de retail is elk digitaal klantcontact van belang”, zegt Dave Anderson, VP Marketing bij Dynatrace voor de EMEA- en Azië-Pacific-regio. “Retailers doen er verstandig aan om zich te focussen op de snelheid van de website en uit te zoeken welk effect dit heeft op de omzet. Anders laten ze geld liggen.”

Meer over
Lees ook
PwC: 2014 beste jaar in decennium  voor tech IPOs

PwC: 2014 beste jaar in decennium voor tech IPOs

2014 was het recordjaar voor technologie IPOs in de afgelopen 10 jaar, met 118 deals met een totale waarde van $51,2 miljard. Hoewel de cijfers in alle bedrijfssectoren zijn gestegen ten opzichte van 2013 was de Alibaba deal ($21,8 miljard) een enorme boost voor de gehele technologiesector. In een onlangs uitgebracht rapport van PwC, getiteld ‘Glo1

Consumententrends steeds bepalender voor zakelijke ICT

Consumententrends steeds bepalender voor zakelijke ICT

BYOD, consumerization of IT - het lijken vaak vooral marketingkreten. Toch is dat niet waar. Steeds vaker zijn het de ervaringen die consumenten met internet, tablets en smart phones hebben in hun privé-omgeving die de eisen en wensen van de business bepalen. Daarom doen we er verstandig juist die consumententrends goed in de gaten te houden. Juis1

The Big Future of Data toont slimme ICT-toepassingen

The Big Future of Data toont slimme ICT-toepassingen

door Bennie Mols |  Op donderdag 2 oktober organiseerde COMMIT/, de nationaal publiek-private samenwerking op het terrein van ICT-onderzoek, het event The Big Future of Data. In 59 demo’s (pdf) presenteerden ICT-onderzoekers en de zakelijke projectpartners hun nieuwste resultaten: van een razendsnelle 3D-scantechniek tot een digitale vorm van1