Websites retailers 7 procent langzamer dan vorig jaar

274094_h_ergb_s_gl

De websites van grote retailers zijn nu gemiddeld 7 procent langzamer dan een jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek van Dynatrace. Door de lange laadtijden lopen deze bedrijven inkomsten mis en daalt de klanttevredenheid.

Dynatrace voerde een jaar lang elke 10 minuten een benchmark uit op de homepages van meer dan 300 buitenlandse retailers. De gemiddelde responstijd steeg van 4,2 seconde in 2015 naar 4,5 seconde nu. De belangrijkste oorzaak daarvoor is dat websites zwaarder zijn geworden en dat ze meer objecten en elementen van externe partijen bevatten.

Er is een rechtstreeks verband tussen de snelheid en het aantal elementen van derden zoals Facebook en Twitter, het aantal afbeeldingen en andere objecten op de homepage en de paginagrootte. Het gemiddeld aantal elementen van derden steeg van 27 naar 32, het aantal objecten van 134 naar 144 en de paginagrootte van 1,84 MB naar 2 MB.

Klanten verwachten dat een website die ze bezoeken binnen 3 seconden geladen is en maar liefst 46 procent haakt af bij vertraging. Hier valt dus nog veel winst te behalen. Zo heeft de Amerikaanse moderetailer Nordstrom becijferd dat een vertraging van slechts een halve seconde tot een 11 procent lagere conversie leidt.

“In de retail is elk digitaal klantcontact van belang”, zegt Dave Anderson, VP Marketing bij Dynatrace voor de EMEA- en Azië-Pacific-regio. “Retailers doen er verstandig aan om zich te focussen op de snelheid van de website en uit te zoeken welk effect dit heeft op de omzet. Anders laten ze geld liggen.”

Meer over
Lees ook
Atos lanceert Q-score, een universele meetmethode voor kwantum-computing

Atos lanceert Q-score, een universele meetmethode voor kwantum-computing

Atos introduceert Q-score: de eerste universele kwantum metrische referentie die kan worden toegepast op alle programmeerbare kwantum-processors. Atos’ Q-score meet de effectiviteit van kwantum-systemen bij het oplossen van real-life problemen die niet kunnen worden opgelost door traditionele computers

Onderzoek NBPO: 30% kantoorprofessionals ervaart minder werkstress door digitale tools

Onderzoek NBPO: 30% kantoorprofessionals ervaart minder werkstress door digitale tools

85% van de thuiswerkers maakt sinds de COVID-19 crisis vaker gebruik van digitale tools zoals e-mail en WhatsApp. Deze digitale versnelling helpt thuiswerkers niet alleen puur praktisch; bijna 30% van de Nederlandse kantoorprofessionals ervaart door het gebruik van digitale tools ook minder werkstress. En dat is goed nieuws in deze stressvolle tij1

Nederland bezuinigt op klantenservice

Nederland bezuinigt op klantenservice

Volgens The New CX Mandate, een wereldwijd onderzoek onder 1500 senior klantenservicemanagers is Nederland het enige onderzochte Europese land waar de budgetten voor klantenservice het afgelopen jaar afnamen. Onderzoek door Censuswide in opdracht van Freshworks Inc. wijst uit dat Nederlandse klantenservicemanagers het in 2020 met gemiddeld 12% min1