Uitrol Xerox Reinvention strategie in Nederland

Xerox-Wouter-Dijk-aug-2023

Vandaag kondigt Veenman, een dochterbedrijf van Xerox haar naamswijziging aan naar Veenman, a Xerox Business Solutions Company.  

Dit is in lijn met de nieuwe strategie die Xerox begin januari 2024 aankondigde als Xerox Reinvention waarbij het bedrijf de focus legt op drie belangrijke gebieden: verbetering en stabilisatie van de kernactiviteiten in de printing business, verhoging van de productiviteit en efficiëntie door de inrichting van een nieuwe Global Business Services-organisatie en diversificatie van inkomsten.

Met deze nieuwe identiteit positioneert Veenman zich als een toonaangevende speler in oplossingen zoals Microsoft 365, DaaS (Device as a Service), RPA (Robotic Process Automation), informatielogistiek, en met bedrijfsprinters waarmee het haar positie als dochter van Xerox versterkt. De transformatie weerspiegelt de voortdurende toewijding van Veenman aan het moderniseren van diensten en oplossingen voor haar klanten.

Wouter Dijk, algemeen directeur van Xerox en Veenman benadrukt: “De naamswijziging opent de deur naar alle oplossingen die Xerox in huis heeft op het gebied van IT Services, CCS/CES (Capture & Content Services, Customer Engagement Services) en digital services als digital mailroom, intelligent document processing, RPA, en solutions gedreven door AI, machine learning en security. Deze oplossingen kan Veenman nu aanbieden aan bedrijven aan de bovenkant van het MKB-segment. Als Xerox Business Solutions Company en met de support die dit vanuit Xerox met zich meebrengt, kan Veenman haar klanten voorzien van een breder scala aan hoogwaardige IT-oplossingen, die relevanter zijn dan ooit tevoren."

De naamsverandering van Veenman zal gefaseerd worden doorgevoerd met aandacht voor duurzaamheidsprincipes. Met een focus op innovatie en klantgerichtheid blijft Veenman gedreven om waarde toe te voegen aan zijn producten- en dienstenaanbod, gericht op een veelbelovende toekomst.

Nieuwe Xerox producten en diensten

Xerox Managed Print Services krijgt nieuwe functies, zoals Xerox Workplace Cloud Fleet Management dat de noodzaak van printerservers ter plaatse wegneemt. Deze cloudfirst, duurzame aanpak is toepasbaar voor klanten van elke omvang en draagt bij aan het verminderen van de uitstoot.   Xerox kondigt ook nieuwe producten aan waaronder een update van de Xerox Versalink familie met de C415/B415/C625/B625 MFPs en de Xerox VersaLink C620/B620. De MFP’s (multifunctionals) maken gebruik van machinelearning om gebruikelijke opdrachten te herkennen terwijl de scanfunctie is verbeterd voor snelle digitalisering van documenten en geautomatiseerde workflows. Deze producten zijn vanaf eind maart beschikbaar.

De nieuwe Xerox Intelligent Filer app scant de documenten en categoriseert deze automatisch met behulp van AI waardoor gebruikers ze makkelijk kunnen terugvinden op de juiste plek met de juiste naam.

Lees ook
Technologie (ook AI) is geen doel op zich: wat je ermee doet telt

Technologie (ook AI) is geen doel op zich: wat je ermee doet telt

Functies binnen contactcenters ondergaan een ingrijpende transformatie nu technologie het werk verbetert. Wat ooit door velen werd gezien als een uitzichtloze baan in een sector waarin burn-out en ontevredenheid hoogtij vieren begint nu aan populariteit te winnen. 66 procent zegt al met al tevreden met hun baan te zijn.

Gebrek aan afstemming tussen werkgevers en werknemers brengt innovatie en compliance in gevaar

Gebrek aan afstemming tussen werkgevers en werknemers brengt innovatie en compliance in gevaar

Uit onderzoek blijkt een duidelijke kloof tussen management en medewerkers binnen Nederlandse organisaties. Er zijn fundamentele verschillen in hoe standaardprocessen worden begrepen en nageleefd. Deze gebrekkige afstemming belemmert innovatie, brengt de naleving van regelgeving in gevaar en ondermijnt de uitvoering van plannen.

Het gaat niet om wáár we werken. Het gaat om hóe we samenwerken

Het gaat niet om wáár we werken. Het gaat om hóe we samenwerken

Vijf jaar na de pandemie is hybride werken in Nederland niet langer een voorrecht of uitzondering. Het is inmiddels een vast onderdeel van de organisatiecultuur, waarin flexibiliteit, samenwerking en doelgerichte verbondenheid centraal staan. Maar er is nog wel werk aan de winkel.