UiPath biedt banken en kredietunies ‘Automation in a Box’ automatiseringsdienst via Finastra

UiPath

UiPath,  aanbieder van zakelijke automation software, introduceert een nieuwe Automation as a Service-dienst. Deze wordt gehost in de cloud van Finastra en als managed service aanboden aan duizenden klanten van Finastra, waaronder banken, kredietunies en andere financiële instellingen. De nieuwe service stelt UiPath en zijn partners in staat om geautomatiseerde processen te ontwikkelen, implementeren en onderhouden, zodat financiële instellingen een beroep kunnen doen op de kracht van automatisering. Ze profiteren daarbij van de mogelijkheden voor beveiliging en compliance van de cloud van de in software voor financiële dienstverleners gespecialiseerde leverancier Finastra.

Macro-economische trends zoals inflatie en het sterke personeelsverloop zetten financiële dienstverleners onder steeds grotere druk. Deze ontwikkelingen hebben een relatief grote impact op middelgrote banken en kredietunies, die aanzienlijk minder middelen tot hun beschikking hebben dan grote banken. Dit vergroot de noodzaak om digitale slagkracht te ontwikkelen. Volgens een recente enquête zou 40% van alle consumenten hun primaire financiële instelling inruilen voor een concurrent die een betere ervaring op het gebied van digitaal bankieren biedt. 56% zegt dat het digitale aanbod van hun lokale kredietunie of bank niet aan hun verwachtingen voldoet. En uit een recente enquête van UiPath bleek dat 62% van alle topmanagers bij grote Amerikaanse bedrijven momenteel met een tekort aan personeel worstelt.

Finastra levert essentiële technologie aan meer dan 8.600 financiële instellingen in alle delen van de wereld, waaronder 90 van ‘s werelds grootste 100 banken en ruim 5.000 kleine banken en kredietunies. Het bedrijf verwezenlijkt het bankieren van de toekomst met apps, marktplaatsen en een open innovatieplatform. De nieuwe dienst biedt klanten van Finastra toegang tot automatiseringsmogelijkheden in de vorm van een managed service. Ze kunnen daarbij een beroep doen op UiPath en zijn partners voor hulp bij implementatie, onderhoud en beheer, zowel in de cloud als op locatie.

“Vrijwel elke bank maakt op de een of andere manier gebruik van de cloud, maar slechts een klein percentage zet die in voor het automatiseren van essentiële bedrijfsprocessen”, zegt Riteesh Singh, senior vice president en directeur Marketplaces bij Finastra. “De Automation-as-a-Service-dienst van UiPath biedt financiële instellingen een uitgelezen kans om te profiteren van de operationele efficiëntie en kostenbesparingen die automatisering te bieden heeft. Het open platform van Finastra helpt hen daarbij om de informatiebeveiliging en privacy te waarborgen en de totale eigendomskosten te verlagen. Financiële dienstverleners kunnen met de managed service ‘Automation in a Box’ van UiPath hun digitale transformatie versnellen, hun dienstenaanbod uitbreiden en meer medewerkers inzetten voor klantgerichte diensten.”

Klanten van Finastra kunnen een beroep doen op de eenvoudig inzetbare managed services voor automatisering om hun processen te optimaliseren en de impact van groeibeperkende marktontwikkelingen te verminderen. Daarbij kunnen zij rekenen op de ondersteuning door UiPath en zijn partners. Ook is Finastra van plan om functionaliteit van UiPath op te nemen in zijn eigen oplossingen en direct aan klanten aan te bieden.

“Financiële instellingen van elke omvang realiseren zich dat ze uitmuntende klantervaringen en diensten gebaseerd op uiterst innovatieve technologieën moeten blijven bieden en steeds meer moeten doen met minder”, zegt Nitin Purwar, senior director Banking & Financial Services bij UiPath. “Dit geldt in het bijzonder voor middelgrote banken en kredietunies. Zij moeten het vaak zonder de ondersteuning van grote systeemintegrators of platformaanbieders zien te doen en zelf hun weg vinden op het gebied van automatisering. Met de Automation-as-a-Service-dienst die in de cloud van Finastra gehost wordt kunnen gebruikers van Finastra nu een beroep doen op de kracht van het end-to-end automation platform van UiPath en op elke gewenste schaal voor automatisering zorgen. Ze kunnen daarbij rekenen op alle ondersteuning die ze nodig hebben.”

 

Meer informatie over UiPath Automation Cloud is hier beschikbaar. Meer informatie over Finastra is hier te vinden.

 

Lees ook
Dilaco neemt AIMED over

Dilaco neemt AIMED over

Het Brusselse Dilaco – aanbieder van IT-services, zoals cyber security, data analytics, AI, workplace-as-a-service en pionier van SOC-as-a-Service in België - rondde woensdag 16 september 2020 de overname van AIMED af. AIMED heeft haar hoofdkantoor in 's Hertogenbosch, Nederland, en heeft een innovatiekantoor in Zoetermeer, Nederland.

Loods 5 maakt efficiëntieslag op customer care-afdeling met Freshworks

Loods 5 maakt efficiëntieslag op customer care-afdeling met Freshworks

Loods 5 heeft Freshworks geselecteerd als centraal platform voor de afdeling customer care. De bekende woonwinkel zocht een gebruiksvriendelijke oplossing om processen te stroomlijnen en administratieve en repeterende taken te verminderen. In Freshworks vond het bedrijf een overkoepelend platform dat Loods 5 kan ondersteunen met gegevensanalyse en1

Partnership Freshworks en SMC Consulting biedt oplossingen voor optimale customer engagement

Partnership Freshworks en SMC Consulting biedt oplossingen voor optimale customer engagement

SMC Consulting, een nichespeler gespecialiseerd in klantbinding, informatiebeveiliging en data science, gaat een partnership aan met Freshworks, het softwarebedrijf voor klantenbetrokkenheid dat bedrijven helpt klanten voor het leven te behouden. Met deze samenwerking bieden Freshworks en SMC Consulting softwareoplossingen voor bedrijven in de Ben1