Sneller en makkelijker online shoppen dankzij AI en deep learning

robot-507811_640

Retailers gebruiken kunstmatige intelligentie (AI) om informatie te vergaren, om in realtime te zien wat klanten bekijken en inzicht te krijgen in hun eerdere aankooppatronen. Op deze manier zijn ze in staat om nauwkeurige en gepersonaliseerde aanbevelingen te doen. Met AI kunnen retailers dynamische verkoopprijzen toepassen op basis van de locatie, kenmerken en gewoonten van de klant. Zelfs na de aankoop kan AI bijvoorbeeld accessoires, garanties en andere logisch gerelateerde items aanbieden. Al helpt marketeers het gedrag van hun doelgroep te begrijpen en hun advertentieplaatsing te analyseren om ervoor te zorgen dat advertenties en campagnes effectief zijn en op de juiste manier worden weergegeven.

Daarnaast maakt AI online winkelen nog eenvoudiger voor de gebruiker. Zo maakt online retailer Zalando in zijn uiterst efficiënte Optimal Cart Pick-algoritme gebruik van deep learning en GPU's (Graphics Processing Units). Pinterest gebruikt AI om de 'pin'-zoekopdrachten van klanten te stroomlijnen en hen de beste matches voor te schotelen. Omnious heeft een AI-gestuurde, geautomatiseerde tagging-engine ontwikkeld die modefoto’s twee keer zo snel markeert dan mensen dit kunnen.

Jet.com (e-commerce), Modiface (beauty-apps) en Olay (gezichtsverzorging) gebruiken AI om slim shoppen mogelijk te maken. Voor Jet.com optimaliseert AI leveranciers, voorraden en aanbiedingen, zodat het bedrijf bestellingen kan uitvoeren tegen de best mogelijke prijzen. Dankzij een combinatie van AI en modelleringstechnologie kunnen klanten van Modiface virtueel experimenteren met make-up voordat ze deze aanschaffen. Olay ontwikkelde een AI-gedreven tool waarmee klanten de perfecte producten voor hun huidtype kunnen vinden.

Criteo (internetreclame), een Britse supermarktgigant en luchtvaartmaatschappij KLM gebruiken AI om positieve winkelervaringen te genereren. De AI-gebaseerde, predictive data-analytics van Criteo levert 55 miljard dollar op dankzij online advertenties die kopers stuurt richting producten die ze willen. Een Britse supermarktgigant heeft een AI-geoptimaliseerd magazijn ontwikkeld dat klantorders perfectioneert en stroomlijnt, en KLM neemt wekelijks deel aan 15.000 gesprekken op social media met behulp van de AI-technologie van DigitalGenius.

NetApp, de data-autoriteit voor de hybrid cloud, en NVIDIA, marktleider in computertechnologie, optimaliseren de detailhandel om van winkelen een snellere, slimmere en meer belonende ervaring te maken. Ontdek hoe datavisionairs en online verkopers hun krachten bundelen met NetApp en NVIDIA en AI en deep learning inzetten om talloze uitdagingen voor online shoppen te overwinnen.

Meer over
Lees ook
Matrix42 exposant tijdens SITS 2022 in Londen

Matrix42 exposant tijdens SITS 2022 in Londen

Softwareleverancier Matrix42 is een van de exposanten tijdens The Service Desk & IT Support Show. Europa’s grootste event voor ITSM- en support professionals vindt plaats op 11 en 12 mei in Londen. John Dillon, Chief Marketing & Product Officer bij Matrix42, verzorgt een uitgebreide inhoudelijke sessie samen met Kevin J. Smith, ESM en ITSM General1

Johnson Controls breidt OpenBlue Services uit naar brandveiligheidsoplossingen

Johnson Controls breidt OpenBlue Services uit naar brandveiligheidsoplossingen

Als antwoord op de unieke behoeften van individuele klanten in de Benelux, lanceerde Johnson Controls eind 2021 OpenBlue Services als een nieuw servicemodel in de regio. Johnson Controls heeft het aanbod van OpenBlue Services nu uitgebreid met brandveiligheidsoplossingen.

Drie scenario’s voor het gebruik van smart glasses in de maakindustrie

Drie scenario’s voor het gebruik van smart glasses in de maakindustrie

Steeds meer bedrijven in de maakindustrie zetten assisted, augmented en virtual reality in om werkprocessen efficiënter te maken. De (op)komst van 5G en edge computing zal deze ontwikkeling verder stimuleren. Dynabook zet drie concrete toepassingen van AR en VR in combinatie met smart glasses op een rij die nu al toegevoegde waarde hebben binnen d1