Radisson Hotels vertrouwt op Freshworks voor uitzonderlijke IT-dienstverlening

freshworks-280210

Freshworks Inc, een toonaangevend softwarebedrijf dat bedrijven helpt hun klanten en werknemers ultiem gebruiksgemak te bieden, heeft Radisson Hotel Group geholpen de IT-efficiëntie te verbeteren en de responstijd voor haar personeelsbestand te verbeteren, door gebruik te maken van de IT-service management (ITSM)-oplossing Freshservice.

Met negen onderscheidende merken en meer dan 1.600 hotels in exploitatie en in ontwikkeling, is Radisson Hotel Group één van de grootste hotelketens ter wereld. Het bedrijf zit midden in een digitale transformatie, waarbij veel taken die voorheen decentraal waren georganiseerd, worden gecentraliseerd. Eén van die taken is revenue management. In Madrid is de Revenue Management Hub voor 560 EMEA-hotels gehuisvest. Zij werken sinds kort met Freshservice om de workflow van het team efficiënter te beheren.

Terwijl de horeca zich wereldwijd aanpaste om de gevolgen van de pandemie te verzachten, werd het EMEA Revenue Management-team van Radisson Hotel Group gedwongen om snel hun IT-infrastructuur aan te passen om een bijna 100% remote workforce aan te kunnen, terwijl ze hun klanten blijven voorzien van accurate omnichannel informatie via hotelboekingssites van derden, het eigen callcenter en de website.

Benjamin Muratet, Vice President van RevTech en Distribution bij Radisson Hotel Group, vertelt: "Er zijn meerdere IT-systemen betrokken bij het optimaliseren van de prijs en bezettingsgraad van hotels, door de juiste prijs op het juiste moment en via het juiste kanaal aan de juiste klant te presenteren. Mijn team ontvangt veertig tot vijftig serviceverzoeken per dag - van eenvoudige aanvragen tot technisch complexe uitdagingen. We hebben Freshservice geselecteerd om meer realtime inzicht te krijgen in de IT-werklast en om het werk beter te verdelen."

Het gemak en de automatisering van Freshservice stelde het team van Radisson Hotel Group in staat om informatie op een gestructureerde en volledige manier te bekijken, waardoor e-mails niet meer nodig waren en de doorlooptijd voor serviceverzoeken van medewerkers enorm werd verkort.

"De manier waarop Radisson Hotel Group Freshworks-technologie gebruikt, is de belichaming van onze 'Delight made easy' visie," aldus Prakash Ramamurthy, Chief Product Officer van Freshworks. "Het gebruiksgemak en de brede inzetbaarheid van onze producten, op maat gemaakt voor de unieke situatie van een klant, is waar we het beste in zijn."

Benjamin Muratet concludeert: "De nadruk ligt nu op efficiëntie, nog meer dan voorheen. Bovendien werkt het team deels vanuit kantoor, maar ook vanuit huis. Als je het werk goed wilt organiseren, is transparantie en structuur een eerste vereiste. Freshservice biedt ons die transparantie. Onze face-to-face vergaderingen worden nu gebruikt voor strategische besprekingen in plaats van het verdelen van de werkdruk, aangezien wij dit nu met Freshservice kunnen doen.”

Lees meer over hoe Radisson Hotel Group samenwerkt met Freshworks in de uitgebreide case study.

Meer over
Lees ook
Printerberg BV verkrijgt importeur- en distributieschap Olivetti

Printerberg BV verkrijgt importeur- en distributieschap Olivetti

Printerberg BV, de ICT distributeur met specialismes op print, scan en document oplossingen breidt haar dienstverlening uit met de oplossingen van Olivetti, dankzij het verkrijgen van het officiele importeur- en distributieschap voor de Nederlandse markt.

Philips lanceert nieuwe draagbare monitor; de Philips 16B1P3302D

Philips lanceert nieuwe draagbare monitor; de Philips 16B1P3302D

Philips introduceert de Philips 16B1P3302D, een gloednieuwe lichtgewicht monitor die onderdeel uitmaakt van de Portable-serie. Het ontwerp van deze serie heeft de iF Product Design Award 2021 gewonnen en was daarnaast een winnaar van de Red Dot Design Award 2021.

Vier tips om tijdsverlies door IT-uitval terug te dringen

Vier tips om tijdsverlies door IT-uitval terug te dringen

Systemen en devices die niet doen wat ze moeten doen; het is een grote ergernis voor iedere werknemer. Bovendien heeft het ook gevolgen voor de dagelijkse bedrijfsvoering – wanneer werknemers niet verder kunnen omdat hun IT hapert, heeft dat uiteraard een negatieve invloed op hun productiviteit. Voor mkb-organisaties zijn die gevolgen immens; een1