Payvision verbetert support digitale werkplekken met Freshworks

payvision

Global merchant acquirer Payvision heeft Freshworks geselecteerd om haar bijna 300 medewerkers wereldwijd ongestoord te laten werken op hun PC's, laptops, tablets en telefoons. Van service- en incident- tot toegangs- tot asset management, werken met Freshworks heeft de tevredenheid van de Workplace Services activiteit van Payvision, maar ook van andere afdelingen en processen, aanzienlijk vergroot.

Het Nederlandse Payvision is onderdeel van ING Bank en biedt betaaldiensten aan handelaren in meer dan 26 landen. Sinds de start in 2002 is het bedrijf aanzienlijk gegroeid. Daarmee is ook het werk van de afdeling Workplace Services toegenomen. Zij verzorgen onder leiding van Alex Anheuer, Manager van Workplace Services bij Payvision, de eerste-, tweede- en derdelijns support van alle werkplekken en borgen dat alle services, endpoints en applicaties werken en beschikbaar zijn.

Workplace Services werkte eerder met verschillende ticketingsystemen. Het eerste ticketingsysteem bood weinig functionaliteit. Het tweede systeem was weer heel complex. Payvision ging dus op zoek naar een breed inzetbare, one-stop-shop oplossing. Voor de ondersteuning van externe klanten had Payvision al gekozen voor Freshdesk, de customer support software van Freshworks. Dat zette Anheuer op het spoor Freshworks’ oplossing voor IT service management software: Freshservice.

De keuze voor Freshservice was snel gemaakt. Het biedt een brede functionaliteit én laat zich intuïtief bedienen. Bovendien had Payvision een voorkeur voor een Software-as-a-Service (SaaS)-oplossing. Freshservice draait op een grote en dus stabiele en betrouwbare infrastructuur binnen Europa, zodat ook aan de privacywetgeving wordt voldaan.

Het resultaat van de keuze voor Freshworks is ook dat incidenten en service requests sneller en efficiënter afgehandeld worden, volgens de geldende regels. Alle informatie staat op één plek en biedt een goed overzicht. Tickets gaan niet meer naar een persoon, maar naar een team zodat ze niet blijven liggen als iemand er niet is. De interne samenwerking is eveneens verbeterd. Binnen Freshservice kun je direct zien wie er verantwoordelijk is voor een asset en die persoon betrekken bij een ticket zonder daar apart mailtjes over te sturen.

Workplace Services maakt zelf ook analyses in Freshservice. Anheuer zegt daarover: “We rapporteren bijvoorbeeld maandelijks met een dashboard over change management. Ook verder maken we met rapportages inzichtelijk wat er gebeurt. Hoeveel tickets komen er binnen? Hoe snel reageren we? En hoe vaak zijn we te laat? Zo weten we waar we dingen kunnen verbeteren. Want het belangrijkste is dat onze klanten, de medewerkers van Payvision, tevreden zijn.”

Met die tevredenheid zit het wel goed. “Doordat we tickets sneller oppakken en afhandelen, is de tevredenheid omhoog geschoten. 98% geeft aan ‘extremely satisfied’ te zijn na de afhandeling van een ticket en geeft ons een smiley.”

 

Over Freshworks

Freshworks biedt innovatieve customer engagement software voor bedrijven van elke omvang, waardoor het voor teams eenvoudig is om hun klanten voor het leven te werven, te binden en te behouden. Freshworks SaaS-producten bieden een 360-graden overzicht van de klant, zijn klaar voor gebruik, eenvoudig in gebruik en bieden een snel rendement op de investering. Het hoofdkantoor van Freshworks is gevestigd in San Mateo, VS. Wereldwijd werken meer dan 2.700 medewerkers in kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.freshworks.com

Meer over
Lees ook
Personio verbetert de medewerkerservaring met een AI-gestuurde chatbot en een compliant klokkenluidersapp

Personio verbetert de medewerkerservaring met een AI-gestuurde chatbot en een compliant klokkenluidersapp

Personio, Europa's toonaangevende HR-softwarebedrijf voor het mkb, komt met twee nieuwe innovaties voor zijn alles-in-één HR-platform om de werknemerservaring verder te verbeteren: AI-Powered Answers voor Personio Conversations en Personio Whistleblowing. Met deze updates kunnen mkb-ondernemingen hun tools verder consolideren, de efficiëntie verho1

SAP Commerce Cloud biedt Nestlé compleet inzicht in orders en administratie

SAP Commerce Cloud biedt Nestlé compleet inzicht in orders en administratie

Nestlé verbetert de klantbeleving met een wereldwijd platform dat is gebaseerd op SAP Commerce Cloud. De zakelijke klanten van het internationale voedingsmiddelenbedrijf hebben nu op ieder moment en in realtime inzicht in hun bestellingen, facturen en leveringsinformatie. Telefonisch contact is niet meer nodig.

Sapphire 2023: de business future-proof maken met AI

Sapphire 2023: de business future-proof maken met AI

SAP heeft belangrijke vernieuwingen en samenwerkingsverbanden aangekondigd om klanten in staat te stellen hun bedrijfsprocessen voor te bereiden op de toekomst. Het technologieconcern introduceert onder andere bedrijfsoplossingen met ingebouwde kunstmatige intelligentie, mogelijkheden voor het volgen van CO2-uitstoot en branche-specifieke netwerke1