Nieuw partnership Rockwell Automation en Cognite om industriële data beter toegankelijk te maken

Rockwell_Automation_300250

Rockwell Automation, een van de grootste aanbieders van industriële automatisering en digitale transformatie ter wereld, en Cognite, dat software voor de verwerking van industriële data ontwikkelt, zijn een strategisch partnership aangegaan. Het doel is de toegang tot waardevolle productiedata te verbeteren en daardoor de technologische veranderingen in de industrie te versnellen.

Voor het partnership wordt de FactoryTalk® software van Rockwell Automation die edge-toepassingen met industriële installaties, productiemanagementsystemen en industriële data-analytics koppelt, gecombineerd met Cognite Data Fusion®, het Industrial DataOps platform van Cognite. Het is de bedoeling om een datahub voor industriële bedrijven te creëren, die geschikt is voor wereldwijd gebruik.

Met haar wereldwijde activiteiten en klantenkring genereren de producten en oplossingen van Rockwell Automation enorme hoeveelheden productiedata. Het partnership tussen Rockwell en Cognite is gericht op de ontwikkeling van een unieke, gestandaardiseerde, edge-to-cloud industriële datahub, die data met betrekking tot engineering, productie, bedrijfsprocessen en visuele data begrijpbaar en vergelijkbaar maken voor productiebedrijven in meerdere, industriële bedrijfstakken. De oplossing zet ruwe data om in zeer effectieve toepassingen voor real-time besluitvorming en verbeterde workflows, waardoor de bedrijfsvoering veiliger, productiever en duurzamer wordt. Op basis van het succes van Cognite in de energiesector zal het partnership ook de edge-to-enterprise functionaliteit van Sensia, Rockwell’s joint venture met Schlumberger, verbeteren.

Analytisch inzicht

“Fabrikanten van welke omvang dan ook worstelen met hun toegang tot data en met de vraag hoe ze zinvolle informatie uit al die data kunnen halen. Een gestandaardiseerde informatiehub kan voor bedrijven de centrale plek voor alle beschikbare productiedata worden zonder dat ze in eigen, kostbare platforms moeten investeren”, lichtte Brian Shepherd, senior vice-president Software & Control bij Rockwell Automation, toe. “Hoe groter een bedrijf; hoe moeilijker het is om de data uit alle beschikbare bronnen te verzamelen en daaruit dan ook nog eens op een betaalbare manier betekenisvolle, analytische inzichten te halen. Dankzij ons partnership met Cognite kunnen we bedrijven met de oplossing van die uitdaging helpen.”

“We zijn blij dat we met Rockwell Automation kunnen samenwerken om haar FactoryTalk-oplossing uit te breiden en de data in haar applicaties te verrijken”, zei Girish Rishi, CEO van Cognite. “Onze missie: de bevordering van de ontwikkeling en het gebruik van hybride, industriële AI-oplossingen, sluit prima aan op dit partnership. We verheugen ons erop om samen met Rockwell Automation het gebruik van analytics en de digitale toepassing daarvan in de industrie te versnellen.”

 
Lees ook
Dimension Data geeft realtime inzicht in renners van Tour de France

Dimension Data geeft realtime inzicht in renners van Tour de France

Dimension Data heeft zijn fietsanalyseplatform op basis van big data voltooid. Hiermee is het bedrijf de eerste in de geschiedenis van professioneel wielrennen, die realtime informatie verschaft over de individuele renners. Deze innovatie werd mogelijk gemaakt door Amaury Sport Organisation (ASO) in samenwerking met de 22 teams die in 2015 aan de1

Cloud is booming for business

Cloud is booming for business

door Mark Raben | Iedereen die gebruikmaakt van Google Drive, Amazon, Uber of Airbnb weet het: cloud computing biedt allerlei voordelen. Maar het is niet alleen maar het speeltje van consumenten. Ook de b-to-b-sector doet er al de nodige jaren zijn voordeel mee. Maar hand-in-hand met de networked economy zorgt cloud dit jaar voor een zakelijke aar1

Vrouwentennis innoveert met big data

Vrouwentennis innoveert met big data

Veel mensen kunnen zich wel iets voorstellen bij de rol van innovatie in bijvoorbeeld de Formule-1. Maar innovatie bij tennis? Daar denkt men bij de Women's Tennis Association (WTA) heel anders over. Deze tennisorganisatie is er heilig van overtuigd dat Big Data, cloud en business analytics zowel voor speelsters, coaches als fans grote waarde heef1