Fusie techbedrijven Cookie Information en Piwik PRO geeft Europese marketeers meer controle over hun data

fusie Cookie Information en Piwik PRO

Cookie Information, een Consent Management Platform leverancier, en Piwik PRO, leverancier van digital analytics-oplossingen, gaan fuseren. De fusie heeft de steun van Kirk Kapital, de oprichter van Piwik PRO, het managementteam, medewerkers van Piwik PRO en het Deense export- en investeringsfonds. Beide bedrijven blijven voorlopig zelfstandig opereren onder hetzelfde management en ook voor de medewerkers verandert er niets.

Deze fusie is een strategische stap die het aanbod van privacyvriendelijke technologie op de Europese markten versterkt. Het is hiernaast een logische stap die de lange samenwerking van Cookie Information en Piwik PRO verder versterkt. 

Samenwerking gebaseerd op vertrouwen en respect

Cookie Information en Piwik PRO hebben beiden een omvangrijk klanten- en partnerbestand en een solide positie in hun respectieve markten. Deze transactie is erop gericht om dit nog verder te versterken, door verdere afstemming op het gebied van operaties en strategie en verbeterde synergie op technologisch gebied. Klanten kunnen rekenen op betere en makkelijkere integratie van beide platforms en er zal een nieuw, gecombineerd service-aanbod komen.

Piwik PRO is een snelgroeiend bedrijf dat een platform heeft ontwikkeld voor het verzamelen, analyseren en activeren van web- en appdata. Volledige, nauwkeurige controle over data gedurende het hele klanttraject om de hoogste security- en privacystandaarden te garanderen, staat centraal in Piwik PRO’s aanbod. De jaarlijkse terugkerende omzet (ARR) van Piwik PRO is de afgelopen 12 maanden met bijna 80% gestegen, waarbij in dezelfde periode het aantal klanten met 90% is toegenomen.

“Piwik PRO is al vele jaren onze vertrouwde businesspartner die de essentiële rol begrijpt die privacy speelt bij het opbouwen van een eerlijk en gezond digitaal ecosysteem. Ons gezamenlijke doel is om marketeers te voorzien van nog meer technologische middelen om zinvolle conclusies te trekken op een manier die veilig en compliant is. Met deze fusie zullen klanten van Cookie Information data over hun doelgroepen kunnen verzamelen met behulp van een veilig en krachtig digital analytics platform”, zegt Karsten Rendemann, CEO bij Cookie Information.

Cookie Information is een privacy-technologiebedrijf met een hoofdkantoor in Denemarken. Het bedrijf biedt een Consent Management Platform (CMP) dat is ontworpen voor middelgrote tot grote bedrijven. Dankzij Cookie Information’s CMP kunnen klanten de toestemming van gebruikers effectief beheren en documenteren voor het verzamelen en verwerken van data op hun websites, voornamelijk via tracking cookies. Cookie Information bedient ongeveer 5.000 klanten en heeft een leidende positie op de Scandinavische markt.

“Beide bedrijven hebben de afgelopen jaren digitale bedrijven ondersteund om op een privacy-vriendelijke manier te kunnen werken. We kunnen daar nu op voortbouwen en robuuste oplossingen leveren die compliance en zakelijke behoeften met elkaar in balans brengen. Door te fuseren met Cookie Information blijven we trouw aan onze belofte om onze gebruikers controle te geven over de manier waarop ze hun analytische data verzamelen. Het zal ons aanbod verbreden en onze klanten een nieuwe reden geven om een krachtige consent tool in hun marketing stack op te nemen”, zegt Piotr Korzeniowski, CEO van Piwik PRO.

Plan voor de toekomst

Beide platformen zullen blijven bestaan - de gebruikers van Piwik PRO kunnen een eenvoudigere toegang en integratie verwachten met het Consent Management Platform van Cookie Information, terwijl de gebruikers van Cookie Information zullen profiteren van een privacyvriendelijk analyticsplatform. 

Door de fusie wordt Piwik PRO toegankelijker voor gebruikers in Scandinavische landen en wordt het Cookie Information CMP geïntroduceerd bij gebruikers in heel Europa. In totaal gaat het om 10.000 organisaties en 225 medewerkers. Het zal de overgang naar first-party strategieën vergemakkelijken en biedt marketeers een geïntegreerde digital analytics suite die ze de vrijheid geeft om meer data te koppelen en daarop te handelen, waarbij de privacy voortdurend gewaarborgd is.

Meer over
Lees ook
Fokker Next Gen en Dassault Systèmes tekenen samenwerkingsovereenkomst voor luchtvaart

Fokker Next Gen en Dassault Systèmes tekenen samenwerkingsovereenkomst voor luchtvaart

Dassault Systèmes heeft aangekondigd dat Fokker Next Gen, een voorloper op het gebied van duurzame luchtvaart, heeft gekozen voor het 3DEXPERIENCE-platform van Dassault Systèmes. Dit platform zal de basis vormen voor de ontwikkeling van het door waterstof aangedreven Fokker Next Gen-vliegtuig.

SAP en Google Cloud breiden open data cloud uit met nieuwe generatieve AI-oplossingen

SAP en Google Cloud breiden open data cloud uit met nieuwe generatieve AI-oplossingen

SAP en Google Cloud integreren hun eigen open data cloud-omgevingen met behulp van SAP Datasphere en passen Vertex AI toe om de gecombineerde dataset te kunnen analyseren of gebruiken. Met deze uitgebreide samenwerking kunnen organisaties nieuwe oplossingen ontwikkelen die gebruikmaken van data-integratie en generatieve AI.

SAP smeedt partnerships met klanten voor bedrijfstransformatie en groei

SAP smeedt partnerships met klanten voor bedrijfstransformatie en groei

Tijdens SAP Sapphire in Barcelona heeft SAP aangekondigd dat ze een reeks wereldwijde partnerships hebben gesloten met klanten die niet alleen laten zien hoe ze hun strategische bedrijfsmodellen transformeren en klantervaringen verbeteren met behulp van SAP-oplossingen, maar ook een stevige basis leggen voor innovatie en groei. Bovendien dragen de1