FIQAS helpt KPN Wholesale bij stroomlijning facturatieproces

FIQAS-logo-Pand600300

FIQAS Software heeft een ‘High Volume Data Transformation’ order management module ontwikkeld voor partijen die dagelijks grote aantallen – honderden miljoenen – transacties genereren die moeten worden afgerekend. Dit soort ’ruwe‘ data, vaak afkomstig uit diverse bronnen, kan meestal niet zonder meer als basis dienen voor een facturatieproces. Het platform van FIQAS maakt omvangrijke transactiestromen in een aantal stappen geschikt voor facturatie. FIQAS heeft het systeem nu ingericht voor KPN, dat het platform inzet voor een deel van de facturatie van haar wholesale diensten.

Een facturatiesysteem heeft correcte en complete gegevens nodig om de juiste facturen te kunnen opstellen. In deze nieuwe module voor FIQAS’ billing platform Abillity worden problemen al aan het begin van de facturatieketen voorkomen, zodat er achteraf minder fouten zijn die hersteld moeten worden. Het platform valideert en verrijkt ruwe data in een op referentietabellen en algoritmen gebaseerd proces. Na de voorgedefinieerde bewerkingen worden de data, eventueel in geaggregeerde vorm, aangeboden aan het facturatieplatform. In het geval van KPN gaan de gegevens tevens naar de wholesale partners en een datawarehouse.

FIQAS helpt KPN Wholesale bij stroomlijning facturatieproces Via een webportaal kunnen gebruikers de resultaten van het transformatieproces bekijken, eventuele fouten oplossen, de data opnieuw verwerken en de referentiedata beheren die het proces aansturen. Binnen het portaal is veel aandacht besteed aan gebruiksvriendelijkheid, security, auditeerbaarheid en prestaties.

De verwerking van telefonieverbruik, zoals voor KPN Wholesale, is slechts één van de toepassingen van de nieuwe order management module. Voorbeelden van andere mogelijke toepassingen zijn de verwerking van IoT events, logistieke orderregels, e-commerce transacties en datastromen uit diverse netwerken, zoals die van nutsbedrijven.

Het proces draait continu en levert input voor systemen verderop in de order-to-cash keten, zoals bijvoorbeeld de modules die FIQAS levert voor facturatie en creditmanagement.

Michel van Wissen, directeur KPN Wholesale: “De software van FIQAS biedt een oplossing voor de complexe dataconversiestappen waar wij als wholesale telecomprovider mee te maken hebben. De gestructureerde voorbewerking van de enorme aantallen transacties die wij genereren, zorgt ervoor dat onze facturatieprocessen gevoed worden met correcte gegevens, waardoor we verdere stappen kunnen zetten in digitalisering. Die voorbewerking is een voorwaarde voor een succesvol en efficiënt facturatieproces waarmee wij onze klanten steeds beter van dienst kunnen zijn.

Rob Geleijn, directeur FIQAS Software: “Met dit innovatieve platform verbreden we onze dienstverlening en kunnen we KPN Wholesale en andere klanten helpen een hogere datakwaliteit te bereiken als input voor facturatie. Met het data transformation platform bieden we een krachtige combinatie van flexibiliteit, stabiliteit en performance bij het verwerken van grote aantallen transacties. Zo transformeren wij ook voor KPN Wholesale ruwe data naar complete en waardevolle input voor het facturatieproces.”

Lees ook
SAP verbetert customer experience en bedrijfsactiviteiten met nieuwe generatieve AI-mogelijkheden

SAP verbetert customer experience en bedrijfsactiviteiten met nieuwe generatieve AI-mogelijkheden

SAP kondigt nieuwe generatieve AI-mogelijkheden aan binnen het SAP CX-portfolio, inclusief de nieuwe generatieve AI-copiloot Joule. Met deze nieuwe mogelijkheden kunnen bedrijven tijdrovende taken automatiseren en gegevens uit het hele bedrijf snel analyseren. Dit levert waardevolle en bruikbare inzichten op die resulteren in intelligente, geperso1

SAP vereenvoudigt cloudadoptie met nieuwe cloudaanbiedingen

SAP vereenvoudigt cloudadoptie met nieuwe cloudaanbiedingen

SAP introduceert de 2023 release van SAP S/4HANA Cloud, private edition. Ook brengt het technologiebedrijf een ‘premium plus package’ en een conversie- en moderniseringsprogramma voor RISE with SAP op de markt.

SAP kent Best of Customer Success 2023 Awards toe aan Hunkemöller, OCI en Versuni

SAP kent Best of Customer Success 2023 Awards toe aan Hunkemöller, OCI en Versuni

SAP heeft gisteren zijn Best of Customer Success Awards 2023 uitgereikt. De winnaars zijn klanten die het afgelopen jaar uitblonken in het plannen en uitvoeren van hun SAP-implementaties en daardoor meetbare voordelen hebben behaald.