Capgemini zet AI en Machine Learning in tijdens de Rugby World Cup

rugby

Capgemini lanceert aan de vooravond van het Rugby World Cup Sevens weekend in San Francisco een reeks digitale producten om de beleving van rugbyfans te verbeteren. De producten - Match Predictor game, Live Match Tracker and Media Stats Hub - zijn elk ingericht met Data Science, Artificial Intelligence (kunstmatige intelligentie) en Machine Learning om diepere inzichten te verkrijgen voor fans, media, teams, spelers en functionarissen. Ze werden bedacht, ontwikkeld en verfijnd in de loop van de Sevens Serie 2018 door Capgemini’s Applied Innovation Exchange (AIE) en Insights & Data teams. 

Het team van data scientists en de Applied Innovation experts van Capgemini werkten nauw samen met World Rugby voor het verzamelen van en toegang krijgen tot data. Dankzij de toepassing van AI en Machine Learning, werden diepere inzichten in het spel gecreëerd. Deze inzichten zijn vervolgens toegespitst op een persoonlijke beleving voor media, fans, spelers en bestuurders.

Brett Gosper, World Rugby Chief Executive: “Het moment is aangebroken voor de Rugby World Cup Sevens 2018 om buiten de gebaande paden te treden, zowel op als naast het veld. Samen met onze Global Innovation Partner Capgemini wordt het evenement verrijkt met innovaties om de online fans en het publiek in het stadion dichter bij de snelheid, vaardigheden en sensatie van rugby sevens te brengen. Als wereldhoofdstad van innovatie is San Francisco de perfecte bestemming om deze baanbrekende ontwikkelingen, die volgend seizoen uitgerold worden in World Rugby evenementen, te presenteren."

De volgende producten zijn tijdens het Rugby World Cup Sevens weekend beschikbaar:

  • Media Stats Hub is een dashboard dat inzichten in spelers en teams weergeeft. Commentatoren kunnen een realtime digitale versie ontvangen om snel de geschiedenis van elke wedstrijd onderling te vergelijken en de meest relevante data weer te geven. Voorbeelden van statistieken en inzichten zijn onder andere de analyse van individuele teams en spelers, de onderlinge vergelijking van teams, het aantal tackles, pogingen en meer. Dit digitale instrument wordt nu door de media gebruikt en zal binnenkort beschikbaar zijn voor de grotere schare fans.
  • Live Match Tracker stelt gebruikers in staat om belangrijke momenten in het spel realtime te volgen en te zien hoe de Capgemini Bot de uitslag voorspelt. Het biedt live updates van elke wedstrijd naarmate het spel verder verloopt; een bijzondere uitdaging met een spel zo dynamisch en snel als Rugby Sevens. De Capgemini Bot genereert een voorspelling van de resultaten bij het eerste fluitsignaal, die vervolgens met de werkelijke wedstrijd vergeleken kan worden. Dit is door media en commentatoren te zien in de Media Stats Hub.
  • Match Predictor game is een applicatie om meer inzicht te krijgen in de concurrerende teams en hun kansen. Fans selecteren de voorspelde winnaars en de marge van overwinning voor elk competitie-onderdeel. Gebruikers kunnen hun kennis van het spel toetsen tegen de Capgemini Bot om te zien of ze resultaten kunnen voorspellen en zo meer punten dan de bot kunnen verzamelen. Ook kunnen ze teams vergelijken om te zien hoe zij hebben gepresteerd.

Voor meer informatie over de totstandkoming van de innovaties die World Rugby en Capgemini hebben ontwikkeld voor de beleving van sportliefhebbers, bezoek Capgemini's website.

Lees ook
Personio verbetert de medewerkerservaring met een AI-gestuurde chatbot en een compliant klokkenluidersapp

Personio verbetert de medewerkerservaring met een AI-gestuurde chatbot en een compliant klokkenluidersapp

Personio, Europa's toonaangevende HR-softwarebedrijf voor het mkb, komt met twee nieuwe innovaties voor zijn alles-in-één HR-platform om de werknemerservaring verder te verbeteren: AI-Powered Answers voor Personio Conversations en Personio Whistleblowing. Met deze updates kunnen mkb-ondernemingen hun tools verder consolideren, de efficiëntie verho1

Investeringen in Employee Experience, Cloud en AI leiden tot betere Customer Experience, blijkt uit nieuw NTT-rapport

Investeringen in Employee Experience, Cloud en AI leiden tot betere Customer Experience, blijkt uit nieuw NTT-rapport

NTT Ltd., een toonaangevend bedrijf op het gebied van IT-infrastructuur en -diensten, heeft vandaag het 2023 Global Customer Experience Report gelanceerd. Hieruit blijkt dat customer experience (CX) een topprioriteit blijft voor de C-suite. 95% van de organisaties hebben tegenwoordig een directielid dat verantwoordelijk is voor dit bedrijfsonderde1

Wat heeft AI te bieden voor de logistieke processen?

Wat heeft AI te bieden voor de logistieke processen?

De meest gehypete en ook de technologie die onze wereld waarschijnlijk het meest op zijn kop zal zetten, is AI - artificial Intelligence. Ook in de logistiek zien we de eerste toepassingen inmiddels verschijnen. Het vermogen om informatie voortdurend te analyseren en aan te passen zal de meest ingewikkelde logistieke processen transformeren, waarb1