Blogs

Cloud computing vandaag en morgen

Cloud computing vandaag en morgen

De meeste gesprekken over "de Cloud" verwijzen naar openbare Clouds, waar verschillende organisaties Cloudbronnen delen in een datacenter dat eigendom is van een Cloudprovider zoals bijvoorbeeld Amazon, Microsoft of Google. Er wordt over deze organisaties ook wel gesproken als ‘Hyperscalers’. (W.org; ‘het vermogen van een architectuur om op de juiste...

De impact van hyperautomatisering

De impact van hyperautomatisering

De term "hyperautomatisering" werd onlangs door Gartner omschreven als "de toekomst van Enterprise Computing". De term hyperautomatisering verwijst naar het zoveel mogelijk identificeren, beoordelen en automatiseren IT- en bedrijfsprocessen. In Nederland is de term vaker gebruikt in gesprekken over robotic process automation.

Hoe je het vertrouwen van consumenten wint met outsourcing en orchestration

Hoe je het vertrouwen van consumenten wint met outsourcing en orchestration

Steeds meer mensen doen hun aankopen online; in het eerste kwartaal van 2022 bedroegen de online bestedingen 8,2 miljard euro, 7% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Deze toename gaat echter gepaard met beveiligingsproblemen waarvan consumenten verwachten dat bedrijven ze voor hen oplossen. Bedrijven moeten in staat zijn om online beveiliging...

AR en AI: van een 'nice-to-have' naar een 'must-have’

AR en AI: van een 'nice-to-have' naar een 'must-have’

Organisaties die AR- en AI-oplossingen al langer inzetten, zijn al enige tijd enthousiast over het potentieel van deze technologieën. Maar het was de pandemie die de inzet van AR en AI van een nice-to-have naar een must-have heeft geduwd. Hoe gebeurde dat en hoe zal de zakelijke inzet van AR zich verder ontwikkelen?

Innovatie, customer experience en de economie bepalen de toekomst van de retailsector

Innovatie, customer experience en de economie bepalen de toekomst van de retailsector

Customer experience heeft grote invloed op bedrijfsresultaten. Als retailers zich richten op het verbeteren van de customer journey, kunnen ze meer verkopen, de betrokkenheid vergroten en een betere merkwaarde creëren. Ook moeten ze meegaan met de steeds veranderende verwachtingen en huidige trends, waaronder technologie en innovatie.

GDPR: precies op tijd of alweer achterhaald?

GDPR: precies op tijd of alweer achterhaald?

Jakub Lewandowski, legal director en global data governance officer bij Commvault, kijkt terug op wat de GDPR de EU heeft gebracht en blikt vooruit op de uitdagingen die er nog liggen.

De meest voorkomende cyberrisico’s in de industriële sector

De meest voorkomende cyberrisico’s in de industriële sector

Cybercriminelen kunnen over het algemeen veel sneller handelen dan bedrijven. Dat betekent dat u precies moet weten wat de kwetsbaarheden in uw bedrijf zijn en waar bedreigingen zich kunnen voordoen.

De elementen van een solide cyberriskmanagement

De elementen van een solide cyberriskmanagement

Cybersecurity is een absolute prioriteit voor bedrijven, niet zomaar een IT-kwestie. Met de voortdurende stroom van nieuws over vaak spraakmakende incidenten, is het niet verwonderlijk dat cybersecurity ook een belangrijk thema is geworden voor productiebedrijven. De risico’s voor de maakindustrie zijn natuurlijk niet nieuw, maar er is een reden dat...

Data en analyse: de basis van fraudepreventie in het digitale tijdperk

Data en analyse: de basis van fraudepreventie in het digitale tijdperk

Wanneer het aankomt op fraudepreventie, heeft de verschuiving naar digitale kanalen en applicaties door klanten en organisaties nieuwe verwachtingen en uitdagingen gecreëerd waaraan telco-organisaties moeten voldoen en die zij moeten overwinnen.

Hybride werken is véél meer dan thuis inloggen op je laptop

Hybride werken is véél meer dan thuis inloggen op je laptop

Het werken op andere plekken dan op kantoor stelt IT-afdelingen van bedrijven voor nieuwe uitdagingen. Concepten, processen en technologie die oorspronkelijk ontwikkeld is om alleen ‘at the office’ gebruikt te worden, moet nu ook op afstand bereikbaar zijn. Een groot kantoor wordt ingewisseld voor honderden – zo niet duizenden – thuiskantoren. Daarbij...