'Werknemerservaring belangrijke troef in de slag om talent'

274094_h_ergb_s_gl

Digitale ervaringen hebben het dagelijks leven eenvoudiger gemaakt. De huidige generatie toptalent eist dezelfde eenvoud in haar werk. Een wereldwijd onderzoek van ServiceNow onder 500 HR-directeuren toont aan dat het leveren van een uitstekende werknemerservaring met behulp van technologie de nieuwe manier zal worden om de slag om talent te winnen.

“De grootste talenten verwachten tegenwoordig goede digitale ervaringen op het werk,” zegt Pat Wadors, Chief Talent Officer bij ServiceNow. “Toptalent kan overal aan de slag en kiest daarom voor bedrijven die gebruikmaken van geavanceerde technologie om het werk eenvoudiger, sneller en beter te maken. Deze verandering is al gaande en ook HR-managers ontwikkelen nieuwe werknemerservaringen omdat ze zich realiseren dat goede secundaire arbeidsvoorwaarden en andere extraatjes niet meer voldoende zijn. Medewerkers willen een goede digitale ervaring die ze werk uit handen neemt.”

'The New CHRO Agenda: Employee Experience Drives Business Value' is een wereldwijd onderzoek van ServiceNow onder 500 HR-managers - waaronder 315 uit Europa - en wordt vandaag gepresenteerd tijdens Knowledge18, de jaarlijkse conferentie van het bedrijf. Het onderzoek toont aan dat Amerikaanse bedrijven vergeleken met Europese en Aziatische bedrijven vooroplopen in de digitale transformatie. Bijna een derde van de CHRO’s in Amerika (32%) meent dat het digitaliseren en efficiënter maken van HR hun belangrijkste taak is, ten opzichte van 20% in Europa en 15% in de APAC-regio. 38% van de Amerikaanse CHRO’s verhoogt de investering in digitale technologieën, terwijl 19% van hun Europese collega’s en 21% van hun APAC-collega’s hetzelfde doen.

De kern van de digitale transformatie in HR is het verbeteren van de werknemerservaring met gepersonaliseerde, voorspellende en naadloze digitale technologieën. Meer dan de helft van de ondervraagde CHRO’s (56%) geeft aan dat de mogelijkheid om een optimale digitale werknemerservaring te bieden binnen drie jaar de kern van hun functie zal vormen. Slechts 6% denkt dat hun rol hetzelfde zal blijven, namelijk het vervullen van traditionele HR-activiteiten.

Het rapport gaat dieper in op trends in Noord-Amerika, Europa en Azië en bekijkt specifieke industrieën zoals finance en gezondheidszorg.

Meer over
Lees ook
Werknemer herkent in 2030 werkdag niet meer terug

Werknemer herkent in 2030 werkdag niet meer terug

Zo'n twee derde van de Nederlandse werknemers verwacht dat de werkdag er in 2030 totaal anders uitziet. Fysieke aanwezigheid op de werkvloer lijkt niet meer nodig om het werk uit voeren. Naar verwachting nemen robots - een deel van - de werkzaamheden over. De meerderheid verwacht echter niet dat het werk makkelijker wordt of dat zijn of haar baan1

Medewerkers mkb in Europa ontevreden over internetverbinding op het werk

Medewerkers mkb in Europa ontevreden over internetverbinding op het werk

Uit een Europees onderzoek van het onderzoeksbureau Censuswide in opdracht van ZyXEL blijkt, dat medewerkers in het mkb liever thuis werken dan op kantoor vanwege de snelheid en betrouwbaarheid van het internet. De helft van de medewerkers in Nederland en het Verenigd Koninkrijk is tevreden met de internetconnectie op het werk, maar respectievelij1

Europeanen meest bezorgd over privacy en security

Europeanen meest bezorgd over privacy en security

Europeanen zijn bezorgder over hun privacy en security in vergelijking met andere werelddelen. Zo zegt ruim 62 procent zich zorgen te maken over zijn/haar privacy in het Internet of Things-tijdperk, vergeleken met 49 procent in Japan en 44 procent in de Verenigde Staten. Bijna de helft van de Europeanen (49%) geeft daarnaast aan dat deze bezorgdhe1