Traagheid grootste frustratie bij zakelijke internetverbinding

logo BIT

Uit online onderzoek van BIT blijkt dat bij zakelijke internetverbindingen de meeste frustratie voortkomt uit de snelheid hiervan. Maar liefst 31 procent van de respondenten heeft dit als grootste frustratie gemarkeerd. Hierna volgen storingen in de internetverbinding (22%) en gebrek aan statusinformatie bij storingen (14%). Daarentegen hebben respondenten aangegeven dat de bereikbaarheid van de servicedesk (5%), langdurige aanlegtrajecten (5%) en langlopende contracten met de internetaanbieder (4%) de minste frustratie opleveren.

Wido Potters, Manager Support & Sales bij BIT, over de resultaten: “De laatste tijd zakt Nederland weg van zijn toppositie op de wereldlijst met snelle internetverbindingen. Een zorgwekkend gegeven. De respondenten geven aan gefrustreerd te zijn over de snelheid van de verbindingen en op de lange termijn zal dit de innovatie zeker in de weg gaan zitten. In Nederland zijn er veel initiatieven om glasvezel voor consumenten toegankelijk te maken, maar voor bedrijven is dit in mindere mate het geval. Zij kijken vaak op tegen een grote investering. Om als Nederland voorop te blijven lopen, is een grotere rol van de overheid belangrijk, bijvoorbeeld in de vorm van stimuleringsmaatregelen.”

Toegang tot het internet is bijna een nutsvoorziening geworden. De afgelopen vijftien à twintig jaar zijn vrijwel alle bedrijven binnen Nederland voor hun bedrijfsprocessen afhankelijk geworden van een internetverbinding. “Het is dan ook niet verwonderlijk dat de zakelijke markt behoefte heeft aan informatie op het moment dat er storingen optreden in de internetverbindingen”, aldus Wido Potters.

BIT

“Slechtnieuwscommunicatie is nooit leuk. Echter, door op een heldere manier informatie over storingen toegankelijk te maken, weten gebruikers waar ze aan toe zijn. Een bordje op de deur van de kapper met ‘gesloten wegens verbouwing’ kweekt meer begrip dan een gesloten deur zonder uitleg. Transparantie over storingen wordt gewaardeerd. Providers die open en eerlijk communiceren, kunnen rekenen op complimenten over deze aanpak. Er ligt ook een verantwoordelijkheidsplicht voor de sector als geheel. Door de toenemende afhankelijkheid verdient de samenleving het om te weten welke risico’s providers, en dus de gebruikers, lopen.”

Lees ook
Europeanen meest bezorgd over privacy en security

Europeanen meest bezorgd over privacy en security

Europeanen zijn bezorgder over hun privacy en security in vergelijking met andere werelddelen. Zo zegt ruim 62 procent zich zorgen te maken over zijn/haar privacy in het Internet of Things-tijdperk, vergeleken met 49 procent in Japan en 44 procent in de Verenigde Staten. Bijna de helft van de Europeanen (49%) geeft daarnaast aan dat deze bezorgdhe1

Onderzoek Microsoft: 35 procent van de mkb’ers ziet klantgerichtheid als belangrijke groeistimulator

Onderzoek Microsoft: 35 procent van de mkb’ers ziet klantgerichtheid als belangrijke groeistimulator

In opdracht van Microsoft onderzocht Ipsos MORI welke technologieën mkb’ers dagelijks privé, op het werk en onderweg gebruiken. Met als doel om de klantervaring en de werkbelasting te verbeteren. Een verbeterd contact met klanten ziet 35 procent van de mkb’ers als een belangrijke groeistimulator voor een succesvol bedrijf. Dat is te realiseren met1

60% van de bedrijven in olie- en gasindustrie kan niet effectief reageren op cybersecurity-incidenten

60% van de bedrijven in olie- en gasindustrie kan niet effectief reageren op cybersecurity-incidenten

Bedrijven in de olie- en gasindustrie zijn zich bewust dat zij beveiligingsmaatregelen moeten nemen tegen cyberdreigingen, maar nemen niet voldoende concrete stappen. Dit is de belangrijkste uitkomst van het wereldwijde onderzoek ‘Is Your Company’s Cyber Security Actually Good Enough?’, dat Fox- IT heeft laten uitvoeren door informatieportal Oil &1